EFS dla przedsiębiorców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Badanie wykonane przez Instytut Badań Strukturalnych dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Podsumowanie i wybrane wnioski dla XIII spotkania Grupy Roboczej.
ROK WDRAŻANIA FUNDUSZY STRUKTURALNYCH MOCNE I SŁABE STRONY SYSTEMU
Adaptacyjność w POWER Warszawa, 26 marca 2013.
Wspieranie inwestycji w kształcenie/rozwój pracowników i przedsiębiorstw – EFS Grupa robocza ds. adaptacyjności i transferu wiedzy przy KM PO.
POWER OBSZAR Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej (kontekst krajowy) 15 kwietnia 2013 r.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Badanie nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Zalecenia wynikające z badania.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Rekomendacje z badania: Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Centra Informacji Gospodarczej to informacyjne wsparcie obrotu gospodarczego na terenie całej Polski Główne zadania Centrów to: Edukacja w dziedzinie.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
OGÓLNE ZAŁOŻENIA SYSTEMU WSPARCIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Centrum Inwestora i Eksportera
1 Banki a wspieranie przedsiębiorczości Rola sektora bankowego w systemie absorpcji funduszy strukturalnych UE w latach Banki a wspieranie przedsiębiorczości.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.. Założenia RPO-L2020  9 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął założenia dla RPO- L2020 na lata
Rozwiązania innowacyjne i współpracy ponadnarodowej - źródła informacji Krajowa Instytucja Wspomagająca Centrum Projektów Europejskich Warszawa, 2014r.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ocena wsparcia dla MŚP w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, XVI posiedzenie Grupy roboczej ds. MŚP przy KK NSRO Warszawa,
Państwowy bank rozwoju Współpraca BGK z regionami w perspektywie finansowej Radosław Stępień, Wiceprezes – Pierwszy Zastępca Prezesa Zarządu.
Ekonomia Społeczna w perspektywie Małopolski
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
EFS – założenia na lata Warszawa, 19 lutego 2015 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Partycypacyjny model ewaluacji w perspektywie finansowej Andrzej Regulski Toruń, 22 czerwca 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
Prorozwojowe narzędzia/instrumenty wsparcia
Równościowe zarządzanie projektem
Podmiotowe Systemy Finansowania w Polsce
Zapis prezentacji:

EFS dla przedsiębiorców 2014-2020 Marzena Chmielewska

Dlaczego Realne deficyty i potrzeby (także nieuświadomione) Trudny rynek (niedoskonałości) i nieprzygotowany konsument Brak rozwiązań systemowych dla przedsiębiorców (tworzących spójną i stabilną całość) Brak satysfakcji z interwencji EFS 2007-2013 na rzecz przedsiębiorców Reputacja EFS wśród przedsiębiorców Nowe otwarcie EFS po 2020 Rola organizacji przedsiębiorców: współtworzenie wizji, monitorowanie, ocena, odpowiedzialność

EFEKT – test Lewiatana: perspektywa przeciętnego klienta EFS; Źródła Dyskusje wewnętrzne z członkami Lewiatana Dyskusje w ramach grupy ds. adaptacyjności przy KM PO KL Dyskusje w PARP podczas spotkań dotyczących RUR: wspólna diagnoza wspólna wizja tego, jakie wsparcie EFS „powinno być” różna wizja tego, jakie wsparcie EFS „może być” EFEKT – test Lewiatana: perspektywa przeciętnego klienta EFS; jak może wyglądać system wsparcia dla MŚP; zasady na których powinien się opierać; co to jest system popytowy

Po co W najlepszym wypadku: Wspólne (IZ, IW, partnerzy) rozumienie „popytowości” Punkt odniesienia, kierunek zmian Narzędzie ewaluacji W najgorszym wypadku: Narzędzie Lewiatana do oceny rozwiązań regionalnych

Realne zachęty dla inwestycji przedsiębiorstw w rozwój i kształcenie finansowe: EFS oferuje pokrycie części kosztów związanych z inwestycją, alokacja i wysokość indywidualnych zachęt umożliwiają wsparcie szerokiej grupy zainteresowanych firm instytucjonalne: bieżący dostęp do oferty oraz łatwa obsługa, w tym formularze internetowe, zapewniona możliwość korespondencji mejlowej. EFS ma atrakcyjną ofertę dla firm

Przejrzystość informacji o wysokości wsparcia Wysokość zachęt finansowych jest ustalona w sposób przejrzysty, np. poprzez określenie: maksymalnej intensywności wsparcia i maksymalnego pułapu wsparcia na przedsiębiorstwo lub powiązanie maksymalnej możliwej wartości wsparcia z liczbą pracowników wartości bonu. Oferta EFS dla firm jest zrozumiała

Precyzyjna informacja o warunkach otrzymania wsparcia Przedsiębiorcy, podejmując decyzję o skorzystaniu ze wsparcia EFS (wybór oferty), powinni znać zasady dotyczące rejestracji, płatności lub dokumentacyjne oraz wiedzieć, jaki jest zakres ich odpowiedzialności i jakie sytuacje pociągają za sobą konsekwencje finansowe. EFS jest bezpieczny dla firm

Przewidywalność systemu System wspierający firmy jest stabilny i przewidywalny – przedsiębiorcy wiedzą kiedy wsparcie będzie udostępniane: w perspektywie roku i w perspektywie wieloletniej. EFS buduje rozwiązania systemowe/ długoletnie

EFS oferuje realne wsparcie realnych problemów Czas konieczny do udostepnienia wsparcia dla indywidulanego przedsiębiorcy System działa szybko, tzn. moment realizacji usługi musi być bliski momentowi zdiagnozowania potrzeby (optymalnie 30-60 dni). EFS oferuje realne wsparcie realnych problemów

EFS nie jest dla „wybranych”, „znajomych” i „bogatych” Ograniczenie negatywnego wpływu na konkurencję firm działających na tym samym rynku Zachęty finansowe powinny być, co do zasady, równe dla przedsiębiorstw o podobnej wielkości czy działających na tym samym rynku. EFS nie jest dla „wybranych”, „znajomych” i „bogatych”

Uzasadnione preferencje Wyższa niż przeciętna wysokość wsparcia ma uzasadnienie na poziomie strategicznym. Zadaniem administracji jest określenie branż/ sektorów, kategorii firm, w których inwestycje w kształcenie są szczególnie istotne i powinny korzystać ze szczególnego wsparcia. Decyzje te są uzasadnione i oparte o dowody EFS jest wiarygodny dla firm

EFS jest dostępny dla firm Powszechność Problem niskiego zainteresowania kształceniem jest powszechny w grupie MŚP, dlatego preferencje określane przez administrację nie prowadzą do wykluczenia ze wsparcia przedsiębiorców spoza obszarów/ grup preferowanych. EFS jest dostępny dla firm

Zwiększenie odpowiedzialności MŚP za decyzje inwestycyjne Przedsiębiorstwa ponoszą odpowiedzialność merytoryczną i finansową za inwestycje w rozwój i kształcenie. Środki publiczne uzupełniają środki prywatne. Firmy definiują swoje potrzeby rozwojowe i dobierają narzędzia pozwalające je zaspokoić (usługi) z szerokiej i profesjonalnej oferty. Administracja nie ocenia potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw, ani nie weryfikuje narzędzi pozwalających je zaspokoić. EFS jest traktowany jak inwestycja

EFS buduje świadomość konsumencką przedsiębiorców Możliwość wyboru oferty w oparciu o kryteria określone przez przedsiębiorcę RUR jest systemem umożliwiającym porównanie ofert. Wybór oferty z RUR jest traktowany jako wybór przeprowadzony w oparciu o rozeznanie rynku. Instytucje udzielające wsparcia nie kwestionują kryteriów wyboru (np. wskazując na istnienie innej, tańszej oferty w RUR). Przedsiębiorca nie ma obowiązku wyboru oferty najtańszej, tylko adekwatnej do potrzeb. EFS buduje świadomość konsumencką przedsiębiorców

Dostępność narzędzi minimalizujących ryzyko Ryzyko niewłaściwego zdefiniowania potrzeb lub niewłaściwego doboru narzędzi jest normalnym ryzykiem wynikającym ze specyfiki kształcenia – nie można go zlikwidować, można je minimalizować. EFS buduje świadomość konsumencką przedsiębiorców

EFS kreuje i wspiera popyt przedsiębiorstw Brak regulacji podaży Administracja nie określa typów usług, standardów ich świadczenia czy preferowanych form, ponieważ w ten sposób wywiera wpływ na podaż. EFS kreuje i wspiera popyt przedsiębiorstw

Racjonalizacja wymogów formalnych Każdy wymóg formalny, w tym wymogi dokumentacyjne, mają racjonalne uzasadnienia (cel), a ich wprowadzenie poprzedza ocena kosztów i korzyści ze stosowania danego wymogu. Wymogi, które nie wynikają z przepisów prawa lub nie podnoszą efektywności czy skuteczności wsparcia są nieuzasadnione. EFS się uczy

Porażka Brak edukacji i wsparcia dla konsumentów usług rozwojowych (kreowanie popytu) Brak analizy popytu, brak reakcji na popyt Brak środków Brak mechanizmu korygowania rozwiązań Brak długoletniego planowania interwencji EFS Biurokracja Regulacja podaży Nieuzasadnione preferencje Dziękuję