2014-04-29 Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
LEKTORATY.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Prezentacja wydziału. WZIiM prowadzi dwa kierunki kształcenia Informatyka i Ekonometria Informatyka Informatyka oba w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Projektowanie programów studiów
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Na podstawie interpretacji MNiSW z dnia
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Organizacja i czasu trwania studiów dwustopniowych w zakresie nauk technicznych Prof. Antoni Tajduś Dwustopniowy system kształcenia, a wymiana międzynarodowa.
Tworzenie opisu efektów uczenia się dla studiów technicznych (dla obszaru kształcenia inżynierów) Andrzej Kraśniewski Bohdan Macukow KRPUT, 3 grudnia 2009.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Dziewczyny na politechniki
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Egzaminy pisemne Niemiecki (180 Min) Matematyka (135 Min) Pierwszy język obcy ( angielski) (45 Min)
Wybierz swoją klasę niezależnie od języków obcych. IA1 HUMANISTYCZNA IB BIOLOGICZNO- CHEMICZNA IC MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNA ID WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE.
Język francuski na świecie
Język francuski na świecie
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Ramowe plany nauczania
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika Świętokrzyska, Sandomierz maja 2010 r.

2 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Matematyka Fizyka Języki Finansowanie Propozycje w KRK Plan prezentacji Opracowanie oparte jest na materiałach nadesłanych przez uczelnie stowarzyszone w KRPUT

3 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia stacjonarne I stopnia Minima wg standardów MatematykaFizyka Godzinyliczba kierunkówGodzinyliczba kierunków 451 (arch&urb)301 (arch&urb) Język obcy zawsze 120 godzin

4 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia stacjonarne II stopnia Minima wg standardów MatematykaFizyka Godzinyliczba kierunkówGodzinyliczba kierunków 30 3 (bud, g&k, inż.śr) 30 1 (energetyka) (lotn&kosm) (gór&geol) Języka obcego - brak

5 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia stacjonarne I stopnia Godziny nauczane MatematykaFizyka Godzinyudział %Godzinyudział % ,86027,7 904,57511, ,59036,3 1355,410513,9 1508, , ,4 2107,

6 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia stacjonarne kierunki nietechniczne zarządzanie 45 arch. i urbanistyka 45-75, kierunki techniczne dominujące 120, 180 zazwyczaj tylko na studiach I stopnia Często dodatkowe zajęcia uzupełniające na studiach II stopnia bardzo rzadko Nauczanie matematyki

7 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia niestacjonarne zazwyczaj znacznie mniej niż na stacjonarnych około 60%, dominujące Nauczanie matematyki Uwaga: Teoretycznie, matematyka jako określona przez standardy powinna być realizowana w 100 %

8 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia stacjonarne kierunki nietechniczne brak kierunki techniczne dominujące 90 tylko na studiach I stopnia Nauczanie fizyki

9 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia niestacjonarne zazwyczaj znacznie mniej niż na stacjonarnych około 60%, tylko na studiach I stopnia dominujące 60 Nauczanie fizyki Uwaga: Teoretycznie, fizyka jako określona przez standardy powinna być realizowana w 100 %

10 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Cztery wersje - obowiązuje: tylko język angielski jeden język - do wyboru jeden język – nie angielski dwa języki W przeważającej liczbie przypadków jest to jeden język do wyboru albo angielski. Nauczanie języków obcych

11 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia stacjonarne: Zakres dominujące 90, 120 tylko na studiach I stopnia czasami na II stopniu 30,60 Wyjątek Szkoły Wojskowe Nauczanie języków obcych

12 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Studia niestacjonarne: często tylko 60% tego co na stacjonarnych (czasem 60% standardów) tylko na studiach I stopnia czasami na II stopniu 30 Uwaga: Teoretycznie, język może być realizowany w 60% Nauczanie języków obcych

13 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Matematyka i fizyka w przeważającej liczbie uczelni (80%) przez wydziały, pozostałe – centralnie, czasami mieszane – mat.centr, fiz. Wydz. Język ok.75% centralnie, pozostałe przez wydziały Finansowanie

14 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Propozycje Zespołu ds. opracowania opisu efektów uczenia się dla studiów technicznych (dla obszaru kształcenia inżynierów)

15 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Dla studiów I stopnia wiedza w zakresie matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów nauki przydatna do formułowania i rozwiązywania zadań związanych z reprezentowaną dyscypliną inżynierską – co najmniej 42 ECTS (20% ECTS dla studiów o profilu ogólnym), w tym wiedza w zakresie matematyki – co najmniej 24 ECTS (?), a fizyki – 12 ECTS; Ilościowe wymagania programowe i realizacyjne

16 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Dla studiów I stopnia wiedza i umiejętności związane z pozatechnicznymi aspektami działalności inżynierskiej oraz umiejętności i inne kompetencje ogólne niezwiązane z obszarem kształcenia inżynierów – co najmniej 32 ECTS (ok. 15% ECTS dla studiów o profilu ogólnym), w tym umiejętność porozumiewania się w językach obcych – co najmniej 12 ECTS; wiedza i umiejętności związane z zagadnieniami technicznymi (inżynierskimi) – co najmniej 50% ECTS przypisanych programowi studiów Ilościowe wymagania programowe i realizacyjne

17 Bohdan Macukow Sandomierz maja 2010 r. Wymagania dotyczące umiejętności porozumiewania się w językach obcych Studia I stopnia: język angielski na poziomie co najmniej A1 jeden język obcy na poziomie co najmniej B2 Studia II stopnia: dwa języki obce, w tym język angielski; jeden z nich na poziomie co najmniej B2, drugi na poziomie co najmniej A2 Uwaga: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 spełnia oba wymagania sformułowane dla studiów I stopnia. Ilościowe wymagania programowe i realizacyjne

18 Bohdan Macukow 18 Dziękuję za uwagę Jeśli są pytania - zapraszam do dyskusji ! Jeśli są pytania - zapraszam do dyskusji !