Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
PODKARPACKI KURATOR OŚWIATY Przemyśl, sierpień 2009 r. INAUGURACJA NOWEGO ROKU SZKOLNEGO 2009/2010 NARADA Z KADRĄ KIEROWNICZĄ SZKÓŁ I PLACÓWEK.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ewaluacja w nowym nadzorze pedagogicznym
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Witamy uczestników konferencji
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Formalnoprawne podstawy rozwoju placówek oświatowych i obszary podnoszenia jakości pracy 24 września 2015 r.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
§ 3 Organami przedszkola są:
Przykładowy model podziału środków
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zapis prezentacji:

Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego

Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego 1  Dyrektor i szkoła/ placówka są poinformowani o planie nadzoru zewnętrznego, zawierającego informacje o zakresie ewaluacji problemowej oraz tematyce kontroli planowanych w szkołach/placówkach.  §18. 2.   1) 2) 2 Dyrektor szkoły/ placówki otrzymuje informację o ewaluacji zewnętrznej i jej zakresie w terminie 30 dni przed planowanym rozpoczęciem ewaluacji.  §18. 5. 1) 3 Dyrektor szkoły/ placówki otrzymuje informację o kontroli i jej zakresie w terminie 7 dni przed planowanym rozpoczęciem kontroli.  §18. 5.   2)

Ewaluacja zewnętrzna Jest przeprowadzana w następujących obszarach §7 ust.1 : I . Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej statutowej szkoły lub placówki; II. Procesy zachodzące w szkole lun placówce III. Funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów IV. Zarządzanie szkołą lub placówką

Ewaluacja zewnętrzna Obejmuje (§7 ust.2) : Zbieranie i analizowanie informacji w obszarach (I, II, III, IV) Ustalanie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań Poziomy: A- oznacza bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania B –wysoki stopień wypełniania wymagania ( wymagania dla tego poziomu określa załącznik do rozporządzenia) C- oznacza średni stopień wypełniania wymagania D – oznacza podstawowy stopień wypełniania wymagania ( wymagania dla tego poziomu określa załącznik do rozporządzenia) E- oznacza niski stopień wypełniania wymagania

Ewaluacja zewnętrzna Ewaluacja zewnętrzna 1 Szkoła/placówka przedstawia wyniki ewaluacji wewnętrznej, które są brane pod uwagę podczas ewaluacji zewnętrznej. §8.  4 2  Rada pedagogiczna zna zakres i harmonogram ewaluacji zewnętrznej, który przedstawia jej zespół lub osoba wyznaczona do przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej, przed rozpoczęciem działań. § 8. 6 3 Rada pedagogiczna zapoznaje się z wynikami i wnioskami z ewaluacji na zebraniu, w terminie 7 dni od dnia zakończenia ewaluacji. Wyniki i wnioski przedstawiane są przez osoby lub zespół, który prowadził ewaluację. § 9. 1

Ewaluacja zewnętrzna Dyrektor otrzymuje raport z przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej. § 9. 3 5 Dyrektor, w terminie 7 dni od otrzymania raportu, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pisemne, umotywowane zastrzeżenia do raportu. § 9. 4 6 Jeśli ewaluację prowadził zespół wyznaczony przez organ sprawujący nadzór i Kuratora Oświaty, dyrektor może zgłosić zastrzeżenia do organu sprawującego nadzór i Kuratora Oświaty w trybie przedstawionym w pkt 5.

Ewaluacja zewnętrzna 7 Dyrektor, w terminie 14 dni od zgłoszenia zastrzeżeń otrzymuje stanowisko organu sprawującego nadzór lub organu sprawującego nadzór i Kuratora Oświaty wobec zgłoszonych zastrzeżeń. § 9. 5 8 Dyrektor otrzymuje raport z wprowadzonymi zmianami, jeśli zgłoszone przez niego zastrzeżenia zostaną uznane za zasadne. § 9. 6 9 Dyrektor, na polecenie organu sprawującego nadzór pedagogiczny, opracowuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania, jeśli w wyniku ewaluacji zewnętrznej ustalony zostanie poziom E w obszarze działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły/placówki. §10. 1) a)

Ewaluacja zewnętrzna §10. 2) 11 §10. 1) b Dyrektor wdraża działania mające na celu poprawę stanu spełnienia wymagania , jeśli w wyniku ewaluacji zewnętrznej ustalony zostanie poziom E dotyczący: • procesów zachodzących w szkole/placówce • funkcjonowania szkoły/placówki w środowisku lokalnym, a szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów • zarządzania szkołą lub placówką. §10. 2) 11 Osoba prowadząca szkołę niepubliczną, w której w wyniku ewaluacji zewnętrznej, ustalono realizację choćby jednego wymagania na poziomie E wypełnia polecenia nadzoru zewnętrznego w terminie przez niego wskazanym. Jeśli polecenia nie zostaną zrealizowane szkoła zostanie wykreślona z wpisu do ewidencji. §10. 1) b

Kontrola 1. Dyrektor czynnie uczestniczy w kontroli. §13. 1. 3) 2. Dyrektor wraz z osoba kontrolującą parafuje każdą stronę protokołu kontroli. §14. 2. 7) 3.Dyrektor otrzymuje jeden egzemplarz protokołu kontroli, poświadczając odbiór §14. 3 4.Dyrektor, w terminie 7 dni od otrzymania protokołu kontroli może zgłosić do organu sprawującego nadzór pisemne, umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli.§16. 1 5. Dyrektor otrzymuje protokół z kontroli z wprowadzonymi zmianami, jeśli zgłoszone przez niego zastrzeżenia zostaną uznane za zasadne.§16. 3 6.Jeśli organ sprawujący nadzór nie uwzględni części lub całości zastrzeżeń dyrektora do ustaleń kontroli, w terminie 14 dni od zgłoszenia zastrzeżeń dyrektor otrzymuje pisemne stanowisko organu sprawującego nadzór wobec zgłoszonych zastrzeżeń. §16. 4

Wspomaganie 1  Dyrektor i szkoła/ placówka może korzystać z przykładów dobrych praktyk, upowszechnianych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. §17. 2) 2 Dyrektor szkoły/ placówki uczestniczy w konferencjach i naradach organizowanych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. §17. 4)