Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Praktyczna nauka zawodu
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
Uczniowie cudzoziemscy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
Zmiany w prawie oświatowym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ OBSZAR: ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ ROK SZKOLNY 2012/2013

Medyczna Szkoła Policealna im. prof. Rudolfa Weigla w Jaśle ul Medyczna Szkoła Policealna im. prof. Rudolfa Weigla w Jaśle ul. Tadeusza Sroczyńskiego 2 38-200 Jasło

Podstawa prawna ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz.U. Nr 168 poz. 1324 z dnia 9 października 2009r.)

Organizacja i przebieg ewaluacji W roku szkolnym 2012/2013 w Medycznej Szkole Policealnej im. prof. Rudolfa Weigla członkowie zespołu ewaluacyjnego w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego przygotowali i przeprowadzili ewaluację wewnętrzną.

Ewaluacji wewnętrznej został poddany obszar: Zarządzanie szkołą W celu dokonania oceny pracy szkoły w tym obszarze sprawdzony został poziom spełniania następujących wymagań:

Funkcjonuje współpraca w zespołach Cel ewaluacji: Wymaganie 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach Cel ewaluacji: Określenie, jak funkcjonuje współpraca w powołanych zespołach przedmiotowych, zadaniowych i problemowych.

Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Cel ewaluacji: Wymaganie 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Cel ewaluacji: Określenie czy wnioski wynikające z wewnętrznego nadzoru pedagogicznego służą do wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu szkoły i są wykorzystywane dla rozwoju szkoły.

Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Wymaganie 4.3 Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Cel ewaluacji: Określenie, czy podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie szkoły, w celu poprawy warunków realizacji przyjętych w szkole programów nauczania i poszerzenia oferty zajęć.

Kryterium ewaluacji: Szkoła sprawnie funkcjonuje dzięki właściwemu zarządzaniu

WNIOSKI Nauczyciele wspólnie planują i analizują działania dydaktyczno – wychowawcze w ramach funkcjonujących w szkole zespołów Dyrektor szkoły w celu zapewnienia lepszej współpracy dokonuje, co roku przydziału zadań dodatkowych dla nauczycieli Nauczyciele w trakcie realizacji zadań dodatkowych wykazują własną inwencję twórczą poprzez podejmowanie wielu działań w ramach pracy dydaktycznej, wychowawczej oraz promocji zdrowia Nauczyciele z dłuższym stażem zawodowym chętnie dzielą się swoim doświadczeniem zawodowym i współpracują z nauczycielami z krótszym stażem pracy

Ewaluacja wewnętrzna w szkole, jest prowadzona z udziałem zespołów nauczycieli Na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego wprowadzone zostały korzystne zmiany w funkcjonowaniu szkoły oraz działania służące rozwojowi szkoły Baza dydaktyczna szkoły w bardzo dobrym stopniu zapewnia słuchaczom kształcenie w zawodzie zgodnie z podstawą programową Nauczyciele i słuchacze mają wystarczający dostęp do materiałów dydaktycznych zgromadzonych w bibliotece szkolnej i czytelni multimedialnej Nauczyciele mogą stosować różnorodne metody nauczania na zajęciach edukacyjnych dzięki doskonale wyposażonej bazie dydaktycznej

Pracownie przedmiotowe są doposażane w sprzęt i środki dydaktyczne Nauczyciele systematycznie kontrolują i wnioskują do dyrektora o doposażenie pracowni przedmiotowych Dyrektor szkoły w zadawalającym stopniu zrealizował zadania związane z adaptacją klasopracowni oraz remontami i rewitalizacją bazy lokalowej i otoczenia szkoły między innymi: - w latach 2010 do 2012 dyrektor szkoły przygotował i zrealizował zadanie pod nazwą „Rewitalizacja Parku i Pałacu w Zespole Pałacowo – Parkowym Sroczyńskich w Jaśle w ramach projektu „Rewitalizacja otwartych przestrzeni rekreacyjnych miasta Jasła”

- dyrektor od 9 lat przygotowuje i realizuje prace remontowe w szkole, na które pozyskuje środki z organu prowadzącego oraz Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Przemyślu, a także z funduszy unijnych. Dyrektor szkoły zgodnie z Rozp. MEN i S z 31.12.2002 zapewnia słuchaczom i pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych w placówkach szkolenia praktycznego

Dyrektor zgodnie z rozporządzeniem dokonuje kontroli obiektów szkolnych pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa i higienicznych warunków do korzystania z tych obiektów Nauczyciele i słuchacze mają dostęp do pomieszczeń szkoły zgodnie z potrzebami wynikającymi z organizacji zajęć pozalekcyjnych lub rozwijania własnych zainteresowań Szkoła promuje swoją bazę lokalową w celu poszerzenia ofert kształcenia Warunki lokalowe i baza dydaktyczna odpowiada liczbie słuchaczy i pracowników szkoły

Opracowane i wdrożone do realizacji wnioski z ewaluacji wewnętrznej pozwolą na podjęcie w szkole takich działań, które przyczynią się do dalszego jej rozwoju, a tym samym do podwyższenia jakości pracy szkoły.