Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Technologia informacyjna według MENiS
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
przetwarzaniu informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
MAJAMI1 1. MAJAMI2 2 stosuje ogólne reguły sprawdzania zadań otwartych tworzy schematy punktowania zadań otwartych projektuje sprawdzanie zadań otwartych.
Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Egzamin maturalny z informatyki od 2005 roku1 Struktura i forma egzaminu maturalnego z informatyki od 2005 roku oraz procedury jego organizowania i przeprowadzania.
ALGORYTMY.
ECDL.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Metodyka nauczania informatyki
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Program kursu zakłada:
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
MATURA 2017.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów. Matura z informatyki Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.

Matura z informatyki Informatyka na maturze Poziom rozszerzony Czas pracy na egzaminie Wymagania egzaminacyjne Stanowisko egzaminacyjne Reguły oceniania Przykładowe zadania maturalne

Informatyka na maturze Egzamin składa się z dwóch części: Część teoretyczna – polega na rozwiązywaniu zadań bez użycia komputera. W tej części można zdobyć 40 pkt. Część praktyczna – polega na rozwiązywaniu zadań przy użyciu komputera. W tej części można zdobyć 60 pkt. Dostęp do sieci oraz Internetu jest zabroniony.

Poziom rozszerzony Informatykę zdaje się jako przedmiot dodatkowy na poziomie rozszerzonym.

Poziom rozszerzony Technologia informacyjna rozszerzenie Informatyka Obejmuje posługiwanie się gotowymi technologiami, np. korzystanie z edytora do pisania tekstów, z arkusza kalkulacyjnego do planowania i wykonywania obliczeń. Obejmuje tworzenie nowych technologii, którymi mogą być np. program napisany w wybranym języku programowania, algorytm, strona WWW, baza danych czy teoria informatyczna. Matura obejmuje materiał tych dwóch przedmiotów

Czas egzaminu Egzamin trwa 240 minut: Część teoretyczna trwa 90 minut, Część praktyczna trwa 150 minut.

Wymagania egzaminacyjne Zakres wymaganego materiału obejmuje trzy typy zagadnień: Komputer z zewnątrz i od środka, Programy użytkowe, Podstawy programowania.

Wymagania egzaminacyjne Komputer z zewnątrz i od środka Zdający powinien umieć: Opisywać środki, narzędzia i metody informatyki, Przedstawić rolę, funkcję i zasady pracy sprzętu komputerowego, Opisać obszary zastosowań informatyki oraz ocenić korzyści i zagrożenia wynikające z zastosowań technologii informacyjnej, Omówić przydatność i wiarygodność różnych źródeł informacji, Wykorzystywać różnorodne źródła informacji do własnych potrzeb, Formułować i uzasadniać opinie dotyczące konsekwencji dla osób i społeczeństw, jakie wynikają z zastosowania informatyki.

Wymagania egzaminacyjne Programy użytkowe Zdający powinien umieć: Posługiwać się arkuszem kalkulacyjnym, Ocenić model bazy danych pod względem jego poprawności logicznej, Stosować proste metody przetwarzania i wyszukiwania informacji, Zaprojektować prostą bazę danych, Wyszukiwać i modyfikować zapisane w bazie danych informacje, Posługiwać się w podstawowym zakresie programami graficznymi oraz właściwie dobierać formaty zapisu obiektów graficznych.

Wymagania egzaminacyjne Podstawy programowania Zdający powinien umieć: Dobierać środki i narzędzia informatyki adekwatnie do postawionego zadania, Zapisać metodę rozwiązania zadania za pomocą algorytmu, pseudokodu i wybranego języka programowania, Formułować sytuację problemową poprzez określenie celu, warunków początkowych i metody postępowania, Rozwiązywać zadane problemy poprzez dobór odpowiednich struktur danych i algorytmów i ich implementacje w wybranym języku programowania, Wykazać się znajomością klasycznych algorytmów i umiejętnością rozwiązywania opartych na nich zadań, Stosować narzędzia i techniki informatyczne do modelowania i symulacji procesów oraz zjawisk.

Stanowisko egzaminacyjne Komputer działający pod kontrolą jednego z systemów operacyjnych. Windows MacOS Linux

Stanowisko egzaminacyjne Komputer z zainstalowanym oprogramowaniem. Środowisko programistyczne Pakiet biurowy

Reguły oceniania Żeby dostać jak najlepszą ocenę, trzeba: Jak najwięcej umieć, Znać reguły oceniania egzaminu, Mieć szczęście.

Reguły oceniania Reguła 1 Wszystko, co jest w pracy pozytywne – każda część rozwiązania – powinno być sprawdzone oraz, jeśli jest poprawne, ocenione zgodnie ze schematem punktowania. Czyli, jeżeli nie potrafisz rozwiązać całego zadania, a znasz rozwiązanie częściowe, zapisz je.

Reguły oceniania Reguła 2 Jeśli w rozwiązaniu uczeń popełni błąd i będzie konsekwentnie używał błędnego wyniku do dalszych obliczeń, a: nie spowodowało to drastycznego obniżenia stopnia trudności zadania, wykonane przez ucznia czynności są zgodne lub równoważne z tymi, które należałoby wykonać przy rozwiązaniu bezbłędnym, nie miał możliwości skorygowania błędnego wyniku, to za niepoprawnie wykonaną czynność nie otrzymuje punktów, natomiast pozostałe części rozwiązania powinny być punktowane tak, jakby błąd nie wystąpił.

Reguły oceniania Reguła 3 Za zastosowanie metody różnej od opisanej w schemacie punktowania i w pełni poprawne rozwiązanie zadania otrzymuje się maksymalną liczbę punktów.

Reguły oceniania Reguła 4 Za częściowe, nawet poprawne, rozwiązania, uzyskane przez zastosowanie błędnej metody, nie są przyznawane punkty. Czyli, nie wystarczy zapisanie wyników – zawsze opisuj sposób ich otrzymania.

Reguły oceniania Reguła 5 Punkty przyznawane są tylko za czynności objęte schematem punktowania. Czyli, nawet poprawne komentarze, niemające bezpośredniego związku z zadaniem, nie są w ogóle oceniane.

Przykładowe zadania maturalne Część teoretyczna Matura 2006 Część teoretyczna Matura 2005 Część praktyczna Matura 2006 Część praktyczna Kliknij na ikonę, aby otworzyć plik. Dokumenty zapisano w formacie PDF.

Zagadnienia maturalne z informatyki Autor prezentacji Prezentację przygotował Artur Białous na podstawie książki Zagadnienia maturalne z informatyki Tomasza Francuza i Marcina Szeligi Wydawnictwo Helion