PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Marketing usług transportowych
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Rynek usług medycznych
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Narzedzia marketingowe promocji
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Technik Organizacji Reklamy
Dystrybucja i promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Komunikacja marketingowa (promocja)
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Firmy globalne.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
Funkcja planowania.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO Krzysztof Sowa Jakub Madej

Promocja jest formą komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem, którego głównym i najważniejszym elementem, zwłaszcza dla przedsiębiorstw zarządzanych w sposób marketingowy, jest konsument. Promocja wspomaga i wspiera sprzedaż ofert turystycznych dzięki przekonywaniu, nakłanianiu, pobudzaniu zainteresowania i motywowania turystów do zakupu.

Pojęcie promocji rozpatrywane jest najczęściej w dwóch aspektach: w aspekcie funkcjonalnym ( czynnościowym)- każde osobowe lub bezosobowe działanie wspomagające i/lub nakłaniające przyszłych nabywców do kupna produktu lub usługi albo też do działania zgodnego z wola sprzedającego, które mają dla niego znaczenie handlowe, w aspekcie instrumentalnym- zbiór taktycznych i strategicznych środków, takich jak reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations, za pomocą których przedsiębiorstwo umacnia na rynku swoją pozycję i aktywizuje sprzedaż.

Promocja to zespół i strategicznych środków komunikacji stosowanych do kreowania wiedzy, zainteresowania i pozytywnego wyobrażenia dotyczącego przedsiębiorstwa turystycznego i jego znanych bądź nowych produktów w celu przyciągania do nich turystów i motywowania ich do zakupu. Jest to szerokie ujęcie, które traktuje promocję jako system komunikacji.

System komunikacji to proces swoistego porozumiewania się przedsiębiorstwa z jego otoczeniem, a zwłaszcza klientami, za pomocą bogatego zbioru znaków, symboli, zakodowanych informacji.

Proces komunikacji jest bardzo często przedstawiany jako model złożony z dziewięciu elementów. Należą do nich: nadawca, kodowanie, przekaz (przesłanie), kanał przekazu (media), dekodowanie, odbiorca, odpowiedź (reakcja odbiorcy), sprzężenia zwrotne i zakłócenia.

W procesie komunikowania się przedsiębiorstwa turystycznego z konsumentami może dochodzić oczywiście do pewnych zakłóceń, należą do nich: brak segmentacji rynku i kreowanie działań promocyjnych do nieodpowiednich grup turystów, które nigdy nie były i nie będą zainteresowane ofertą danego przedsiębiorstwa, nieprawidłowo skonstruowany przekaz promocyjny, który używa znaków i symboli niezrozumiałych dla odbiorcy bądź niezgodnych z jego postawami i poglądami, nieodpowiedni środek przekazu, co spowoduje, że przesłanie promocyjne nie trafi do wybranego odbiorcy bądź zostanie odebrane negatywnie,

źle dobrany moment wysyłania przekazu promocyjnego, co w przypadku ofert turystycznych jest szczególnie istotne, zła jakość zarówno medium przekazu, jak i samego przesłania, bardziej interesujące, lepsze jakościowo, nasycone bardziej widocznymi bodźcami działania marketingowe przedsiębiorstw konkurencyjnych, oddziaływanie na odbiorców osób trzecich, w tym rodziny, przyjaciół, grup społecznych i grup odniesienia, istniejąca już, wynikająca z wcześniejszych doświadczeń postawa otoczenia wobec przedsiębiorstwa turystycznego.

Z rozważań tych wynika, że kształtowanie strategii promocji w przedsiębiorstwie nie może się obyć bez poprzedzenia ich badaniami marketingowymi, które powinny udzielić odpowiedzi na pytania: Kim są aktualni i potencjalni nabywcy naszego produktu? W jakim są wieku i jaki jest ich status? Jakie mają wykształcenie, zawód i dochody? Do jakich grup społecznych należą, gdzie mieszkają, czy oglądają telewizję? Kto ma na nich wpływ, czy wierzą reklamie? Jakie są motywy ich wyjazdów turystycznych i ich preferencje związane z podróżowaniem i pobytem turystycznym? Itp...

Informacje zgromadzone dzięki badaniom marketingowym służą m. in Informacje zgromadzone dzięki badaniom marketingowym służą m.in. do formułowania celów promocji, które powinny wspomagać realizację celów nadrzędnych, czyli marketingowych. Przyjmują one postać swego rodzaju piramidy celów.

Przykład: Piramida celów promocji i marketingu w przedsiębiorstwie turystycznym.

W wyżej rozpatrywanym przykładzie promocja sprzedaży przyjęła dwie formy, a mianowicie postać premii rzeczowej oferowanej właścicielom lub kierownikom biur podróży, którzy zdecydują się wprowadzić wycieczkę do Egiptu do swojej oferty sprzedaży, oraz losowania nagród dla ostatecznych nabywców, którzy podejmą szybką decyzję zakupu.

Podmioty działające w obszarze turystyki dążą najczęściej do osiągnięcia pewnej wiązki celów promocyjnych. Zaliczamy do nich: dostarczenie informacji o przedsiębiorstwie turystycznym i jego produktach (uświadamianie turystów), kreowanie lojalności turystów poprzez dążenie do zwiększenia liczby regularnych nabywców produktu danego przedsiębiorstwa turystycznego, kreowanie pozytywnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie turystycznym, wzbudzanie popytu na nowe produkty przedsiębiorstwa,

podtrzymywanie popytu na istniejące produkty, wyróżnianie produktu danego przedsiębiorstwa poprzez przekonywanie o jego wyższych walorach użytkowych w porównaniu z produktami konkurencyjnymi, niwelowanie negatywnych skutków sezonowości popytu turystycznego poprzez motywowanie do zakupu produktów poza sezonem turystycznym. Realizacja wymienionych celów prowadzi przede wszystkim do kształtowania popytu na dobra i usługi turystyczne, zgodnie z oczekiwaniami przedsiębiorstwa.

Promocja jest zbiorem instrumentów oddziaływania na stronę popytową rynku turystycznego. Zbór ten nazywany jest promotion-mix. Należą do niego cztery instrumenty: reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations i publicity.

Reklama, czyli wszelka płatna forma bezosobowego przedstawiania i popierania idei, dóbr lub usług przez określonego nadawcę, przeważnie z wykorzystaniem środków masowego przekazu. Promocja sprzedaży, czyli podejmowanie krótkookresowych działań i stosowanie środków o charakterze ekonomicznym, zachęcających konsumentów do natychmiastowego zakupu, poprzez oferowanie im dodatkowych korzyści zwiększających okresowo wartość sprzedawanych produktów i usług.

Sprzedaż osobista, czyli bezpośrednia prezentacja oferty przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy. Public relations i publicity, czyli wszelkie działania mające na celu promowanie i/lub ochronę wizerunku przedsiębiorstwa lub produktu/usługi. Na kolejnym slajdzie przedstawiono w tabeli różnice między instrumentami promotion-mix.

Oprócz determinant związanych bezpośrednio z charakterystyką instrumentów promocyjnych na zakres promotion-mix mogą mieć wpływ również czynniki związane z: z nabywcą produktów/usług turystycznych, z produktem turystycznym, z otoczeniem przedsiębiorstwa turystycznego, z przedsiębiorstwem turystycznym i jego strategią marketingową.

Warunki w silnej konkurencji wymuszają na przedsiębiorstwach turystycznych podejmowanie działań mających na celu wyróżnienie swej oferty, a dzięki temu przyciągnięcie do niej potencjalnych nabywców. W tych warunkach nie wystarcza walczyć o konsumentów jedynie ceną i wysoka jakością produktów. Przedsiębiorstwa zmuszone są do stosowania większej i bardziej urozmaiconej liczby narzędzi oddziaływania na rynek. Działania promocyjne mogą w zasadniczym stopniu pomóc w indywidualizowaniu produktu i zdobywaniu klientów, a tym samym w osiągnięciu sukcesu na rynku.

KONIEC