Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część IV.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Egzamin gimnazjalny. Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015 Wtorek 9:00 historia wiedza o społeczeństwie 60 minut 11:00 język polski 90 minut 22 kwietnia.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Niepewności pomiarowe. Pomiary fizyczne. Pomiar fizyczny polega na porównywaniu wielkości mierzonej z przyjętym wzorcem, czyli jednostką. Rodzaje pomiarów.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
System edukacji w Polsce
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
Co to jest spacer edukacyjny?
Ucz i ucz się z TIK!.
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
REFORMA EDUKACJI
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
TRZECIE spotkanie Zespołu
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
opracowała: Anna Kowalczyk nauczycielka konsultantka ds. historii
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Współrzędne Stosowanie procedur (pomocników)
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016 WSKAŹNIKI EWD ZESPÓŁ SZKÓŁ im. O. MARIANA ŻELAZKA W CHLUDOWIE LATA SZKOLNE 2009-2016 Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016

EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA Co to jest EWD? Termin edukacyjna wartość dodana (EWD) oznacza zarówno metodę, jak i wskaźnik liczbowy wyliczony tą metodą. Metody EWD to metody statystyczne pozwalające na podstawie zasobów na wejściu (np. wynik na egzaminie poprzedniego etapu kształcenia) oraz wyjściu (np. wynik na egzaminie końcowym) oszacować efektywność nauczania, czyli wkład danej szkoły w końcowy poziom wiedzy uczniów na danym etapie kształcenia. W polskim modelu EWD wykorzystywana jest przede wszystkim informacja o wynikach egzaminacyjnych na kolejnych etapach kształcenia, dlatego też wskaźniki EWD są jednym ze sposobów komunikowania wyników egzaminacyjnych. EWD jest miarą efektywności nauczania w szkole.

EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA, CZYLI JAK WYKORZYSTYWAĆ WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH DO OCENY EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA Wprowadzony w 2002 roku system egzaminów zewnętrznych dostarcza obiektywnych danych o osiągnięciach szkolnych. Dane te mogą być wykorzystywane do oceny efektywności nauczania. Jednak by oceny efektywności nauczania formułowane na podstawie wyników egzaminów były adekwatne, należy uwzględnić fakt, że osiągnięcia szkolne ucznia nie zależą tylko od jakości pracy szkoły. Wynik egzaminu jest uwarunkowany trzema grupami czynników: indywidualnych, takich jak zdolności i uprzednie osiągnięcia szkolne, społecznych, takich jak kapitał kulturowy i społeczny rodziny czy wpływ grupy rówieśniczej, szkolnych, takich jak kwalifikacje i zaangażowanie nauczycieli, metody nauczania czy warunki nauczania.

POZIOM SZKOŁY WEDŁUG EWD   Wskaźnik EWD jest bardzo pomocny uczniom i rodzicom w chwili podejmowania decyzji o wyborze szkoły. Pozwala szybko wyrobić sobie opinię o danej placówce i jej pracy, przynajmniej w jednym, ale bardzo istotnym obszarze - przygotowaniu uczniów do egzaminów. Szkoły według kryterium EWD zostały podzielone na 5 kategorii: Szkoła sukcesu Szkoła wspierająca Szkoła neutralna Szkoła niewykorzystanych możliwości Szkoła wymagająca pomocy.

SZKOŁA SUKCESU Uczniowie osiągają ponadprzeciętny wynik na egzaminie, a szkoła może pochwalić się dodatnim EWD. Graficznie na osi współrzędnych pozycja szkoły mieści się w polu po prawej stronie powyżej osi poziomej, im bliżej prawego rogu tym lepiej.

SZKOŁA WSPIERAJĄCA Wprawdzie wynik na egzaminie jest poniżej średniej krajowej, ale EWD jest dodatnie. Wskazuje to na dobra pracę szkoły i nauczycieli, którzy potrafili zmobilizować swoich słabych uczniów do wysiłku i osiągnięcia sukcesu na swoją miarę. Graficznie - pole po lewej stronie, powyżej poziomu osi współrzędnych.

SZKOŁA NEUTRALNA Uczniowie osiągnęli wynik przeciętny, bliski średniej krajowej. Gorzej, że EWD wynosi 0, czyli szkoła nie potrafiła zmobilizować swoich uczniów do pracy. Graficznie - elipsa określająca pozycję szkoły znajduje się dokładnie na przecięciu osi współrzędnych.

SZKOŁA NIEWYKORZYSTANYCH MOŻLIWOŚCI Wprawdzie wynik egzaminu jest powyżej średniej krajowej, ale ujemne EWD wskazuje na to, że uczniowie napisali swój test statystycznie gorzej niż ich rówieśnicy mający na sprawdzianie szóstoklasisty ten sam wynik. Sytuacja niepokojąca, bo oznacza, że nauczyciele nie potrafili rozwinąć talentów swoich podopiecznych. Graficznie - pole po prawej stronie, ale poniżej poziomej osi współrzędnych.

SZKOŁA WYMAGAJĄCA POMOCY Oba wskaźniki, czyli wynik egzaminu oraz EWD są poniżej średniej krajowej. Szkoła ma problem sama ze sobą, potrzebne są zmiany w jej organizacji i metodach pracy z uczniami. Graficznie - pole po lewej stronie, poniżej poziomej osi współrzędnych, im niżej tym gorzej.

WSKAŹNIKI EWD DLA GIMNAZJUM ZESPOŁU SZKÓŁ im. o. MARIANA ŻELAZKA w CHLUDOWIE W LATACH SZKOLNYCH 2009 - 2016

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ROCZNIK 2009 - 2011

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ROCZNIK 2010 - 2012

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ROCZNIK 2011 - 2013

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ROCZNIK 2012 - 2014

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ROCZNIK 2013 - 2015

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ROCZNIK 2014 - 2016

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA PORÓWNANIE W LATACH 2009 - 2016

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA W LATACH 2009 - 2011

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA W LATACH 2010 - 2012

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA W LATACH 2011 - 2013

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA W LATACH 2012 - 2014

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA W LATACH 2013 - 2015

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA W LATACH 2014 - 2016

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZA PORÓWNANIE W LATACH 2009 - 2016

Dziękujemy za uwagę.