Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Advertisements

Grzegorz Lang 1 Nowa ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym Grzegorz Lang MINISTERSTWO GOSPODARKI.
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Detaryfikacja – nadchodząca rewolucja (?) na rynku gazowym dr Jerzy Baehr, Senior Partner w WKB Wierciński Kwieciński Baehr dr hab. Jakub Pokrzywniak,
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Niedozwolone postanowienia umowne we wzorach umów pośrednictwa handlu nieruchomościami ` Zygmunt Rajchemba Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEMYSŁOWE
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Warszawa, Krótka sprzedaż – monitoring i nadzór GPW Iwona Edris Dyrektor Biura Audytu i Kontroli.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
PREZENTACJA Zmiany sposobu zgłaszania i organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży NAJWAŻNIEJSZE PRZEPISY w oparciu o znowelizowane prawo oświatowe.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
 Koszty uzyskania przychodów to instytucja podatków dochodowych występująca w art. 15 ust. 1. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 22 ustawy.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
POMOC PUBLICZNA W DZIAŁANIU 6.4 PO IG Warszawa
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Rynek energii — punkt widzenia odbiorcy Raport o polskim rynku energii Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Klauzule niedozwolone.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
Techniki Informacji i Komunikacji
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Partnerstwo publiczno-prywatne
Zapis prezentacji:

Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE

Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie bariery wejścia (ekonomia skali, ekonomia zakresu) Efekt sieciowy Koszty utopione

Ekonomia skali (korzyści skali) Wzrost produkcji Wzrost kosztów

Ekonomia zakresu (korzyści zakresu) Infrastruktura telekomunikacyjna Oferowane produkty/usługi

Efekt sieciowy Rozmiar sieci Liczba użytkowników

Koszty utopione Budowa sieci/infrastruktury

Konkurencja (art. 1 ust. 3 pr. tel.) Regulacja

Regulacja Ingerencja w relacje pomiędzy uczestnikami rynku Ograniczenie swobody podejmowania decyzji gospodarczych Określone cele i zadania regulacyjne

Reguły konkurencji – pełna konkurencja Regulacja – brak skutecznej konkurencji

Regulacja prokonkurencyjna Stopień interwencji zależy od konkurencyjności rynku Ocena konkurencyjności Interwencja regulacyjna

Regulacja ex ante Przyszłe warunki prowadzenia działalności Obejmuje zdarzenia, które jeszcze nie nastąpiły

Cele i zadania regulacyjne

Cele regulacyjne Niedookreślone Brak hierarchii

Cele regulacyjne Cele ustawy – art. 1 ust. 2 pr. tel. Cele polityki – art. 189 ust. 2 pr. tel.

Regulacja prokonkurencyjna Ocena konkurencyjności Nakładanie obowiązków regulacyjnych

Postępowanie regulacyjne Analiza rynku – art. 21 pr. tel. Określenie rynku właściwego Ocena stopnia konkurencji Decyzja dotycząca obowiązków regulacyjnych

Obowiązki regulacyjne Katalog – art. 22 ust. 2 pr. tel. Zasady nakładania – art. 24 pkt 2 lit.a pr. tel.

Katalog obowiązków regulacyjnych Obowiązek uwzględniania uzasadnionych wniosków o zapewnienie dostępu telekomunikacyjnego – art. 34 pr. tel. Obowiązek równego traktowania – art. 36 pr. tel. Obowiązek ogłaszania lub udostępniania informacji w sprawach zapewniania dostępu telekomunikacyjnego – art. 37 pr. tel. Obowiązek prowadzenia rachunkowości regulacyjnej – art. 38 pr. tel. Obowiązki kosztowe – art. 39, 40 pr. tel. Obowiązek przygotowania i przedstawienia oferty ramowej – art. 42 pr. tel. Inne obowiązki sformułowane przez Prezesa UKE – art. 44 pr. tel. Obowiązek rozdziału funkcjonalnego – art. 44b pr. tel. Obowiązki służące zapewnieniu możliwości komunikowania się użytkowników końcowych różnych przedsiębiorców – art. 45 pr. tel. Obowiązki nakładane na rynku detalicznym – art. 46 pr. tel. Obowiązki w zakresie wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych – art. 72 ust. 3 pr. tel.

Definicje terminów ustawowych art. 2 pr. tel.

Telekomunikacja (pkt 42) Usługa telekomunikacyjna (pkt 48) Publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna (pkt 31)

Publiczna sieć telekomunikacyjna (pkt 29)

Użytkownik (pkt 49) Użytkownik końcowy (pkt 50) Abonent (pkt 1) Konsument (pkt 18)

Przedsiębiorca telekomunikacyjny (pkt 27)

Dostarczanie sieci telekomunikacyjnej (pkt 4)

Dostęp telekomunikacyjny (pkt 6) Połączenie sieci (pkt 25) Infrastruktura telekomunikacyjna (pkt 8) Interoperacyjność usług (pkt 13) Kolokacja (pkt 15)

Obowiązek zawarcia umowy o dostępie telekomunikacyjnym Obowiązek prowadzenia negocjacji o zawarcie umowy o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci - ustawa Obowiązek prowadzenia negocjacji o zawarcie umowy o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie dostępu telekomunikacyjnego, którego obowiązek zapewnienia wynika z nałożonych obowiązków regulacyjnych – ustawa + decyzja administracyjna (art. 26a)

Zawieranie umowy o połączeniu sieci Negocjacje Oferta i jej przyjęcie

Zawieranie umowy Obowiązki informacyjne -Ogólny obowiązek wynikający z nakazu kontraktowania -Obowiązki nakładane w decyzji regulacyjnej

Wniosek o zawarcie umowy o połączeniu sieci telekomunikacyjnych Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie zapewnienia szczegółowych wymagań dla zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego Forma pisemna Propozycje określające w szczególności: -dane techniczne i lokalizacja punktów styku sieci -sposób połączenia sieci -rodzaje usług świadczonych w ramach wzajemnego korzystania z sieci -przewidywane natężenie i strukturę ruchu międzysieciowego -termin połączenia sieci -niektóre z obligatoryjnych postanowień umowy wymienione w art. 31 ust. 2 pkt 3-7 pr. tel.

Oferta ramowa Art.. 42 pr. tel. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu oferty ramowej o dostępie telekomunikacyjnym

Oferta ramowa - struktura Część ogólna (warunki i zasady wspólne dla całej oferty, definicje, ogólne zasady współpracy, postanowienia dotyczące zawarcia i wykonania umowy, zasady rozstrzygania sporów Część szczegółowa

Oferta ramowa - treść Zasady zawierania umowy o dostępie telekomunikacyjnym Oferowane usługi w ramach połączonych publicznych sieci telekomunikacyjnych Czas trwania umowy o dostępie telekomunikacyjnym Prognozowanie wielkości ruchu wymienianego przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych w połączonych sieciach Zasady rozliczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczonych wzajemnie usług telekomunikacyjnych Tryb reklamacji i zasady odpowiedzialności za niewywiązywanie się z warunków współpracy określonych w umowie Warunki płatności Identyfikacja oraz fizyczna i logiczna lokalizacja punktów styku sieci Techniczne opcje dotyczące połączenia sieci telekomunikacyjnych w budynkach Sposób i warunki realizacji uprawnień abonentów realizowanych w łączonych sieciach Ogólne warunki i procedury Wzory wniosków i umów

Oferta ramowa - przykład Tekst ujednolicony oferty ramowej. Dostępny na: oferty-ramowej-sor oferty-ramowej-sor-16653

Negocjacje Rozpoczęcie – dotarcie wniosku do adresata Cel- zawarcie umowy Ustosunkowanie się do propozycji Koniec – zawarcie umowy (uzgodnienie wszystkich kwestii, podpisanie)

Negocjacje – dobra wiara Cechy stron Podmioty profesjonalne – wyższe standardy Ocena w świetle obowiązków nałożonych na operatorów Obowiązek obu operatorów (inna podstawa) Zależne od etapu negocjacji – skala ruchoma

Negocjacje Lojalność Unikanie składania propozycji ewidentnie niekorzystnych dla kontrahenta Unikanie postępowania prowadzącego do niepowodzenia negocjacji

Naruszenie obowiązku negocjowania w dobrej wierze Odmowa dalszego negocjowania bez podania powodów albo z oczywiście błahego powodu Obstrukcyjne praktyki negocjacyjne: fałszywe przedstawianie okoliczności faktycznych, podstępne wprowadzanie w błąd, celowe opóźnianie negocjacji, prowadzenie negocjacji ze świadomością, że zawarcie umowy nie jest możliwe Zamierzone składanie propozycji niemożliwych do przyjęcia przez drugą stronę Prowadzenie negocjacji ze świadomością ze zawarcie umowy nie jest możliwe Odmowa ujawnienia informacji istotnych dla powodzenia negocjacji Jednostronne zerwanie negocjacji, które są w impasie lub trwają zbyt długo

Typowe naruszenia Prowadzenie negocjacji bez zamiaru zawarcia umowy Wykorzystywanie zależności słabszego operatora – unikanie uwzględniania zasadnych interesów i rozsądnych oczekiwań Wykorzystywanie pozycji silniejszego operatora – unikanie akceptowania niektórych warunków