Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Autor: Karolina Piwczyk Chorzów 2013r.. W czasie trwania projektu wszyscy przygotowywaliśmy się do założenia i późniejszej działalności w stowarzyszeniu.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzenie debat w szkole
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Szkoła Promująca Zdrowie
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.

Jak działają obecnie eduNGO

Edukacyjne NGO Zestaw sześciu głównych dziedzin, w których działa sektor pozarządowy w Polsce, od lat nie ulega zmianie. Zespół badawczy Stowarzyszenia Klon/Jawor; ,

Edukacyjne NGO Odsetek organizacji zajmujących się edukacją i wychowaniem Organizacje z innych branż, a zwłaszcza „kulturalne” i „sportowe”, coraz chętniej wkraczają w obszar edukacji i wychowania. W efekcie już ponad połowa (53%) stowarzyszeń i fundacji ma w orbicie swoich zainteresowań te kwestie. To znacznie więcej (o 9 pkt. procentowych) niż trzy lata temu. Zespół badawczy Stowarzyszenia Klon/Jawor ,

Pola działania edukacyjnych NGO Piotr Adamiak, zespół badawczy Stowarzyszenia Klon/Jawor, ,

Wiek i zasięg terytorialny edukacyjnych NGO Zespół badawczy Stowarzyszenia Klon/Jawor ,

Jak działały eduNGO po 1989

W jakich rolach NGO są obecne w oświacie Organy prowadzące szkoły i przedszkola Wprowadzają nowe tematy i/lub wzbogacają ofertę szkoły Wspierają wprowadzanie innowacji - metod nauczania/doskonalenie n-li Wspierają uczniów i rodziny – stypendia, pomoc psychologiczna, profilaktyka, współpraca rodziców Organizują nauczycieli Prowadzą lobbing i rzecznictwo w sprawach oświaty Wspierają konkretne placówki

NGO jako organy prowadzące szkoły i przedszkola W miastach – od początku lat 90-tych XX wieku: -organizacje prowadzące pojedyncze placówki lub zespoły -organizacje o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym Na wsi – od końca lat 90-tych XX wieku: -lokalne stowarzyszenia ratujące małe szkoły przed likwidacją -lokalne organizacje zakładające małe przedszkola -regionalne lub ogólnopolskie organizacje miejskie prowadzące szkoły i przedszkola

Wprowadzają nowe zagadnienia i/lub wzbogacają ofertę szkoły edukację obywatelską edukację przyrodniczą, ekologiczną i dla zrównoważonego rozwoju edukację ekonomiczną i z zakresu przedsiębiorczości edukację zdrowotną i seksualną edukację globalną, europejską i z zakresu praw człowieka edukację cyfrową wolontariat ….

Wspierają wprowadzanie innowacyjnych metod i prowadzą doskonalenie n-li metoda projektu ocenianie kształtujące debaty wsparcie samorządności uczniowskiej drama pedagogika zabawy ….

Wspierają uczniów i ich rodziny – stypendia, pomoc psychologiczna, profilaktyka krajowe i lokalne systemy stypendialne programy profilaktyki uzależnień programy przeciwdziałania przemocy organizacje rodziców dzieci z niepełnosprawnościami ogólnopolskie organizacje rodziców …..

Organizują nauczycieli Stowarzyszenia nauczycielskie: przedmiotowców n-li wdrażających jakąś koncepcję pedagogiczną czy model szkoły sprawujących określoną funkcję Rola: integracja środowiska dzielenie się wiedzą i doświadczeniami lobbing np. w sprawie kształcenia n-li

Prowadzą lobbing i rzecznictwo w sprawach oświaty Na przykład: w sprawie realizacji praw dzieci z niepełnosprawnościami w sprawie małych przedszkoli w sprawie małych szkół w sprawie roli rodziców w szkole i przedszkolu Działania: Informowanie o potrzebach Konsultowanie aktów prawnych Wypracowanie propozycji zmian prawnych

Wspierają konkretne placówki Stowarzyszenia rodziców i nauczycieli Lokalne fundacje Działania: zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia projekty edukacyjne i wychowawcze partnerstwo z lokalnymi firmami, instytucjami …

Ze strony władz oświatowych Zapisy w wymaganiach wobec szkół: współpraca ze środowiskiem lokalnym dla obopólnych korzyści Konsultowanie z NGO projektów aktów prawnych Konkursy grantowe dla NGO Wsparcie stowarzyszeń nauczycielskich - CODN Wsparcie współdziałania szkół z NGO np. konkurs „Otwarta Szkoła – projekty na rzecz promowania lokalnych inicjatyw społecznych”

Co dalej? Partnerstwo z MEN w konsultacjach społecznych? Konsultacje projektów aktów prawnych MEN? Konkursy grantowe MEN? Zmiany w prawie regulującym obecność NGO w szkole? …