KlasaIIIIIIIVVVI Liczba uczniów ogółem9465117 Liczba uczniów klasyfikowanych9465117 Liczba uczniów bez ocen/punktów niedostatecznych 9465117.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
KLASA 1B Gimnazjum nr 54. NASZE ŚREDNIE W tym trymestrze paskowe średnie uzyskali: Dawid Papazjan Katarzyna Zrobek Alicja Seliga Jagoda Borek Leonard.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy pod hasłem „Dźwigaj mniej” Październik 2007.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
Nasze certyfikaty Nasze certyfikaty O szkole Wszystkie oddziały w naszej szkole są oddziałami integracyjnymi. Obecnie w PGI 47 jest 9 oddziałów. Zajęcia.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2015/ Rozpoczęcie roku szkolnego Egzamin próbny klasy Vdwa razy w roku 3. Egzamin próbny klasy VIraz w miesiącu.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Z dniem 1 września 2004 roku stanowisko dyrektora szkoły objął pan Eugeniusz Szybiak, a jego zastępcą została pani Barbara Goraj. Oboje funkcję swą pełnią.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
„Należy do dobrego wychowania dzieci, ażeby dobrze wykształcić narzędzia mowy, ażeby dzieci nauczyć każde słowo doskonale, wyraźnie i czysto wymawiać.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
System edukacji w Polsce
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt „Lekki tornister”
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Programy nauczania.
Sześciolatek w obliczu zmian
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Zgłoszenie do konkursu
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Zapis prezentacji:

KlasaIIIIIIIVVVI Liczba uczniów ogółem Liczba uczniów klasyfikowanych Liczba uczniów bez ocen/punktów niedostatecznych

Nie opuścili ani jednego dnia: Jan Kędzierski kl. 2, Jacek Markus kl. 2, Weronika Wysocka kl. 3, Mateusz Słoma kl. 4, Ewelina Polak kl. 4, Aleksandra Bońska kl.5, Patrycja Wysocka kl. 6.

Wychowawcą oddziału przedszkolnego 3 i 4-latków jest pani Katarzyna Wyszyńska. Do oddziału przedszkolnego uczęszcza 16 dzieci w wieku od 3-4 lat (siedmioro trzylatków, dziewięcioro czterolatków). W grupie jest 9 chłopców i 7 dziewczynek. Praca wychowawczo-dydaktyczna prowadzona jest w oparciu o podstawę programową dla przedszkoli i obejmuje treści zawarte w programie wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole” Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby-Żabińskiej. Wychowawcą oddziału przedszkolnego 5 i 6-latków jest pani Małgorzata Olejniczak. Do oddziału przedszkolnego uczęszcza 8 dzieci ( sześcioro sześciolatków i dwoje siedmiolatków). W grupie jest 5 chłopców i 3 dziewczynki.

Klasa I Wychowawcą jest pani Ewa Gawryszczak. Klasa liczy 9 uczniów (6 dziewczynek i 3 chłopców). 27 października do klasy dołączył Patryk Boroski, a 12 listopada Krystyna Wyszyńska. Do najlepszych uczniów w klasie należą: Miłosz Dziedzic, Zuzanna Gajda, Miłosz Kuciński i Klaudia Markus. Klasa II Wychowawcą jest pani Ewa Kobierecka. Klasa liczy 4 uczniów, w tym 2 dziewczynki i 2 chłopców. Najlepszą uczennicą jest Magdalena Karczewska. Klasa III Wychowawcą jest pani Agnieszka Milczarek. Klasa liczy 6 uczniów, w tym są 3 dziewczynki i 3 chłopców. Najlepszą uczennicą jest Weronika Wysocka.

Klasa IV Wychowawcą jest pani Agnieszka Milczarek. Klasa liczy 5 uczniów, w tym są 2 dziewczynki i 3 chłopców. Najlepsi uczniowie w tej klasie to: Magdalena Królik (średnia 5,0) i Bartosz Walczak (średnia 5,0). Klasa V Wychowawcą jest pani Ewa Gawryszczak. Klasa liczy 11 uczniów (2 dziewczynki i 9 chłopców). Najlepszą uczennicą w klasie jest Aleksandra Bońska ze średnią ocen - 4,82. Klasa VI Wychowawcą jest pani Beata Brzozowska. Klasa liczy 7 uczniów (4 chłopców i 3 dziewczynki). Najlepsze uczennice to: Alicja Wojda – średnia ocen 5,0 oraz Patrycja Wysocka – średnia 5,0.

Od września roku szkolnego 2014/15 w oddziale przedszkolnym jest kontynuowany projekt edukacyjny dla dzieci letnich,,Uczymy się czytać przez zabawę”. W realizacji tej innowacji pedagogicznej są wykorzystywane różnorodne metody i formy pracy z dzieckiem, z uwzględnieniem działań w zespole i z jednostką. Wdrażanie programu daje możliwości wykorzystania wrodzonych umiejętności każdego dziecka, jego wiedzy i możliwości. Treści programowe projektu realizowane są w trakcie codziennej pracy oddziału przedszkolnego, do którego uczęszczają dzieci. Ich celem jest stymulowanie rozwoju aktywności przedszkolaków poprzez prowadzenie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności czytelniczych; wyzwalanie pozytywnych emocji u dziecka; rozbudzenie wiary dziecka we własne możliwości; czytanie globalne wyrazów; utrwalanie zapisów swoich imion; rozwijanie zainteresowania czytaniem i pisaniem; stymulowanie aktywności dzieci. W ramach dotychczasowych zajęć dzieci potrafią: odczytać własne imię i rozpoznać je wśród innych; dokonać syntezy własnego imienia z sylab bądź z głosek; odczytać imię kolegi; ułożyć swoje imię z rozsypanki literowej wg wzoru i z pamięci; odszukać i zaznaczyć wskazane przez nauczycielkę litery w swoim imieniu; rozpoznawać większość liter alfabetu; dokonać analizy i syntezy prostych wyrazów; podzielić wyraz na sylaby; wyróżnić głoskę w nagłosie i wygłosie; globalnie rozpoznawać nazwy poznanych wyrazów. Czytają proste wyrazy i zdania.

W klasie I od września prowadzony jest projekt edukacyjny dla pierwszego etapu kształcenia pt. „Z literkami za pan brat”. Jest on kontynuacją projektu „Uczymy się czytać przez zabawę” zrealizowanego w grupie 5 - i 6-latków w roku ubiegłym. W ramach zajęć dzieci rozwijają swoje umiejętności w zakresie czytania i pisania, wzbogacają słownik, rozwijają mowę, doskonalą umiejętność czytelnego i estetycznego pisma. Ćwiczenia z projektu realizowane są dwa razy w tygodniu. Na początkowych zajęciach uczniowie pracowali w oparciu o swoje wizytówki ze swoim imieniem i nazwiskiem – rozpoznawali wizytówkę swoją, kolegów i koleżanek z klasy, nazywali litery w swoim imieniu i nazwisku, układali imię i nazwisko z rozsypanki literowej z pomocą i bez pomocy wizytówki, wyszukiwali litery z imienia i nazwiska w alfabecie (na ścianie liter) oraz układali z nich wyrazy i sylaby. Poza tym uczniowie wykonują dodatkowe ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową (sylaba, głoska, spółgłoska, samogłoska). Układają zdania z rozsypanek wyrazowych, doskonalą technikę pisania z wykorzystaniem dodatkowych kart pracy i w zeszytach oraz dodatkowych książeczkach. Czytają teksty o wyższym stopniu trudności. Korzystają z zasobów biblioteki szkolnej.

Sprawozdanie z terapii logopedycznej - Anna Jagoda -logopeda W pierwszym półroczu roku szkolnego 2014/2015 w terapii logopedycznej uczestniczyło 28 dzieci, w tym 14 wychowanków Oddziałów Przedszkolnych (dziewięcioro 3,4-latków oraz pięcioro 5,6-latków) oraz 14 uczniów klas I-VI. Przeprowadzone we wrześniu diagnozy logopedyczne umożliwiły dokonanie rozpoznań w zakresie zaburzeń rozwoju mowy i wyłoniły dzieci, dla których udział w zajęciach logopedycznych jest konieczny. Badania logopedyczne sprawdzały: budowę i sprawność narządów artykulacyjnych, funkcje oddechowe, słuch (orientacyjne badanie słuchu), nadawanie i rozumienie mowy (w zależności od wieku dziecka) oraz sprawność artykulacyjną – występujące wady wymowy. Z diagnoz logopedycznych wynika, iż najczęstszą wadą wymowy u dzieci jest seplenienie (w obrębie głosek trzech szeregów: ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż), pojawiają się także nieprawidłowości w wymowie głosek wargowo-zębowych: f, w, tylnojęzykowych: k, g, nieprawidłowa wymowa głoski l oraz r, a także elementy mowy bezdźwięcznej. Dzieci uczestniczące w terapii logopedycznej są podzielone na grupy (według określonych wad wymowy) i uczestniczą w zajęciach raz w tygodniu. Metody pracy i pomoce logopedyczne wykorzystywane podczas spotkań są dostosowywane do indywidualnych potrzeb związanych z danym zaburzeniem artykulacyjnym oraz psychofizycznych możliwości dzieci.

Każde dziecko ma założony zeszyt, w którym umieszcza się materiały dla rodziców (wraz z instrukcjami) do ćwiczeń utrwalających wymowę i prawidłowe nawyki artykulacyjne. Rodzice zawsze mają możliwość wymienienia się uwagami na temat prowadzonej terapii i jej efektów podczas spotkań w szkole oraz telefonicznie lub w formie owej. Zdarza się, że rodzice są zapraszani na zajęcia, zwłaszcza gdy terapia logopedyczna nie przynosi spodziewanych efektów. Każdy rodzic ma także możliwość zawsze uczestniczyć w terapii wraz z dzieckiem. Rodzice są poinformowani, że polepszenie jakości wymowy u ich dziecka zależy w dużej mierze od codziennych ćwiczeń w domu i współpracy na linii: rodzic-logopeda. Celem prowadzonej terapii logopedycznej jest przede wszystkim wyrównywanie opóźnień w rozwoju mowy oraz usuwanie wadliwej artykulacji, jak również wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego.

Podczas zajęć dzieci:  usprawniają motorykę narządów mowy (warg, języka, podniebienia miękkiego)  obserwują i naśladują konkretne ruchy artykulacyjne - dzięki którym prawidłowe brzmienie zdeformowanych lub opuszczanych do tej pory głosek jest wywoływane, a prawidłowa artykulacja się utrwala;  uczą się prawidłowego sposobu oddychania- jest to istotne nie tylko ze względu na poprawne mówienie, ale również wpływa na sprawność aparatu artykulacyjnego;  kształtują słuch fonematyczny – dzieci uczą się słuchowo różnicować dźwięki podobnie brzmiące, co jest i będzie, w późniejszym etapie szkolnym, niezbędne dla właściwego rozumienia wypowiedzi słownych;  wzbogacają słownictwo i ćwiczą rozumienie wypowiedzi – mały zasób słownictwa ogranicza dziecko zarówno w nadawaniu, jak i odbieraniu mowy;  utrwalają prawidłową wymowę – by uzyskać staranną wymowę, w takim stopniu, jaki jest realny do osiągnięcia na danym etapie rozwoju dziecka.