Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Advertisements

Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
FREIGHTLINER PL SP. Z O.O.. Freightliner PL (skrót FPL) - to prywatny przewoźnik kolejowy. Członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, wiodącego operatora.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
PODZIEMNE MAGAZYNY GAZU GWARANTEM BEZPIECZEŃSTWA I ROZWOJU RYNKU GAZU Międzyzdroje, maja 2016 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
MAZURKAS TRAVEL TRANSPORT SP. Z O.O.. Adres www: Siedziba: WARSZAWA, Wojska Polskiego 27 Aktualna nazwa: MAZURKAS.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Stan wdrażania IV Osi priorytetowej Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
1 Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego pn. „Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji”
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Politechnika Krakowska
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kolej lepiej połączy Pomorze
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego

Działania Województwa Małopolskiego w zakresie transportu zbiorowego Podniesienie jakości usług kolejowych i w konsekwencji wzrost udziału transportu kolejowego w podróżach mieszkańców. Powołanie Spółki Koleje Małopolskie Uruchomienie systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Wprowadzenie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej Zakup nowoczesnego taboru kolejowego

Koleje Małopolskie sp. z o.o. Spółka Koleje Małopolskie, powołana przez Sejmik Województwa Małopolskiego 2 grudnia 2013r., rozpoczęła działalność przewozową od 14 grudnia 2014r. Główne cele działalności Spółki to:  rozwijanie nowoczesnego transportu kolejowego na terenie województwa,  zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów,  wprowadzenie cykliczności przewozów,  zwiększenie komfortu podróży,  poprawa dostępności pociągów dla osób o ograniczonej mobilności. Spółka Koleje Małopolskie użycza i dzierżawi od Województwa Małopolskiego nowoczesne pojazdy tj. czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (seria EN77), trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (seria EN64) oraz dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (EN99). W maju 2016r. został przewieziony trzymilionowy pasażer.

Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA) - CELE Uruchomienie szynowego systemu transportowego na terenie województwa z wykorzystaniem istniejącej sieci kolejowej. Podniesienie jakości usług kolejowych: cykliczne rozkłady jazdy, nowy tabor, niskie ceny. Integracja z innymi gałęziami transportu. Podniesienie konkurencyjności i atrakcyjności przewozów regionalnych względem transportu drogowego. Poprawa dostępności pociągów dla osób o ograniczonej mobilności.

Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA) Linia SKA1: Pierwsza linia SKA na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia uruchomiona została w grudniu 2014r. We wrześniu 2015r. wydłużono ją do stacji Kraków Lotnisko/Airport (częstotliwość 30 minut przez cały dzień). Linia SKA2: Została uruchomiona na odcinku Kraków Główny – Miechów/Sędziszów w grudniu 2015r. Po zakończeniu budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki linia zostanie wydłużona do Skawiny (docelowa planowana częstotliwość 30 minut w szczytach komunikacyjnych, 60 minut poza). Linia SKA3: Planowane uruchomienie linii SKA3 na odcinku Kraków Główny – Tarnów w grudniu 2016r. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii E-30 linia zostanie wydłużona do Trzebini (docelowa planowana częstotliwość 30 minut w szczytach komunikacyjnych, 60 minut poza).

Projekt realizowany przez Województwo Małopolskie w ramach MRPO na lata nowoczesny system zarządzania transportem. MKA daje możliwość korzystania z różnych środków transportu w różnych miejscach Małopolski, parkingów, a docelowo również innych usług np. zakup biletów wstępu do muzeów. Użytkownicy karty MKA mogą kupić bilety okresowe na przejazdy komunikacją miejską w Krakowie i Tarnowie oraz koleją w ramach SKA, a także korzystać z parkingów Parkuj i Jedź. Za pomocą karty mogą być również zakupione bilety jednorazowe w systemie SKA oraz na komunikację miejską w Krakowie. Małopolska Karta Aglomeracyjna (MKA) Aplikacja iMKA udostępnia zarejestrowanym użytkownikom w systemie MKA dostęp do usług publicznego transportu zbiorowego za pomocą smartfonu lub tabletu. System MKA nie posiada żadnych ograniczeń w zakresie wprowadzania nowych usług taryfowych oraz obsługi już istniejących systemów u operatorów transportu zbiorowego.

Inwestujemy w nowoczesny tabor Obecnie Województwo Małopolskie zakupiło 31 pojazdów - łączne wydatki na zakupy taboru kolejowego wynoszą ,47 zł. Pojazdy wykorzystywane są przez Operatorów Koleje Małopolskie sp. z o.o. oraz Przewozy Regionalne sp. z o.o. Pojazdy z napędem spalinowym zostały wydzierżawione Przewozom Regionalnym sp. z o. o. Oddział Pomorski z siedzibą w Gdyni.

Nowoczesne i niskopodłogowe pojazdy. Funkcjonalne wnętrze pojazdu pozwala na komfortowe podróżowanie w klimatyzowanych pomieszczeniach. Pojazdy posiadają szereg udogodnień dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych, tj. platformy wjazdowe lub windy. Bezpieczeństwo podróżnych zapewnia system monitoringu. System informacji pasażerskiej. Inwestujemy w nowoczesny tabor

Aktualnie Województwo Małopolskie realizuje nowy projekt zakupu taboru kolejowego: „Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju kolei małopolskich”. W wyniku realizacji projektu zakupionych zostanie kolejnych 13 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym: 5 szt. w wersji pięcioczłonowej, 8 szt. w wersji czteroczłonowej. Wartość zamówienia (obejmującego również świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo – utrzymaniowo – naprawczej) wynosi zł. Inwestujemy w nowoczesny tabor

Dziękuję za uwagę