Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości
Cel programu Zwiększenie udziału młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych objętych wsparciem w kontynuowaniu nauki na poziomie wyższym, zwłaszcza na kierunkach studiów istotnych dla rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA…
Źródła programu Europejski Fundusz Społeczny; Budżet Państwa oraz budżet Województwa Małopolskiego; Program Operacyjny Kapitał Ludzki (Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”.
Kto realizuje program? Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych realizowany jest przez beneficjenta systemowego: Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości
Uzasadnienie programu Bariera finansowa wykluczająca część młodzieży z kontynuowania nauki na studiach wyższych Uzdolnienia uczniów szczególnie ważne dla regionu
Jakie warunki musi spełniać potencjalny stypendysta? uczęszcza do szkoły, której siedziba znajduje się na terenie Województwa Małopolskiego; uzyskał średnią z ocen co najmniej 4.0 na zakończenie roku szkolnego poprzedzającego rok, na który przyznawane będzie stypendium;
dochód na jednego członka rodziny, z roku kalendarzowego poprzedzającego rok szkolny, na który przyznawane będzie stypendium, nie przekracza dwukrotności progu określonego w ustawie o świadczeniach rodzinnych; wykazuje się szczególnymi osiągnięciami edukacyjnymi, przedłożył w wyznaczonym terminie Wniosek oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających dochód. Jakie warunki musi spełniać potencjalny stypendysta?
Trochę formalności… Wniosek przygotowuje uczeń wraz z rodzicem/prawnym opiekunem z pomocą nauczyciela, pedagoga lub doradcy zawodowego zatrudnionego w szkole ucznia. Nauczyciel, pedagog lub doradca zawodowy musi potwierdzić własnoręcznym podpisem wiarygodność podanych we Wniosku informacji dotyczących średniej ocen oraz szczególnych osiągnięć edukacyjnych ucznia i zatwierdza Indywidualny Plan Rozwoju stypendysty. Pod Wnioskiem podpisuje się Wnioskodawca.
Indywidualny Plan Rozwoju Istotnym elementem projektu jest Indywidualny Plan Rozwoju stypendysty ( w skrócie IPR). IPR będzie określał cele i założenia, jakie uczeń wraz z pomocą nauczyciela lub pedagoga, postawi sobie w zakresie edukacji i zainteresowań naukowych. Będzie on zawierał postępy w realizacji zamierzonego celu oraz stanie się wyznacznikiem osiągnięć edukacyjnych i rozwoju ucznia.
Formalności cd. Wniosek należy złożyć w wersji papierowej i elektronicznej. Od decyzji Komisji Stypendialnej nie przysługuje odwołanie. Uczniowie, którym zostanie przyznane stypendium zostaną o tym powiadomieni pisemnie. Wniosek może zostać oceniony maksymalnie na 120 punktów (100 punktów z punktacji generalnej + 20 punktów dodatkowych).
Dodatkowe punkty zostaną przyznane uczniom, którzy: wykazali się osiągnięciami z zakresu nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych; są na stałe zameldowani na terenie wiejskim tzn. na wsi lub w mieście do 5 tys. mieszkańców.
Wysokość stypendium Stypendium przyznawane będzie na okres 12 miesięcy. Miesięczna wysokość stypendium wynosi 500,00 zł brutto. Opiekunowi dydaktycznemu stypendysty za związane z tą funkcją obowiązki przysługuje wynagrodzenie w wysokości nieprzekraczającej 30 % wysokości stypendium.
Sprawozdawczość Stypendysta i jego opiekun dydaktyczny zobowiązani są do współpracy w zakresie realizacji IPR i przygotowywania sprawozdań Stypendysta ma obowiązek składania półrocznego i rocznego Sprawozdania
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Ul. Kordylewskiego 11 (I piętro) Kraków Zespół ds. stypendiów tel