BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAZWA PROJEKTU Imię i Nazwisko Łódź, …….. marca 2011.
Advertisements

Tworzenie biznesplanu przedsiębiorstwa typu Spin-off, Spin-out
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Punkt Konsultacyjny KSU-
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Przygotowanie biznesplanu
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Zarządzania projektami (3)
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Sporządzamy biznesplan
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Elementy składowe Biznes Planu
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Model łańcucha wartości
Urząd Miasta Zduńska Wola Biuro Obsługi Inwestorów
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Ocena projektów inwestycyjnych
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
BIZNES PLAN © Aleksander Kusak XI.2014.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
PREZENTACJA OFERTY W ZAKRESIE BADAŃ ZWIĄZANYCH Z INTELIGENTNYMI SPECJALIZACJAMI REGIONU Uniwersytet Medyczny w Poznaniu.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Co to jest biznes plan? Biznes plan jest zestawem dokumentów (analiz i programów), w których na podstawie oceny sytuacji strategicznej firmy oraz danych.
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Prezentacja biznesplanu
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA

Biznesplan jest dokumentem zawierającym cele firmy oraz sposoby ich osiągania, z uwzględnieniem uwarunkowań finansowych, marketingowych, organizacyjnych i technologicznych. Biznesplan powinien mieć sprecyzowany cel biznesowy. Ponadto powinien być skonstruowany kompletnie i rzetelnie, w sposób poprawny i przejrzysty, ze ściśle określonymi ramami czasowymi przedsięwzięcia. Powinien być też elastyczny.

Pełni on w przedsiębiorstwie funkcje: wewnętrzną – stanowi niezbędne narzędzie do skutecznego zarządzania firmą i efektywnego wykorzystania zasobów; zewnętrzną – to podstawowy dokument wykorzystywany do pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć.

Składa się z części:   Streszczenie (pismo przewodnie): Ta część powinna zawierać zarys przedsięwzięcia. Powinna zainteresować pomysłem potencjalnych inwestorów lub instytucje, które mają go dofinansować. cel dokumentu; krótka charakterystyka firmy; opis przedsięwzięcia; potrzeby finansowe; zakładany zysk.

 1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa: nazwa i logo firmy; forma organizacyjno-prawna; dane o właścicielach i strukturze własnościowej przedsiębiorstwa; podmiot działalności tzn. profil firmy (unikatowość przedsięwzięcia); lokalizacja i obszar działania.

 2. Analiza strategiczna: analiza SWOT (pozwala na zidentyfikowanie mocnych (strenghts) i słabych (weaknesses) stron przedsięwzięcia oraz jego szans (opportunities) i zagrożeń (threats)); warianty strategii rozwoju i pozyskania funduszy na realizację zamierzonych celów.

3. Analiza rynku i plan marketingowy: opis rynku (wielkość i perspektywa rozwoju); podmioty działające w branży (główni konkurenci); grupa docelowa tzn. odbiorcy (klienci); charakterystyka produktu (nazwa, opis, cena); polityka cenowa; sposoby dystrybucji i metody sprzedaży; narzędzia promocji (w tym reklama).

4. Plan techniczny: W części tej wykazuje się, że przedsiębiorstwo jest w stanie produkować dane towary, czy świadczyć określone usługi. nakłady inwestycyjne (majątek produkcyjny); źródła finansowania inwestycji; plan ilościowy (z uwzględnieniem zmienności w czasie); zaopatrzenie (współpraca z dostawcami).

5. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia: Np. w formie schematu ukazującego zakres obowiązków i odpowiedzialność za podjęte działania i wykonane zadania. kadra zarządzająca (w tym metody zarządzania firmą); plan kadrowy; płace i systemy motywacyjne; schemat organizacyjny.

6. Plan finansowy działalności: Powinien być to rzetelny, oparty na danych statystycznych, tabelaryczny wykaz możliwości uzyskania zysku z inwestycji (przepływ pieniężny powinien nie tylko umożliwić utrzymanie płynności finansowej przedsiębiorstwa ale także generować zyski). przychody i koszty; przewidywane wyniki finansowe (zysk).

Podsumowanie Podsumowanie powinno zawierać analizę szans powodzenia i oszacowanie ryzyka. przedstawienie szans na powodzenie przedsięwzięcia; ocena podstawowego ryzyka (bariery w realizacji pomysłu).   Załączniki