Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel. 42 653 76 75 www.spwrit.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Advertisements

Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 3 ul. Kilńskiego Łódź Kontakt: Telefon: (42) Fax:
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Sprawozdanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od do
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Program profilaktyczno-wychowawczy
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Zapis prezentacji:

Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel

 O nas O nas  Formy pomocy Formy pomocy  Oferta Oferta  Galeria Galeria  Kontakt Kontakt

Początki  SPWRiT została utworzona we wrześniu 1992 roku na bazie istniejącej Dzielnicowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.  Od początku istnienia pozostaje placówką publiczną pod nadzorem merytorycznym Kuratorium Oświaty w Łodzi.

Dlaczego?  Zasadniczym celem powołania placówki było rozszerzenie form udzielania pomocy dzieciom, rodzicom, opiekunom, nauczycielom tak, aby jak najpełniej wspierać rozwój dziecka od najmłodszych lat.

Zespół Poradni Naszą poradnię tworzy rozwijający się, otwarty na zmiany, wdrażający nowe sposoby pracy zespół psychologów, pedagogów i logopedów których główną ideą jest podążanie za potrzebami klienta

Zespół Poradni  Naszą siłą jest duże doświadczenie w bezpośredniej pracy z uczniem na terenie szkół i w poradni.  Oferujemy pomoc we wszystkich problemach związanych z funkcjonowaniem dziecka w szkole, rodzinie i wśród rówieśników.

Cele  Nasza praca ma na celu zapewnienie dzieciom i młodzieży pomocy w osiąganiu przez nich optymalnego poziomu rozwoju w sferze intelektualnej, emocjonalnej i społecznej.

Kierunki pracy  Udzielanie specjalistycznej pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej  Wspomaganie rodziny w wypełnianiu jej funkcji wychowawczych  Praca profilaktyczna, mająca na celu osobisty rozwój dziecka oraz zapobieganie patologiom społecznym

Kierunki pracy  Zwiększanie umiejętności w przystosowywaniu się do zmian środowiskowych i społecznych poprzez stymulowanie rozwoju postawy twórczej u dzieci i młodzieży  Profilaktyka i edukacja prozdrowotna  Współpraca z nauczycielami w zakresie realizacji programu wychowawczego szkoły.

Formy pomocy  Pomoc psychologiczna i terapia rodzin  Pomoc pedagogiczna  Pomoc logopedyczna  Biofeedback

Pomoc psychologiczna Jesteśmy zespołem, który pomaga dziecku i jego rodzinie w przezwyciężaniu problemów: rozwojowych szkolnych rówieśniczych rodzinnych innych Dziecko i jego rodzina w zależności od potrzeb uzyskuje od nas pomoc zróżnicowaną i wielopłaszczyznową (poradnictwo, konsultacja, terapia). Pracownicy tego zespołu mają wieloletnie doświadczenie w udzielaniu pomocy. Systematycznie doskonalą swój warsztat pracy, szkolą się u polskich i zagranicznych specjalistów.

Pomoc pedagogiczna Prowadzimy indywidualne i grupowe zajęcia, które przebiegają w formie zabawowej a zasadniczym ich celem jest poprawianie umiejętności wpływających na sukcesy edukacyjne (sprawności manualnej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rozwijanie tych cech osobowości, które pozwolą dziecku radzić sobie w sytuacjach zadaniowych i odnosić sukcesy). Terapeuci dbając o efektywność i skuteczność oddziaływań stosują w swojej pracy różnorodne, ciekawe metody.

Pomoc logopedyczna Niska sprawność lub zaburzenia wymowy mają niekorzystny wpływ na funkcjonowanie społeczne i emocjonalne dziecka. Utrudnia to rozwój poznawczy, prawidłowe kontakty rówieśnicze oraz osiąganie sukcesów w szkole. Prawie wszystkie dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju mowy mają kłopoty w nauce czytania i pisania. Bardzo ważne jest, aby jak najwcześniej Rozpocząć terapię, ponieważ wtedy można zlikwidować bądź złagodzić większość zaburzeń. W naszej poradni logopedzi: diagnozują rozwój mowy (rozpoznają zaburzenia i określają przyczyny nieprawidłowości) prowadzą indywidualną terapię logopedyczną udzielają porad osobom wspomagającym rozwój mowy i języka dzieci, w razie potrzeby dokonują diagnozy logopedycznej dzieci dyslektycznych Na terenie poradni istnieje możliwość przeprowadzenia badania słuchu u dzieci i młodzieży w wieku lat (badania komputerowym programem "Słyszę").

Biofeedback Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii, jako pierwsza w województwie łódzkim poradnia psychologiczno – pedagogiczna, prowadzi terapię neuropsychologiczną metodą EEG Biofeedback. Jest to sprawdzona metoda poprawiająca czynność bioelektryczną mózgu. Usprawnia ona proces uczenia się (np. zakłócony w wyniku dyskretnych czy minimalnych zaburzeń struktury i funkcji mózgu). Skuteczność metody istotnie wzrasta w połączeniu z innymi oddziaływaniami - psychoterapią, terapią rodziny, terapią pedagogiczną i logopedyczną oraz innymi formami leczenia, zapewniającymi stymulację rozwoju psychomotorycznego i korektę zaburzeń.

Oferta  Pomoc w Specjalistycznej Poradni Wspierania Rozwoju i Terapii świadczona jest nieodpłatnie, na terenie poradni oraz w placówkach oświatowych.  Pomocą obejmujemy dzieci z przedszkoli i szkół z całej Łodzi

Oferta  Naszą pomoc oferujemy Dzieciom Rodzicom Nauczycielom

Dzieciom oferujemy  Zwiększanie możliwości osiągania sukcesów szkolnych  Rozwijanie umiejętności przydatnych w czytaniu, pisaniu, liczeniu oraz usprawnianie funkcji percepcyjno- motorycznych  Zrozumienie własnych emocji i wzrost umiejętności radzenia sobie z nimi

Dzieciom oferujemy  Rozwijanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania dobrych relacji z rówieśnikami  Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie ze stresem  Rozwijanie umiejętności twórczych, zdolności i kreatywności

Formy pracy  Profesjonalna diagnoza pedagogiczna, psychologiczna i logopedyczna  Różne formy pomocy terapeutycznej, grupowej i indywidualnej, dostosowanej do potrzeb dziecka  Treningi (np. ortograficzny, twórczości, EEG Biofeedback)

Rodzicom oferujemy:  Wsparcie psychologiczne i pedagogiczne  Pogłębienie wiedzy dotyczącej metod pracy z dzieckiem  Poznanie różnych sposobów poprawy relacji z dzieckiem, komunikacji w rodzinie i rozwiązywania konfliktów  Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem i własnymi emocjami

Formy pracy  Porady i konsultacje  Mediacje rodzinne  Terapia indywidualna i rodzinna  Zajęcia grupowe dla różnych odbiorców  Warsztaty, wykłady i prelekcje

Nauczycielom oferujemy  Poszerzanie wiedzy i rozwijanie kompetencji w zakresie pracy z uczniem zdolnym, uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniem sprawiającymi trudności wychowawcze  Współpracę w zakresie tworzenia PDW i IPET

Nauczycielom oferujemy:  Wsparcie w sprawowaniu funkcji wychowawczej i edukacyjnej  Diagnozę zespołów klasowych  Pomoc w budowaniu relacji interpersonalnych oraz rozwijaniu umiejętności psychospołecznych uczniów

Formy pracy  Pomoc indywidualna  Zajęcia grupowe  Warsztaty i szkolenia  Zajęcia z zespołami klasowymi  Współpraca w zakresie tworzenia PDW i IPET

Zajęcia warsztatowe dla uczniów ->Budowanie współpracy w grupie ->Komunikacja interpersonalna ->Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych ->Tolerancja - modyfikacja stereotypów i uprzedzeń ->Uczucia i konstruktywne sposoby radzenia sobie z nimi ->Jak sobie radzić ze stresem ->Agresja - jak sobie z nią radzić. ->Budowanie współpracy, życzliwości i empatii ->Jak sobie radzić z ortografią ->Samoakceptacja i poczucie własnej wartości ->Mediacje rówieśnicze. ->Prawa dziecka i prawa ucznia. ->Rozwijanie postawy twórczej ->Profilaktyka uzależnień. ->Edukacja psychoseksualna ->Profilaktyka HIV i AIDS

Galeria

Mapka: 9VPdm5zA&q=spwrit&f=l&hl=pl&sll= , &sspn= , &ie=UTF8&hq=spwrit&hnear=&ll= , &spn= , &z=16&iwloc=A Jak do nas trafić?

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty Pracownicy Specjalistycznej Poradni Wspierania Rozwoju i Terapii