Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,

Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Prezentację przygotował:
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Aktywny RODZIC.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Czy mamy do czynienia z „przegrzaniem rynku pracy”
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
AGH: Sprawy pracownicze
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zapis prezentacji:

Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej EFS KL Chełm, 26 maja 2011 r. Urszula Kłosiewicz-Górecka Kreowanie wizerunku szkolnictwa zawodowego jako warunek dostosowania podaży i popytu na pr acę

Plan wystąpienia 1. Istota wizerunku 2. Wizerunek szkolnictwa zawodowego w Lublinie i w Chełmie 3. Czynniki kształtujące wizerunek szkolnictwa zawodowego 4. Pożądany wizerunek szkolnictwa zawodowego 5. Działania zmierzające do kreowania nowego wizerunku szkolnictwa zawodowego

1. Istota wizerunku Potoczne ujęcie wizerunku oznacza subiektywne (osobiste) wyobrażenie o jakimś przedmiocie, jego obraz w świadomości Według Słownika języka polskiego to „sposób, w jaki dana osoba lub rzecz jest postrzegana i przedstawiana „ Wizerunek firmy/organizacji:  określa się jako sumę poglądów, postaw, opinii i odczuć odnoszących się do tego podmiotu oraz zjawisk, które są z nim związane  jest zapisaną w zbiorowej kulturze stereotypową wiedzą i percepcją na temat danej organizacji/firmy

2. Wizerunek szkolnictwa zawodowego w Lublinie i w Chełmie Wśród gimnazjalistów zasadnicze szkoły zawodowe i technika cieszą się mniejszą popularnością niż licea Istnieje przekonanie, że do szkół zawodowych kieruje się młodzież mniej zdolna W zasadniczych szkołach zawodowych jest niski poziom nauczania Opinie uczniów zasadniczych szkół zawodowych i techników o wyborze szkoły  ponad 50% określa wybrany zawód jako „zawód z przyszłością”  31% uważa wybrany zawód jako poszukiwany na rynku pracy  25% wymienia możliwość nawiązania kontaktów z potencjalnymi pracodawcami, co stwarza większe szanse na szybkie znalezienie zatrudnienia  46% nie widzi możliwości zaimplementowania wyuczonego zawodu w praktykę gospodarczą  31% nie dostrzega żadnych atutów szkolnictwa zawodowego

Przyczyny negatywnej opinii o szkolnictwie zawodowym wypowiadane przez uczniów szkół zawodowych Nauka zawodu nie jest zgodna z ich oczekiwaniami „to co nas uczą to przeżytek, a nauczyciel sam nie wie jak obsługiwać współczesne maszyny”, „co można zrobić na warsztatach, jak tam nie ma niczego co można spotkać w dobrych zakładach” Niski poziom nauczania przedmiotów zawodowych „brak praktyki i zajęć praktycznych”, „przedmioty zawodowe są na niskim poziomie”, „słabe nauczanie zawodowe”, „mała liczba godzin przygotowujących do zawodu” Negatywne opinie o poziomie i metodach nauczania „mało profesjonalna kadra”, „mało ciekawych zajęć”

Cechy i predyspozycje, jakie wykazują najczęściej absolwenci szkolnictwa zawodowego w opinii pracodawców, w %

3. Czynniki kształtujące wizerunek szkolnictwa zawodowego Oferta programowa  jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, ale niewystarczająco otwiera się na potrzeby rynku pracy Warunki edukacji  nowe kierunki kształcenia nie zawsze mają program i metody nauczania zapewniające dobre nowoczesne wykształcenie w zawodzie  zbyt dużo teorii w programie nauczania  uczniowie oczekują, aby w programie nauczania dominowały treści edukacyjne związane z praktycznym poznawaniem zawodu Kwalifikacje kadry nauczycielskiej  kadra nauczycielska jest słabsza niż w innych typach szkół  treści nauczane w szkołach przez nauczycieli teoretyków okazują się mało przydatne w praktyce gospodarczej Współpraca szkół z pracodawcami  jest zbyt słaba, a absolwenci szkolnictwa zawodowego czują się źle przygotowani do pracy w zawodzie, którego uczyli się Możliwości wejścia absolwentów szkolnictwa zawodowego na rynek pracy  w programie nauczania brakuje treści związanych z rynkiem pracy i metodami poszukiwania zatrudnienia

4. Pożądany wizerunek szkolnictwa zawodowego  Szeroka i różnorodna oferta edukacyjna  Dostosowanie kształcenia w zawodach, których oczekuje rynek pracy  Wysoki poziom nauczania umiejętności zawodowych, między innymi wskutek dobrze zorganizowanych szkoleń praktycznych w firmach współpracujących ze szkołami zawodowymi  Szkoły dysponują nowoczesnymi technologiami, aktualnie występującymi w praktyce gospodarczej  Kadra nauczycielska dbająca o nowoczesne i atrakcyjne metody nauczania, w tym również zachowania na rynku pracy  Pracodawcy zadowoleni są z umiejętności zawodowych absolwentów szkolnictwa zawodowego

Cechy i predyspozycje pracowników wysoko cenione przez przedsiębiorstwa, w opinii pracodawców, w %

Przyczyny trudności w znalezieniu pracowników na lokalnym rynku pracy, w opinii pracodawców, w %

Działania, jakie w opinii pracodawców należałoby podjąć w celu wzmocnienia wizerunku szkolnictwa zawodowego i zachęcenia młodzieży do podejmowania nauki w tych szkołach, w %

5. Działania zmierzające do kreowania nowego wizerunku szkolnictwa zawodowego Tożsamość szkolnictwa zawodowego  Dbanie o czynniki identyfikujące szkolnictwo zawodowe jako miejsca skutecznego nowoczesnego nauczania praktycznych umiejętności zawodowych, stwarzających absolwentom dużą szansę na znalezienie pracy na rynku  Odpowiednio intensywna i przekonywująca komunikacja szkół zawodowych i techników z otoczeniem Reputacja  Działania zmierzające do podniesienia etosu kształcenia zawodowego poprzez prezentację wyników nauczania (przykłady ścieżek kariery, osiągane zarobki przez absolwentów szkolnictwa zawodowego)  Działania informacyjno-promocyjne prezentujące, że szkolnictwo zawodowe to wybór edukacji z przyszłością – przynoszący satysfakcję jednostce i realne korzyści gospodarce Oferta edukacyjna  Oferta edukacyjna formułowana w dostosowaniu do oczekiwań pracodawców  Zapewnienie możliwości pozyskania kompetencji pozazawodowych, ułatwiających absolwentom szkolnictwa zawodowego „poruszanie się” na rynku pracy

Poziom i metody nauczania  Systematyczne dokształcanie nauczycieli zarówno z zakresu nowoczesnych technologii, jak i nowoczesnych technik nauczania  Podejmowanie działań zmierzających do kształcenia wśród uczniów szkolnictwa zawodowego kreatywnego i proinnowacyjnego podejścia w pracy zawodowej Warunki nauczania  Dokładanie starań, aby szkoły zawodowe wyposażone zostały w nowoczesne technologie, a uczniowie mieli bezpośredni kontakt z praktyką gospodarczą  Zapewnienie ścisłych związków szkolnictwa zawodowego z pracodawcami

Dziękuję za uwagę