OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
ORGANIZACJA.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
TRZECIE spotkanie Zespołu
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY

PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU

Istnieje wiele powodów, dla których nie możemy odnieść oczekiwanego sukcesu.

Główny z nich to fakt, że próbujemy zmienić to, co jest, a powinniśmy skupić się na osiągnięciu tego, co chcielibyśmy uzyskać w przyszłości.

Najpierw ustalmy priorytety

Podstawowe pytania jakie należy zadać formułując nasze priorytety: DO CZEGO ZMIERZAMY- co będzie konkretnym efektem naszych działań? CO MOŻEMY I CO POWINNIŚMY ZROBIĆ- jak zamierzamy rozpoznać i zaspokoić potrzeby naszych klientów, co już mamy, z czego możemy skorzystać, od czego należy zacząć? W JAKI SPOSÓB SPRAWDZIĆ CO ZROBILIŚMY- w celu określenia czy i w jakim stopniu udało nam się osiągnąć zamierzone cele?

MODEL GROW

PYTANIA KLUCZOWE jakie są rzeczywiste i najbardziej widoczne potrzeby szkoły? czy są to potrzeby skonsultowane z tymi, na których mają wpływ, czy raczej wynikają z indywidualnych doświadczeń oraz przekonań autorów? kogo konkretnie dotyczą poszczególne potrzeby i jaki jest stopień otwartości tych osób na możliwe do zaproponowania zmiany?

BY OSI Ą GN ĄĆ OPTYMALNY EFEKT W RAMACH WYBRANEGO PRIORYTETU MUSIMY SOBI E ODPOWIEDZIE Ć NA PYTANIE PO CO?

ANALIZAPOTRZEB JAKOŚĆMOTYWACJAKOMPETENCJEPROCESYINFORMACJEZASOBY

dostęp do odpowiednich pomocy dydaktycznych narzędzia umożliwiające badanie osiągnięć uczniów(np. testy, arkusze obserwacji uczniów) dostęp do nowych technologii ze szkoleniami na temat ich obsługi dobrze wyposażona biblioteka dla nauczycieli

INFORMACJE praktyczne rozumienie wymogów kompetencyjnych zapisanych w nowych podstawach programowych celowość i korzyści zmian egzaminów zewnętrznych szczegółowe dane dotyczące wymagań formalno-prawnych od nauczycieli jasno określone obowiązki nauczycieli optymalne informacje zwrotne

STRUKTURA/PROCESY optymalny dobór osób funkcyjnych w szkole i możliwie jednoznaczny podział kompetencji konstruktywne raportowanie i wykorzystywanie wyników ewaluacji realizacja zajęć pozalekcyjnych w czasie optymalnym dla wszystkich wsparcie w organizacji zajęć pozalekcyjnych

KOMPETENCJE ZAWODOWE organizacja szkoleń dających możliwość aktywnego rozwoju szkolenia kształcące umiejętności rozwiązywania konkretnych potrzeb wymiana doświadczeń nauczycieli tego samego przedmiotu- w ramach szkoły i z innymi nauczycielami dofinansowanie do kursów i szkoleń zewnętrznych

MOTYWACJA udział w „zyskach” wypracowanych przez szkołę jasne oczekiwania i systematyczne udzielanie informacji zwrotnej dobre relacje wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji w szkole oraz poza nią równe traktowanie w podejściu do spraw formalnych dobry lider

JAKOŚĆ ŻYCIA W ORGANIZACJI wsparcie w sytuacjach kryzysowych większe kompetencje dla nauczycieli i przydział zadań zgodnie z predyspozycjami jasne oczekiwania i obowiązki optymalizacja rozłożenia czasu pracy (lekcje, dyżury) rozsądny zakres zajęć dodatkowych więcej czasu na dyskutowanie problemów w gronie

Jakie s ą warunki pozytywnej zmiany ?

MUSIMY AKCEPTOWAĆ FAKTY, ALE NIE MOŻEMY REZYGNOWAĆ Z PRACY NAD ICH ZMIANĄ

ZAMIAST SZUKAĆ POWODÓW, LEPIEJ SZUKAĆ SPOSOBÓW

CO MOŻEMY ZROBIĆ, DLA: OPTYMALNEJ ORGANIZACJI PROCESU NAUCZENIA W SZKOLE OPTYMALIZACJI PROCESU UCZENIA SIĘ UCZNIÓW PODCZAS LEKCJI EFEKTYWNEGO MOTYWOWANIA NAUCZYCIELI DO PRACY EFEKTYWNEGO MOTYWOWANIA UCZNIÓW DO UCZENIA SIĘ

ROZWÓJ W SZKOLE GWARANTUJE ZESPÓŁ I PROGRAM DZIAŁANIA

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY KTOCOJAKKIEDYZA ILE

Oczekiwany post ę p wymaga zmian formalnych jak i mentalnych

Dorośli angażują się bardziej gdy: wiedzą, czego nie wiedzą widzą i wierzą w korzyści z potencjalnej zmiany mogą zastosować nowe rozwiązania w praktyce mogą praktykować zmiany w atrakcyjnej formie czują się bezpiecznie

Musimy zmieni ć my ś lenie z poziomu z czego musimy si ę t ł umaczy ć i przej ść w wymiar my ś lenia o tym co powinni ś my i co mo ż emy zrobi ć ?

DZIĘKUJĘ Jarosław Kordziński Centrum Komunikacji i Mediacji „AKADEMIA DIALOGU”