Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
23 października 2014 r. Wsparcie udzielone przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego.
Advertisements

Beata Rutkowska Hanna Walkowiak Wsparcie udzielone przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
 PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA  PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Sprawozdanie z udziału Przedszkola Miejskiego nr 22 w projekcie „Dbajmy o lubuskie dla nas i dla przyszłości” w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju”
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Gmina Wisznice Supported by a grant from Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA Financial Mechanism and the Norwegian Financial Mechanism Wsparcie.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2015/ Rozpoczęcie roku szkolnego Egzamin próbny klasy Vdwa razy w roku 3. Egzamin próbny klasy VIraz w miesiącu.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Podstawowa opieka zdrowotna Realizacja działań profilaktycznych i edukacyjnych. i edukacyjnych. Warszawa, 25 kwietnia 2016 roku.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
„ PROFILAKTYKA CHORÓB NOWOTWOROWYCH W NOWYM SĄCZU ORAZ W POWIECIE NOWOSĄDECKIM REALIZOWANA W SZPITALU SPECJALISTYCZNYM IM. J. ŚNIADECKIEGO W NOWYM SĄCZU”
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Podstawa programowa WF założenia
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Festyn „Żyj zdrowo, eko i bezpiecznie”
REKRUTACJA „Małopolskie Talenty – I etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl. IV – VI) „Małopolskie Talenty – II etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl.
Terra Community and Ethics for the future
Nie pal przy mnie, proszę
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Przedszkole Promujące Zdrowie
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Podstawa programowa WF założenia
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
FUN CALENDAR 2004 Mechafix.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Supported by a grant from Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA Financial Mechanism

Dofinansowanie Projektu Po dwóch latach od aplikowania w 2007 r., - w kwietniu 2009 r. Projekt uzyskał dofinansowanie z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego, w wysokości: zł (plan). Zaplanowano dofinansowanie z budżetu Miasta w wysokości: zł. Łączny planowany budżet Projektu wynosi: zł. Wykonanie do końca 2010 r. wyniosło ok. 50% z łącznej planowanej kwoty, natomiast do zakończenia realizacji Projektu wyniesie ok. 70%. Wykorzystanie środków było uwarunkowane wieloma czynnikami m.in. opóźnieniem o 2 lata przyznania dofinansowania, długotrwałym zbieraniem umów-deklaracji rodziców/opiekunów, opóźnieniem w wyborze realizatora świadczeń zdrowotnych i w konsekwencji opóźnienia wszystkich działań projektowych (zależności ).

Założenia (2007) a realizacja Projektu ( ) Czas realizacji: 32 miesiące / 24 miesiące Organizacja i prowadzenie oceny postawy ciała: 4 miesiące / wstępna ocena postawy ciała 4 miesiące, końcowa ocena postawy ciała 3 miesiące Organizacja i prowadzenie grupowych profilaktycznych zajęć korekcyjnych w szkołach: 21 miesięcy / 9 miesięcy Organizacja i prowadzenie zajęć na basenie: w ciągu 22 miesięcy każdy rocznik po 5 miesięcy / w ciągu 9 miesięcy każda grupa po 8 zajęć Organizacja i prowadzenie instruktażu indywidualnego: 22 zajęcia w ciągu 22 miesięcy / 9 zajęć w ciągu 9 miesięcy Organizacja i prowadzenie pogadanek dla rodziców /opiekunów dzieci biorących udział w Projekcie: 4 razy w każdej z 72 szkół / 2 razy w każdej z 68 szkół Organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli wychowania fizycznego (nn) i pielęgniarek środowiska nauczania i wychowania (pśniw): 216 uczestników, w tym 144 nn (po 2 z każdej z 72 szkół ) + 72 pśniw / łącznie 184 uczestników z 68 szkół oraz spoza Poznania (w tym 139 nn)

Kalendarium Projektu Czerwiec 2009 Spotkanie informacyjne z dyrektorami 68 szkół podstawowych Lipiec / sierpień 2009 Zawarcie porozumień ze szkołami biorącymi udział w Projekcie oraz umów zleceń z koordynatorami szkolnymi Pierwsza i druga edycja konkursu na wybór realizatora świadczeń zdrowotnych ( , )

Kalendarium Rok szkolny 2009/2010 Wrzesień 2009 Z awieranie um ó w - deklaracji z rodzicami/opiekunami dzieci biorących udział w Projekcie Konkurs na logotyp Projektu wybierany spośr ó d prac dzieci biorących udział w Projekcie Trzecia edycja konkursu na wyb ó r realizatora świadczeń zdrowotnych ( ) Październik 2009 Uruchomienie strony internetowej Projektu

Kalendarium Rok szkolny 2009/2010 Luty 2010 C zwarta edycja konkursu – wybór realizatora świadczeń zdrowotnych – Centrum Diagnostyczno–Terapeutycznego MEDYK POLIKLINIKA ( ) Prowadzenie w stępnej oceny postawy ciała dzieci biorących udział w Projekcie: – Zdiagnozowano dzieci. Marzec 2010 Rozpoczęcie pierwszego z dwóch cykli pogadanek w szkołach dla rodziców/opiekunów dzieci biorących udział w Projekcie nt. prawidłowej postawy ciała i aktywności fizycznej ( do końca czerwca 2010) Rozpoczęcie prowadzenia grupowych profilaktycznych zajęć korekcyjnych w szkołach ( – )

Kalendarium Rok szkolny 2009/2010 Kwiecień 2010 Rozpoczęcie prowadzenia instruktażu indywidualnego – zajęcia trwały do Zakup radioodtwarzaczy dla szkół biorących udział w Projekcie Dostarczenie do szkół sprzętu do ćwiczeń zakupionego na potrzeby Projektu (pakiety – po 11 elementów w równej ilości dla 68 szkół) Maj 2010 Prowadzenie zajęć z dziećmi na basenach: –

Kalendarium Rok szkolny 2010/2011 Listopad 2010 Rozpoczęcie p rowadzenie drugiego cyklu pogadanek w szkołach dla rodzic ó w/opiekun ó w dzieci biorących udział w Projekcie nt. zdrowego stylu życia oraz bezpiecznych zachowań, kt ó re pomogą w kształtowaniu nawyku zdrowego stylu życia i w zmianie nieprawidłowych zachowań ( – ) Styczeń 2011 P rowadzenie końcowej oceny postawy ciała dzieci biorących udział w Projekcie ( – ). Zdiagnozowano dzieci.

Kalendarium Rok szkolny 2010/2011 Luty 2011 Akcja promocyjna na terenie Miasta Poznania – plakaty w tramwajach, billboardy na ulicach Dostarczenie do szkół i rozdysponowanie upominków dla dzieci uczestniczących w Projekcie Przeprowadzenie ankietyzacji wśród rodziców/opiekunów dzieci uczestniczących w Projekcie sprawdzającej efektywność realizacji Projektu

Kalendarium Rok szkolny 2010/2011 Marzec 2011 Szkolenie pt. „Profilaktyka wad postawy i kształtowanie zachowań prozdrowotnych wśród dzieci” dla nauczycieli wychowania fizycznego oraz pielęgniarek środowiska nauczania i wychowania Kwiecień 2011 konferencja prasowa podsumowująca realizację Projektu.

Przeprowadzenie rekrutacji dzieci do Projektu Udział dzieci w proponowanych zajęciach: grupowych, indywidualnych, na basenie - stała współpraca z rodzicami/opiekunami Przeprowadzenie rekrutacji dzieci do Projektu Udział dzieci w proponowanych zajęciach: grupowych, indywidualnych, na basenie - stała współpraca z rodzicami/opiekunami Wiedza i doświadczenie przekazane rodzicom/opiekunom w czasie pogadanek Sprzęt dla 68 szkół (pakiety – 2010 r.) i dodatkowy (2011r.) Osiągnięcia Projektu

Możliwość kontynuowania idei profilaktyki wad postawy w szkołach przez nauczycieli wf i pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania – uczestników szkolenia ( r.) Współpraca z koordynatorami szkolnymi tj. 68 różnymi, nieznanymi osobami – doświadczenie, umiejętności Twórczość dzieci w projektowaniu logotypu Projektu – zwyciężczyni Urszula Koc, kl. IV c Szkoła Podstawowa nr 70 im. M. Kopernika w Poznaniu.