1 Październikowe konferencje z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych Co z tą matematyką? Piotr Ludwikowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Advertisements

Sprawdzenie, w jakim stopniu absolwent spe ł nia wymagania ustalone w podstawie programowej kszta ł cenia ogólnego, okre ś lonej w przepisach w sprawie.
1 Organizacja i przeprowadzenie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2007 roku.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ EGZAMINÓW ZAWODOWYCH Warszawa, ul. Łucka 11 tel. /0-22/ , fax: /0-22/
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Warszawa, 7 marca 2016 r. ZMIANA USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
REFORMA EDUKACJI
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin ósmoklasisty 2019.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

1 Październikowe konferencje z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych Co z tą matematyką? Piotr Ludwikowski

2 Fakty Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów… Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 23 sierpnia 2007 w sprawie podstawy programowej… Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 28 sierpnia 2007 w sprawie standardów wymagań… Komunikat Dyrektora Komicji Centralnej z dnia 12 września 2007 o wpływie zmiany podstawy programowej na przebieg egzaminów zewnętrznych w 2008 roku

3 Wątpliwości Podstawa programowa a szkolny zestaw programów Uczenie „pod egzamin” Co na to uczelnie? Czy jesteśmy gotowi przyjąć wynik egzaminu populacyjnego z matematyki?

4 Spada zainteresowanie matematyką jako przedmiotem egzaminacyjnym i kierunkiem studiów Mniej niż 20% wybiera matematykę jako przedmiot egzaminacyjny. Mimo pięciokrotnego wzrostu liczby studentów w ciągu ostatnich piętnastu lat, do niepokojąco niskich rozmiarów spadła liczba chętnych do studiowania tych kierunków studiów, które wymagają nauki matematyki.

5 Badania PISA Polscy uczniowie poddani międzyna- rodowemu testowi PISA w zakresie matematyki wykazali się zręcznością w stosowaniu wyćwiczonych, rutynowych procedur i byli bezradni tam, gdzie należało wykazać się twórczym, krytycznym myśleniem.

6 Strategia Lizbońska Strategia Lizbońska, projektująca pościg Europy za najszybciej rozwijającymi się regionami świata, podkreśla ogromne znaczenie nauk ścisłych (w tym matematyki) dla powodzenia tego projektu. Dokumenty Parlamentu Europejskiego i Rady Europy, wskazują kluczowy charakter umiejętności matematycznych.

7 Prognostyczna rola umiejętności matematycznych Wykładowcy wyższych uczelni alarmują, że studenci pierwszego roku mają kłopoty ze zrozumieniem podstawowych pojęć matematycznych. Jednocześnie przyznają, że wynik z matematyki na maturze stanowi niezłą prognozę powodzenia na bardzo wielu kierunkach studiów.

8 Matematyka jest interdyscyplinarna technika (np. kasy biletowe, komputery, telefony komórkowe) medycyna (tomografia komputerowa) ekonomia socjologia antropologia bankowość (szyfrowanie) meteorologia statystyka

9 Dlaczego hasło matematyka budzi strach? wg prof. M.Kordosa to spuścizna po czasach napoleońskich, matematyka jest bezlitosnym narzędziem oceny wartości, często jest uczona w sposób odpychający zawiłością i żmudnością, utarło się usprawiedliwianie swojego lenistwa intelektualnego brakiem uzdolnień matematycznych, stereotyp matematyka.

10 Matematyka nauką humanistyczną Według ks. prof. Życińskiego matematyka jest nauką humanistyczną. Przede wszystkim dlatego, że inspiruje najważniejsze dla ludzkiej egzystencji pytania, np. o matematyczność przyrody, dając jednocześnie narzędzia do konstruowania prób odpowiedzi.

11 Jaki jest kierunek zmian? Kontekst populacyjny (lata 80-te)

12 Jaki jest kierunek zmian? Kontekst populacyjny (rok obecny)

13 Jaki jest kierunek zmian? Ograniczenie treści programowych (nowa podstawa) Pogłębiona merytoryczne realizacja pozostałych haseł programowych Zwiększenie nacisku na rozumowanie, ograniczenie roli mechanicznych rachunków Wprowadzenie matematyki jako przedmiotu obowiązkowego

14 Jaki jest kierunek zmian? Nowe standardy egzaminacyjne Zdający posiada umiejętności w zakresie: wykorzystania i tworzenia informacji wykorzystania i interpretowania reprezentacji modelowania matematycznego użycia i tworzenia strategii rozumowania i argumentacji.

15 Matura w 2008 roku

16 Komunikat Dyrektora CKE Ogłoszenie listy treści, które nie będą sprawdzane na egzaminach zewnętrznych w roku szkolnym 2007/2008, nie powinno prowadzić do odstąpienia od realizacji tych treści w szkole, jeśli występują w aktualnych programach nauczania.

17 Wyższe uczelnie wobec nowej podstawy programowej W latach Od roku 2010

18 Strategia rozwiązywania zadania z matematyki jest podobna do rozwiązywania zadania z języka polskiego Przeczytać i zrozumieć temat (problem) Dobrać właściwe narzędzie Ułożyć plan swojego postępowania Przedstawić rozwiązanie

19 Przykład zadania z egzaminu maturalnego z matematyki Egzamin maturalny nie musi być straszny

20 Rozwiązanie typowe

21 Zadanie to pozwalało na wykazanie się inwencją i wiedzą

22 Lub inteligencją i umiejętnością „radzenia sobie”