G O S P O D A R K A O D P A D O W A G M I N A W A R T A B O L E S Ł A W I E C K A 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

ABC postępowania z odpadami śmieci w mieście Reda.
Odpady stałe, gospodarka odpadami Opracował: Patryk Krupa
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
SPÓŁKI WODNE Barbara Wójcik Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania VII posiedzenie KM RPO WKP
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Istota zmian i wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia i oczyszczania ścieków w polityce ekologicznej państwa Zbigniew Sobociński Gdańska.
GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY MIASTO OŁAWA W ASPEKCIE UDZIAŁU GMINY W ZWIĄZKU MIĘDZYGMINNYM ŚLĘZA-OŁAWA (PODSUMOWANIE 2 LAT FUNKCJONOWANIA.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
Unia Europejska Fundusz Spójności Unia Europejska Fundusz Spójności Kryteria wyboru przedsięwzięć Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko II oś.
ZASADY SEGREGACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH GMINA WARTA BOLESŁAWIECKA.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Analiza systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Mieście Świnoujście 20 maj 2014 r. 1.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Urząd Gminy Pruszcz ul. Główna 33, Pruszcz tel fax
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Plan zagospodarowania przestrzennego województwa dolnośląskiego 1.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
X Posiedzenie Podlaskiego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki Białystok, 8 maja 2006 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską oraz Budżet.
Alina Kubiak Dariusz Dzionek Biuro Inwestycji i Infrastruktury Technicznej Urząd Miasta Zduńska Wola Kształtowanie systemu gospodarowania odpadami.
Uczniowie klasy 4 b odwiedzili i dowiedzieli się o prowadzeniu działalności gospodarczej w zakresie zbierania i transportu nieczystości stałych komunalnych.
ANALIZA STANU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE M IASTA I G MINY S ZAMOTU Ł Y PO ROKU OBOWI Ą ZYWANIA NOWEGO SYSTEMU OKRES OD 1 LIPCA 2013 R.
„Zintegrowany systemu gospodarki odpadowo-energetycznej w Regionie Południowo-Zachodnim województwa podkarpackiego”
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Lokalne źródła prawa – zarys
Działanie Wsparcie gospodarki wodno-ściekowej w ramach ZIT
PORZĄDKOWE AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
Historia ZGK W dniu 1 lipca 1993r. na mocy uchwały nr 14/93 Burmistrza Miasta i Gminy Czaplinek został powołany samorządowy zakład budżetowy pn. Zakład.
Finansowanie zadań oświatowych
ODPADY Od początku … do końca
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
W rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów w §3 czytamy.
MAZOWIECKI KONGRES ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Gospodarowanie odpadami
Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Zagnańsk (Kołomań) Zagnańsk, r.
Zapis prezentacji:

G O S P O D A R K A O D P A D O W A G M I N A W A R T A B O L E S Ł A W I E C K A 2011

CHARAKTERYSTYKA GMINY GMINA WIEJSKA W SKŁAD, KTÓREJ WCHODZI 10 MIEJSCOWOŚCI (11 sołectw) POWIERZCHNIA GMINY ha LUDNOŚĆ 8213 OSÓB (rok 2010) LICZBA AGLOMERACJI 1 RADA GMINY 15 OSÓB WÓJT mgr MIROSŁAW HANISZEWSKI

DANE ZAKŁADU ZAJMUJĄCEGO SIĘ GOSPODARKĄ ODPADAMI NA TERENIE GMINY WARTA BOLESŁAWIECKA ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WARCIE BOLESŁAWIECKIEJ ZS. W LUBKOWIE LUBKÓW RACIBOROWICE GÓRNE tel. (075) fax. (075) NIP

HISTORIA ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ 1.Powstanie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Warcie Bolesławieckiej z/s w Lubkowie 63 utworzony z dniem 1 stycznia 1996 roku przez Radę Gminy w Warcie Bolesławieckiej uchwałą Nr XXII/73/95 z dnia 28 grudnia 1995 roku. Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej jest jednostką organizacyjną gminy Warta Bolesławiecka działającą w formie zakładu budżetowego. 2. Zmiana nazwy na Zakład Gospodarki Komunalnej w Warcie Bolesławieckiej z/s w Lubkowie 63 – uchwała Rady Gminy Warta Bolesławiecka nr IV/15/11 z dnia 25 stycznia 2011r. Dyrektor: mgr inż. Jan Palamar Główna Księgowa: mgr Teresa Rode

DZIAŁALNOŚĆ ZGK WARTA BOLESŁAWIECKA Zadania statutowe Przedmiotem działalności Zakładu jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy Warta Bolesławiecka w zakresie: wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, w szczególności: – zaopatrzenia w wodę gospodarstw domowych i innych niż gospodarstwa domowe odbiorców usług, w szczególności wydobycie, uzdatnianie i przesyłanie wody do sieci oraz sprzedaż wody, – odprowadzania ścieków i oczyszczania ich na oczyszczalni ścieków, – prowadzenia kontroli jakości oczyszczonych ścieków, – eksploatacji, konserwacji i prowadzenia remontów istniejących ujęć wody, sieci wodociągowych, sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i oczyszczalni ścieków, – prowadzenia pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego (w zakresie ujęć wody, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, oczyszczalni ścieków – będących w eksploatacji Zakładu), – dokonywania rozliczeń za pobraną wodę i odprowadzane ścieki, odpady. Prowadzenia wymaganej dokumentacji w tym zakresie, – odbioru, transportu, unieszkodliwiania i odzysku odpadów komunalnych. utrzymania zieleni gminnej i zadrzewień, zimowego utrzymania placów i dróg będących w zarządzie Gminy w szczególności w zakresie ich odśnieżania, a poza tym sezonem wykaszania poboczy. cmentarzy komunalnych. Źródła finansowania Zasadniczym źródłem finansowania działalności Zakładu są dochody z działalności podstawowej świadczonej przez Zakład, a w szczególności: – opłaty za dostarczoną wodę, – opłaty za odebrane ścieki, – opłaty za odbiór odpadów, – opłaty cmentarne. Samorządowy zakład budżetowy może otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego: dotacje przedmiotowe, dotacje celowe.

Akty prawne regulujące gospodarkę odpadami Europejskie Dyrektywa Parlamentu Europejskiego nr 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów Krajowe Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, Ustawa z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z nowelizacją z dnia r. Gminne REGULAMIN utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Warta Bolesławiecka - uchwały nr XXXIV/156/06 Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej z dnia 14 marca 2006r.(opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 86 z dnia 26 kwietnia 2006r. pod poz. 1465)

Akty prawne regulujące sposób prowadzenia gospodarki odpadami Europejskie Dyrektywa Parlamentu Europejskiego 1199/31 z dnia 26 kwietnia 1999 r. w sprawie składowania odpadów. Krajowe Wojewódzk ie Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 przyjęty uchwałą Nr 217 Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2010 r. w sprawie "Krajowego planu gospodarki odpadami 2014„ (M. P. Nr 101, poz. 1183). Uchwałą Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Nr XXIII/272/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 przyjęto Pierwszy Plan gospodarki odpadami Województwa Dolnośląskiego. aktualizacja „Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami Województwa Dolnośląskiego” na lata z uwzględnieniem lat „ - Uchwała Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Nr XL/650/09 z dnia r. Gminne „PLAN GOSPODARKI ODPADAMI W GMINIE WARTA BOLESŁAWIECKA" przyjęty uchwałą Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej NR XXIX/141/05 z dnia 27 września 2005r., „Aktualizacja Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na lata ” przyjęta uchwałą Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej Nr XXXIII/210/09 z dnia 15 grudnia 2009r. Plan ten stanowi integralną część Gminnego Programu Ochrony Środowiska na lata

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA KPGO Zgodnie z polskim i unijnym prawodawstwem w dziedzinie odpadów do opracowania zakresu zadań przyjęto następujące zasady postępowania z odpadami: zapobieganie i minimalizacja powstawania odpadów, zapewnienie odzysku, w tym głównie recyklingu odpadów, których powstania w danych warunkach techniczno - ekonomicznych nie da się uniknąć, unieszkodliwianie odpadów (poza składowaniem) bezpieczne dla zdrowia ludzkiego i środowiska składowanie odpadów, których nie da się, z uwagi na warunki techniczno - ekonomiczne, poddać procesom odzysku lub unieszkodliwiania. Stan aktualny gospodarki odpadami w Polsce (w 2000 roku) wytworzono ogółem tys. Mg odpadów, w tym: w sektorze komunalnym tys. Mg odpadów, w sektorze gospodarczym tys. Mg odpadów (z czego tys. Mg odpadów niebezpiecznych). Prognoza -szacuje się, że łączna ilość odpadów wytworzonych w Polsce wynosić będzie w roku: tys. Mg, tys. Mg, tys. Mg.

Gmina Warta Bolesławiecka w założeniach WPGO na lata z uwzględnieniem lat Zgodnie z założeniami I i II wariantu podziału Województwa Dolnośląskiego na regiony gospodarki odpadami komunalnymi gminę Warta bolesławiecka objął Region zachodni. Region zachodni w liczbach: liczba ludności 238,2 tys. mieszkańców (232.5 tys. - perspektywa na 2020 r.), masa wytworzonych w 2009 r. odpadów komunalnych 74,4 tys. Mg w tym około 34,0 tys. Mg odpadów ulegających biodegradacji, osiągnięcie wymaganych stopni redukcji składowanych odpadów ulegających biodegradacji w latach i za pomocą selektywnej zbiórki przekazanie do recyklingu lub kompostowania oraz mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów zmieszanych w instalacji MBP o przepustowości części mechanicznej ca. 32 tys. Mg/rok i części biologicznej ca. 16. Mg/rok (w 2020 r. konieczne będzie zwiększenie przepustowości instalacji MBP do około 38 tys. Mg/rok, aktualna przepustowość MBP wynosi 40,95 tys. Mg/rok, wolna pojemność składowisk odpadów ( stan na koniec 2007 r.) 620,0 tys. Mg – wykorzystana do 2019 r., deficyt pojemności składowisk na rok 2020 wyniesie około 75 tys. Mg.

Projektowane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami PAPIER, METAL, TWORZYWA SZTUCZNE, SZKŁO ROKPOZIOM RECYKLINGU I PRZYGOTOWANIA DO PONOWNEGO UŻYCIA [%]

Projektowane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami INNE NIŻ NIEBEZPIECZNE ODPADY BUDOWLANE I ROZBIÓRKOWE ROKPOZIOM RECYKLINGU I PRZYGOTOWANIA DO PONOWNEGO UŻYCIA [%]

Założenie dotyczące ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania Prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz wskazywanie odpowiednich metod zagospodarowania odpadów komunalnych, innych niż składowanie: – do dnia 31 grudnia 2010 r. - do nie więcej niż 75 % wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, – do dnia 31 grudnia 2013 r. - do nie więcej niż 50 % wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, – do dnia 31 grudnia 2020 r. - do nie więcej niż 35 % wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.

ORGANIZACJA GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI W GMINIE WARTA BOLESŁAWIECKA

POJEMNIKI DO ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH

ZBIERANIE ODPADÓW ODBIÓR ODPADÓW ZMIESZANYCH ZABUDOWA JEDNORODZINNA Pojemnik 240 l szt ZABUDOWA WIELORODZINNA Pojemnik 1100 l szt. 48 WSKAŹNIK 3,7 Mieszkańca/pojemnik ODBIÓR ODPADÓW ZBIERANYCH SELEKTYWNIE ZABUDOWA JEDNORODZINNA Pojemniki 240 l SZKŁO 1354 szt. PAPIER 1249 szt. TWORZYWA SZTUCZNE 1371 szt. ODPADY BIO 1143 szt. ZABUDOWA WIELORODZINNA Pojemniki 1100 l SZKŁO 45 szt. PAPIER 45 szt. TWORZYWA SZTUCZNE 45 szt. ODPADY BIO 4 szt. WSKAŹNIK 1,4 Mieszkańca/pojemnik

ZASADY ODBIORU ZABUDOWA JEDNORODZINNA POJEMNIKI 240 L KATEGORIA ODPADU CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ZMIESZNE ODPADY KOMUNALNE 1 RAZ NA 2 TYGODNIE SZKŁO1 RAZ W MIESIĄCU TWORZYWA SZTUCZNE 1 RAZ W MIESIĄCU PAPIER, ZŁOM1 RAZ W MIESIĄCU ODPADY BIO W TYM ZIELONE 1 RAZ NA 2 TYGODNIE ZABUDOWA WIELORODZINNA POJEMNIKI 1100 L KATEGORIA ODPADU CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ZMIESZNE ODPADY KOMUNALNE 1 RAZ NA TYDZIEŃ SZKŁO1 RAZ W MIESIĄCU TWORZYWA SZTUCZNE 1 RAZ NA TYDZIEŃ PAPIER, ZŁOM1 RAZ NA TYDZIEŃ ODPADY BIO W TYM ZIELONE 1 RAZ NA TYDZIEŃ

ILOŚCI ODEBRANYCH ZMIESZANYCH ODPADÓW ORAZ ILOŚĆ ZDEPONOWANYCH NA SKŁADOWSKU [MG]

ODPADY ZBIERANE W SPOSÓB SELEKTYWNY „U ŹRÓDŁA” [Mg]

ODPADY ZBIERANE W SPOSÓB SELEKTYWNY [Mg]

WYPOSAŻENIE ZGK ŚRODKI TRANSPORTU I ZAŁADUNKU 2 samochody bezpylne do odbioru i transportu zmieszanych odpadów, 2 samochody bezpylne do odbioru i transportu selektywnie zebranych odpadów 1 ładowarka fadroma, 2 koparko-ładowarki, 1 wózek widłowy, 3 ciągniki z przyczepami

Instalacje ZGK do odzysku lub innego niż składowanie unieszkodliwiania odpadów komunalnych  Linia sortownicza o wydajności 6000 Mg/a z możliwością rozbudowy,  Linia kompostownicza o wydajności 900 Mg/a z możliwością rozbudowy,  Linia do rozdrabniania gruzu budowlanego,  Linia do demontażu odpadów wielkogabarytowych,  Mobilne sito obrotowe do przesiewania kompostu i odpadów zmieszanych,  Przerzucarka boczna do kompostu,  Rozdrabniacz gałęzi,

Instalacje ZGK do odzysku lub innego niż składowanie unieszkodliwiania odpadów komunalnych  Rozdrabniacz tworzyw sztucznych,  Stanowisko do magazynowania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz punkt selektywnej zbiórki,  Stanowisko do magazynowania odpadów niebezpiecznych w tym baterie, akumulatory, przepalone oleje silnikowe oraz punkt selektywnej zbiórki,  Boksy na odpady zbierane w sposób selektywny oraz punkt selektywnej zbiórki,  Magazyn odpadów surowcowych przeznaczonych do recyklingu lub ponownego użycia i odzysku.

HALA LINII SORTOWNICZEJ Rozdrabniacz do tworzyw

LINIA SORTOWNICZA Sito stacjonarne do odpadów

MAGAZYNOWANIE, PAKOWANIE I ODBIÓR ODPADÓW

27 LINIA KOMPOSTOWNICZA Przerzucarka boczna do kompostu Rozdrabniacz do gałęzi

SKŁADOWANIE ODPADÓW Składowisko odpadów komunalnych w miejscowości Raciborowice Dolne Powierzchnia całkowita 1,36 ha Pojemność eksploatacyjna m 3, Czas eksploatacji 20 lat Wyposażone w :  Kompaktor,  Wagę,  Brodzik dezynfekcyjny,  Drenaż odcieków,  Instalację odgazowującą składowisko,  Mobilne sito obrotowe do zmieszanych odpadów.

Mobilne sito obrotowe do przesiewania kompostu i odpadów komunalnych

WNIOSKI  Wskaźnik odebranych odpadów komunalnych na mieszkańca łącznie z selektywną zbiórką 2009 – 112,2 kg/M, 2010 – 155,0 kg/M, – 206,60kg/M.  Wskaźnik odebranych odpadów selektywnie zbieranych 2009 – 45 kg/M, 2010 – 57,2 kg/M, – 56,25kg/M.  Odpady z remontów gruz budowlany odbierany jest w sposób selektywny - odzysk wynosi 100%.

WNIOSKI  Poziom redukcji składowanych odpadów %, 2010 – 25%, 2011 > 60%  Poziom redukcji odpadów BIO 2010 r. > 60% (bez uwzględniania przydomowych kompostowników)  Odbiorem odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie objętych jest 95%M.

WNIOSKI  Wprowadzenie selektywnej zbiórki, spowodowało wzrost odbieranych odpadów o 89%  Objęcie wszystkich mieszkańców systemem gospodarowania odpadami oraz wprowadzenie „podatku śmieciowego” spowoduje planowany wzrost wskaźnika produkowanych odpadów do 300kg/M. Opracowanie: mgr inż. Anna Rościszewska mgr inż. Jan Palamar