Wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej Szkolenie i doradztwo dla wykładowców innowacyjnej przedsiębiorczości Konferencja podsumowująca wyniki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Advertisements

Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
SIEĆ EDUKACYJNA INNOWACYJNEJ PRZEDZIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ Warsztaty czerwca 2009 Dr hab. Jerzy Cieślik.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 5 kwietnia 2016 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aktywność w pozyskiwaniu środków unijnych w Powiecie Leszczyńskim
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
IV. Kierunki i formy współpracy wykładowców innowacyjnej przedsiębiorczości.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
III. Wykorzystanie portalu
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Małopolski Festiwal Innowacji
Zapis prezentacji:

Wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej Szkolenie i doradztwo dla wykładowców innowacyjnej przedsiębiorczości Konferencja podsumowująca wyniki Programu 6 marca 2008 Dr hab. Jerzy Cieślik

2 Wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej  Przedsięwzięcie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (X. 2006)  W ramach tego przedsięwzięcia „Koźmiński” realizuje program wsparcia dla wykładowców prowadzących lub zamierzających prowadzić zajęcia z zakresu przedsiębiorczości innowacyjnej (dofinansowanie MNiSzW)  Adresowany w pierwszej kolejności do uczelni nieekonomicznych (technicznych, rolniczych, uniwersytetów, szkół informatycznych)  Program ogólnopolski styczeń 2007 – marzec 2008  Warsztaty przygotowawcze marzec i lipiec 2007 r.  Realizacja pilotażowych zajęć  Bieżące kontakty, konsultacje, wymiana doświadczeń  Konferencja podsumowująca 6 marca 2008

3 Założenia wyjściowe Programu  Doświadczenia międzynarodowe (amerykańskie) wskazują na pozytywny wpływ programów w zakresie przedsiębiorczości dla studentów szkół wyższych na ich orientację przedsiębiorczą i późniejsze sukcesy w biznesie   Programy edukacyjne dla studentów (kadry naukowej) powinny zachęcać do inicjowania ambitnych, innowacyjnych przedsięwzięć wykorzystujących wiedzą zdobytą w trakcie studiów  Polskie uczelnie, wzorem wielu europejskich odpowiedników powinny podjąć intensywne działania by zmniejszyć dystans dzielący je od światowej czołówki w realizacji wspomnianych programów. Potrzeba taka występuje szczególnie w polskich uczelniach nieekonomicznych.  Niezależnie od inicjatyw podejmowanych na poszczególnych uczelniach, znaczący postęp w omawianej dziedzinie można osiągnąć poprzez współpracę i wymianę doświadczeń między zainteresowanymi uczelniami, w ramach struktur sieciowych.

4 Ambitna (dynamiczna) przedsiębiorczość

Program Konferencji 1. Wnioski z realizacji dydaktycznych programów pilotażowych w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości zrealizowanych przez 20 wykładowców uczestniczących w programie wsparcia w okresie styczeń marzec Prezentacja inicjatyw międzynarodowych dotyczących kształcenia przedsiębiorczości na poziomie akademickim 3. Dyskusja n.t. kontynuacji programu w znacznie rozwiniętej, wzbogaconej formie i finansowaniu go ze źródeł UE i/lub MNiSW. Lunch w przerwie na w Patio – niski parter ok. g. 13 Kawa, herbata, napoje na miejscu Zakończenie ok. g

Uczelnie uczestniczące w Programie Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania (Warszawa) Akademia Techniczno-Humanistyczna (Bielsko-Biała) Uniwersytet Marie Curie-Skłodowskiej (Lublin) Politechnika Radomska Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń) Akademia Rolnicza (Lublin) Politechnika Lubelska Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (Warszawa) Uniwersytet Rzeszowski Akademia Górniczo-Hutnicza (Kraków) Uniwersytet Zielonogórski Akademia Rolnicza (Szczecin) Polsko- Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych (Warszawa) Politechnika Szczecińska Politechnika Częstochowska Politechnika Świętokrzyska Politechnika Warszawska Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań) Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego (Warszawa) Politechnika Rzeszowska Politechnika Krakowska WSB-NLU (Nowy sącz) Politechnika Gdańska 6

Studenci uczestniczący w Programie  Łącznie 1252 studentów objętych szkoleniem  Duże zróżnicowanie liczby studentów  UMK Toruń  Politechnika Warszawska  Politechnika Szczecińska - 11  Polsko-Japońska Szkoła - 10  Przedmiot pilotażowy realizowany był na roku studiów:  1 - 8%  2 - 0%  %  %  % 7

Nazwy przedmiotów Przedsiębiorczość innowacyjna (10) Przedsiębiorczość innowacyjna. Jak uruchomić i rozwinąć własny biznes Przedsiębiorczość innowacyjna bez tajemnic Zarządzanie innowacjami Wybrane zagadnienia z nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwem Przedsiębiorczość (2) Przedsiębiorczość dla ambitnych Przedsiębiorczość – wyzwanie cywilizacyjne Przedsiębiorstwo w Unii Europejskiej Problemy Integracji Europejskiej 8

Stosowane metody i narzędzia Wykład16% + materiały na portalu- + materiały + opracowanie wstępnej koncepcji biznesu80% Jw. + opracowanie biznesplanu8% + przedsiębiorcy jako gościnni wykładowcy32% + wywiady z przedsiębiorcami- + wizyty w przedsiębiorstwach- Inne ? Sztuka 5 minutowej prezentacji8% Inne ? 9

10 Co dalej?  Wprowadzenie przedmiotu „bazowego” do oferty dydaktycznej  na kierunkach ekonomicznych  na kierunkach nieekonomicznych  Rozszerzenie oferty programowej  przedmioty specjalistyczne  uruchomienie nowego biznesu (dla zaawansowanych)  przedsiębiorczość technologiczna (dla doktorantów)  studia podyplomowe  Działania wspomagające ducha przedsiębiorczości  poradnictwo (coaching)  okresowe spotkania z przedsiębiorcami, gościnne wizyty  inkubacja  inne?  Rola współpracy międzyuczelnianej (poziom regionalny, krajowy, międzynarodowy)

Uczelnie – programy dydaktyczne Kierunki studiówZajęcia pilotażowePlan 2008/2009 Tylko ekonomiczne15%10% Tylko nieekonomiczne70%60% I takie i takie15%30% Razem100% 11

12 Kształcenie w dziedzinie przedsiębiorczości na poziomie akademickim

Decyzja o urucho mieniu TAK NIE Szkolenie dla przedsiębiorczości – umocnienie „ducha przedsiębiorczości” Doradztwo, inkubacja, wsparcie finansowe Szkolenie podstawoweSzkolenie zaawansowane i doradztwo Pomysły na biznes Biznes Plan Koncepcja biznesu Uruchomienie działalności Gościnne wykłady biznesmenów Okresowe spotkania w szerszym gronie Praktyki w innowacyjnych firmach Punkty porad i konsultacji

2. Doświadczenia i współpraca międzynarodowa

Doświadczenia i współpraca międzynarodowa Doświadczenia i współpraca międzynarodowa  Komisja Europejska  Entrepreneurship in higher education, especially within non-business studies Entrepreneurship in higher education, especially within non-business studies  ERASMUS for young entrepreneursERASMUS for young entrepreneurs  Raport + Rekomendacje Komisji koniec marca 2008  Program Przedsiębiorczość dla ambitnych – Dynamic Entrepreneurship  Stanford Technology Venture Program  IntEnt (FGF)  ERENET  Inicjatywy skandynawskie, brytyjskie  CambridgePYTHON 15

Nasz Program wśród 10 dobrych praktyk wymienionych w Raporcie Komisji Europejskiej 5. S OME E XAMPLES OF G OOD P RACTICE This Section shows a few examples of possible approaches and methods that can be used in teaching and disseminating entrepreneurship within Higher Education, as proposed by the members of the Expert Group. 2. Issue : A nation-wide entrepreneurship program, offering to all higher education institutions teaching tools and material in order to promote the dissemination of entrepreneurship education in the country. Example: - Dynamic Entrepreneurship, Leon Kozminski Academy of Entrepreneurship and Management (Poland) This is a nation-wide program launched in order to enhance entrepreneurship education in higher education institutions in Poland, especially within non-business studies. 16

Aktualne tendencje w europejskich szkołach wyższych  Bardzo wiele się dzieje w tej dziedzinie, także na mniej renomowanych uczelniach  przedsiębiorczość szerokim frontem wkroczyła do politechnik, uniwersytetów, szkół rolniczych, itp  może także w zagranicznych uczelniach partnerskich Twojej Uczelni?  Od wykładowców do animatorów (innowacyjnej) przedsiębiorczości  Od Katedr do Centrów (Innowacyjnej) Przedsiębiorczości  Dodatkowe formy aktywizujące, poza szkoleniem  Kluczowa rola kontaktów z absolwentami – innowacyjnymi przedsiębiorcami  Dofinansowanie ze środków publicznych 17

Decyzja o urucho mieniu TAK NIE Szkolenie dla przedsiębiorczości – podtrzymanie ducha przedsiębiorczości Doradztwo, inkubacja, wsparcie finansowe Szkolenie podstawoweSzkolenie zaawansowane i doradztwo Pomysły na biznes Biznes Plan Koncepcja biznesu Uruchomienie działalności Gościnne wykłady biznesmenów Okresowe spotkania w szerszym gronie Praktyki w innowacyjnych firmach Punkty porad i konsultacji

3. Co dalej – perspektywy kontynuacji i rozwoju Programu

20 Determinanty sukcesu kolejnej fazy Programu Przedsiębiorczy wykładowcy- animatorzy Efektywne pozyskanie i wykorzystanie środków finansowych Zarządzanie wiedzą Merytoryczną Organizacyjną Finansową Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej SEIPA

„Przedsiębiorczy” wykładowca - animator  Przedsiębiorczy entuzjazm i inicjatywa  Dydaktyka + inicjatywy wspomagające  Włączenie problematyki innowacyjnej przedsiębiorczości do szerszych programów realizowanych przez rodzime uczelnie  Umiejętność pozyskania funduszy  Kontakty z innowacyjnymi przedsiębiorcami  Połączenie dydaktyki z badaniami w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości  Wykładowca „sieciowy”  Kontakty międzynarodowe 21

Wykorzystanie środków UE  Znaczące środki do wykorzystania  Różnorodność programów operacyjnych i działań  Potrzebne know-how w zakresie:  Przygotowania dokumentacji projektowej  Realizacji programu merytorycznego  Rozliczenia projektu  Sporo wysiłku ale wspólnie będzie łatwiej!  Konieczne rozpoznanie planów rodzimej uczelni 22

Od czego mamy Sieć?

Możliwości sfinansowania różnych rodzajów działań 25 Rodzaje działań Kreator Kraj KL Kraj KL 6.2 Region KL Region RPO Region IG 8.1 Kraj ? IG 3.1 Kraj 1. Programy dydaktyczne w szkołach wyższych XX 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych XX 3. Wdrożenie, obsługa narzędzi elektronicznych XX 4. Szkolenie wykładowców XX 5. Monitoring zajęć XX 6. Certyfikacja programów i wykładowców (peer) XX 7. Okresowe konferencje dydaktyczne XX 8. Międzynarodowe konferencje dydaktyczne ?X 9. Międzynarodowe staże dydaktyczne XX 10. Spotkania z przedsiębiorcami, gościnne wykłady XX? 12. Staże studenckie w innowacyjnych przedsiębiorstwach X? 13. Uczelniana baza innowacyjnych absolwentów XX? 14. Szkolenie i doradztwo dla nowych przedsiębiorców XXXX 15. Dofinansowanie nowych przedsiębiorców XXX 16. Inkubacja, inwestowanie w nowe firmy X 17. Promocja przedsiębiorczości i dobrych praktyk XX

26 Jak Sieć może działać w praktyce?  Wymiana doświadczeń projektowych, dokumentacji, itp. między uczestnikami  Realizacja projektów w partnerstwie (n.p. projekty regionalne)  Realizacja projektów (uczelnianych, regionalnych) w partnerstwie z Koźmińskim (J. Cieślik)  Wspólne oddziaływanie na decydentów na sposoby wykorzystywania środków  Opracowanie i upowszechnianie nowych narzędzi i materiałów dydaktycznych  Rozwój współpracy międzynarodowej  Oddolne inicjatywy na poziomie uczelni  Wspólne inicjatywy na poziomie Sieci  Inne pomysły?  Priorytet dla inicjatyw oddolnych

27 Przykład PO KL 6.2 – regionalny 400 mln euro w skali kraju  Szkolenie i doradztwo dla kandydatów na przedsiębiorców  Dofinansowanie do 44 tys. PLN na osobę!  Promocja dobrych praktyk w zakresie rozwoju przedsiębiorczości  Projekt bardzo zbliżony do wcześniejszego Działania 2.5 ZPORR  Doświadczenia realizacyjne z Programu „Jak uruchomić własny biznes”  120 studentów z Mazowsza  know-how realizacyjne  Know-how z wykorzystaniem Portalu  know-how rozliczeniowe  Wykorzystanie know-how zmniejszy pracochłonność o 60%!  Możliwości sformalizowanego partnerstwa  Bieżąca wymiana doświadczeń, przenoszenie dobrych praktyk do innych ośrodków

28 Przykład PO KL – regionalny 130 mln euro w skali kraju  Promocja i wsparcie akademickiej przedsiębiorczości (innowacyjnej)  Szkolenie i doradztwo dla pracowników, doktorantów i studentów  Finansowanie realizacji zaawansowanych form dydaktycznych  Brak dotacji inwestycyjnej dla „absolwentów” ale:  możliwość przejścia do PO KL 6.2 (dla obiecujących projektów)  jak wyżej do PO IG 3.1 dla zaawansowanych technologicznie projektów  to trzeba „załatwić” z decydentami  Duże możliwości dla łączenia wysiłków w ramach projektów regionalnych  Wydzielony segment regionalny na Portalu  Możliwość partnerstwa z Koźmińskim (J.Cieślik) w realizacji projektów

29 Możliwości wykorzystania środków z PO KL 8.2.1

30 Portal „Przedsiębiorczość dla ambitnych”  Duże możliwości techniczne, wykorzystywane jak dotąd w niewielkim stopniu  Wspólne tworzenie zawartości merytorycznej – wspólne wykorzystywanie nagromadzonej wiedzy  Funkcja „ Zgłoś przedmiot” = „Zgłoś projekt”  Nowe elastyczne funkcje i rozwiązania – połączenie wspólnych zasobów materiałów i narzędzi z lokalnym, regionalnym „wyglądem” witryny  Aktywizacja studentów  Jak lepiej wykorzystać istniejące możliwości?

31

32

33

34 Funkcje portalu PORTAL Przedsiębiorczość dla ambitnych Programy specjalne Podręcznik Jak uruchomić własny biznes Dydaktyka w szkołach wyższych Klub Dynamicznego Biznesu ( firmy uruchomione)  Monitoring,  Doradztwo Promocja Kontakty z mediami Obudowa internetowa dla studentów Klub wykładowców Infrastruktura techniczna Bazy materiałów, firm, użytkowników

Funkcjonowanie portalu „Przedsiębiorczość dla ambitnych”  Portal będzie utrzymywany!  Przewidywana rozbudowa funkcjonalności  Zaproszenie do wykorzystywania możliwości i współtworzenia zawartości merytorycznej portalu  Szansa dla ambitnych wykładowców – animatorów innowacyjnej przedsiębiorczości w polskich uczelniach. 35

Dyskusja