I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Przedszkole Promujące Zdrowie
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą

Koncepcja Pracy szkoły Koncepcja pracy szkoły jest elementem codziennej praktyki szkolnej, a jej ewaluacja dostarcza informacji, które pomagają podejmować słuszne i uzasadnione decyzje odnośnie pracy (dyrekcji, nauczycieli i obsługi) oraz działalności całej placówki. Ma fundamenty w tradycji szkoły, jest znana i akceptowana przez nauczycieli i rodziców. Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice

Koncepcja Pracy szkoły Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice Rozwijać to, co najlepsze Usprawniać to, co sprawdzone Czerpać z tego, co niesie przyszłość Spełniać zmieniające się oczekiwania wszystkich stron społeczności szkolnej Bazując na najbardziej wartościowych dokonaniach szkoły, będziemy śmiało kroczyć w przyszłość:

Koncepcja Pracy szkoły Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej procesy zachodzące w szkole funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym zarządzanie szkołą W swojej pracy skoncentrujemy się na uzyskaniu przez szkołę jak najwyższego poziomu wymagań w następujacych obszarach:

I.Efekty

Koncepcja Pracy szkoły Nasza szkoła dba o dobro swych uczniów. Osiągają oni wyniki na miarę swoich możliwości, podejmują różnorodne działania na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły. Obiektywnym sprawdzianem skuteczności działań są czołowe miejsca w konkursach międzyszkolnych i dobrymi wynikami egzaminów zewnętrznych porównywalne z wynikami w województwie i w kraju. Stanowić one będą wyzwania dla młodszych uczniów i ich nauczycieli oraz wpływać na przygotowanie do dalszej nauki. Wychowanie jest stałym procesem doskonalenia ucznia, który poprzez swoje wybory i działania będzie stawał się człowiekiem kulturalnym, odpowiedzialnym i otwartym na zachodzące zmiany. Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice

II. Procesy

Koncepcja Pracy szkoły Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej koncepcji pracy. Konieczne jest określenie celów, kryteriów i kierunków działań. W planowaniu pracy muszą uczestniczyć nauczyciele, którzy wiedza i rozumieją co w szkole chcemy osiągnąć i jak będziemy to realizować. Podejmowane działania powinny być monitorowane, analizowane, a wyciągane wnioski wdrażane w celu doskonalenia procesów edukacyjnych. Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice

III. Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym

Koncepcja Pracy szkoły Szkoła jest placówką miejską, dlatego musi podejmować inicjatywy na rzecz środowiska. W swych działaniach powinna współpracować z instytucjami i organizacjami obecnymi na terenie powiatu. Szkoła silnie związana ze środowiskiem jest przez nie wspierana i w trudnych sytuacjach może liczyć na pomoc i wsparcie absolwentów, mieszkańców Wesołej, dlatego warto wsłuchiwać się w ich oczekiwania i wychodzić im naprzeciw. Konieczna jest promocja placówki, informacja kierowana do środowiska o celowości i skuteczności podejmowanych działań m.in. poprzez aktualizację strony internetowej. Jako niezwykle ważny element życia szkoły należy traktować obecność i aktywność rodziców. Rada Rodziców współdecyduje w sprawach szkoły i uczestniczy w podejmowanych decyzjach. Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice

IV. Zarządzanie szkołą

Koncepcja Pracy szkoły Celem zarządzania jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania szkoły. W tym celu, będzie się stwarzać warunki służące rozwojowi - poszanowania uprawnień, ale również egzekwowania obowiązków i odpowiedzialności każdego z członków społeczności szkolnej. W obszarze zarządzania są to w szczególności następujące zadania: 1. nauczyciele zespołowo planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą swój warsztat pracy; 2. dyrektor stwarza warunki i monitoruje pracę zespołów; 3. ewaluacja wewnętrzna prowadzona jest z udziałem zespołów nauczycieli; 4. wnioski z wewnętrznego nadzoru służą do wprowadzania zmian w funkcjonowaniu szkoły; 5. nauczyciele dbają o dostępny w szkole sprzęt i pomoce dydaktyczne oraz podejmują działania służące wzbogaceniu bazy dydaktycznej; 6. dyrektor podejmuje skuteczne działania służące poprawie warunków pracy i nauki. Zarządzanie opiera się na zaufaniu i budowaniu atmosfery współdziałania. Koncepcja pracy szkoły w ZSP2 Mysłowice

Szkoła zapewniająca poczucie pełnego bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego to podstawowe oczekiwania ze strony każdego rodzica. Wszelkie podejmowane działania zmierzają do podmiotowego traktowania, stymulowania i wspierania wszechstronnego rozwoju każdego ucznia. Nasi uczniowie odnoszą sukcesy na miarę swoich możliwości, rodzice są dumni z osiągnięć dzieci, nauczyciele znajdują radość ze swojej pracy.