„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Śląskie programy rewitalizacji - wsparcie dla gmin Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
kształcących w zawodach
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Projektodawca: r. – r. Planowany okres realizacji: POWIAT WĘGROWSKI

CEL GŁÓWNY Poprawa funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie węgrowskim poprzez kompleksowe wsparcie 32 szkół i 3 przedszkoli.

CELE SZCZEGÓŁOWE 1.Poprawa zdolności planowania i projektowania procesu doskonalenia w powiecie węgrowskim. ( r r.) 2.Poprawa spójności doskonalenia nauczycieli z potrzebami szkół/przedszkoli poprzez wdrożenie 70 Rocznych Planów Wspomagania. ( r r.) 3. Podniesienie kompetencji 80% dyrektorów szkół/ przedszkoli uczestniczących w projekcie w zakresie diagnozy potrzeb szkół/przedszkoli w obszarze doskonalenia nauczycieli. ( r r.) 4.Poprawa współpracy 24 dyrektorów szkół/przedszkoli i 72 nauczycieli w powiecie węgrowskim poprzez zorganizowanie sieci współpracy i samokształcenia. ( r r.)

BENEFICJENCI 32 SZKOŁY 3 PRZEDSZKOLA 600 NAUCZYCIELI realizujących RPW 96 NAUCZYCIELI współpracujących w ramach sieci współpracy i samokształcenia

Spotkanie informacyjne Rekrutacja do RPW - szkoły/przedszkola - nauczyciele Rekrutacja do SIECI - dyrektorzy i nauczyciel

ZADANIE 1 Opracowanie i monitorowanie realizacji Powiatowego Programu Wspomagania VIII.2013r. - X.2013r.

Zaangażowana kadra PPW będzie opracowany w oparciu o informacje dotyczące realizacji wspomagania szkół/przedszkoli z powiatu węgrowskiego przez 3 osobowy zespół interdyscyplinarny (PZI).

ZADANIE 2 Przeprowadzenie procesu doskonalenia w szkołach i przedszkolach IX.2013r. - V.2015r.

Zaangażowana kadra: -5 SORE -Eksperci zewnętrzni

Spotkania organizacyjne z warsztatem diagnostycznym Czas trwania 4 godz. SORE szczegółowo omówią realizację zadań w ramach projektu, poszczególne etapy RPW, przeprowadzą diagnozę potrzeb nauczycieli. Każdy nauczyciel – beneficjent projektu otrzyma zestaw startowy (torbę, segregator i pendrive). Zostanie zorganizowany catering. Spotkania będą odbywały się popołudniami.

Realizacja RPW I-VI.2014r. – 6 spotkań (3 x warsztaty - 5godz, 1 x szkolenie rady pedagogicznej -3godz., 2 x konsultacje grupowe - 3godz, 4 godz.) XII.2014r. – 1 spotkanie (1 x szkolenie rady pedagogicznej – 3 godz. i konsultacje grupowe – 2 godz.) I-IV.2015r. – 5 spotkań (3 x warsztaty - 5godz, 2 x konsultacje grupowe - 3godz, 2 godz.)

Spotkania sprawozdawcze Czas trwania 4 godz. SORE przedstawią dyrektorowi i nauczycielom sprawozdanie z RPW - rocznego planu wspomagania. SORE, dyrektorzy i nauczyciele wspólnie przygotują rekomendacje do dalszej pracy oraz opracują materiały do biuletynu projektowego, który zostanie opublikowany na zakończenie projektu.

ZADANIE 3 Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia XI.2013r. - V.2015r.

4 różne sieci współpracy i samokształcenia (określone w dokumentacji konkursowej), w tym minimum 2 z listy ORE. Spośród 4 sieci: 1 dla dyrektorów, 3 dla nauczycieli. Grupy 24 osobowe. Pracami każdej sieci będzie kierował koordynator. Odbędzie się 10 spotkań każdej z 4 sieci. Każde spotkanie będzie trwało około 4h. W każdym roku szkolnym – 1 spotkanie w każdej z sieci z udziałem eksperta zewnętrznego.

Zaangażowana kadra: -4 Koordynatorów sieci -Eksperci zewnętrzni

ZADANIE 4 Zarządzanie projektem

Zaangażowana kadra: Zespół Zarządzający: koordynator, asystent koordynatora, pracownik ds. monitoringu. Pracownik ds. biurowych Informatyk

BUDŻET PROJEKTU Ponad zł

Konferencja podsumowująca projekt: -upowszechnienie rezultatów projektu, - prezentacja przykładów dobrych praktyk.

Informacje