Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie 06-400 Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:23 672 40 31 23 673 23 61.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Oszlifować diamenty, czyli w poszukiwaniu skutecznych form wsparcia uczniów zdolnych Krystyna Dynowska- Chmielewska Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
Awans zawodowy nauczycieli.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
kształcących w zawodach
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:

Struktura organizacyjna MSCDN Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli – publiczna placówka doskonalenia nauczycieli prowadzona przez samorząd województwa mazowieckiego. Zadania merytoryczne realizowane są w 6 wydziałach w: Ciechanowie, Ostrołęce, Płocku, Radomiu, Siedlcach i Warszawie; Praca wydziałów wspierana jest i koordynowana przez Zespół Administracyjno-Finansowy zlokalizowany w siedzibie Centrum w Warszawie.

Cele działania Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia nauczycieli 1.organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek w zakresie zadań wynikających z kierunków polityki oświatowej państwa oraz regionalnej polityki oświatowej; 2.wdrażanie i realizacja nowego modelu wspomagania szkół i placówek, który przenosi akcent z rozwoju zawodowego pracowników oświaty na kompleksowy rozwój szkoły/placówki jako całości.

Do zadań MSCDN należy: 1.Organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli : – w zakresie wynikającym z kierunków polityki oświatowej oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty; – w zakresie wymagań stawianych wobec szkół i placówek, badanych przez nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej; – w zakresie realizacji podstaw programowych; – w zakresie diagnozowania potrzeb uczniów i indywidualizacji procesu nauczania i wychowania; – w zakresie wniosków z nadzoru pedagogicznego, wyników sprawdzianów i egzaminów;

Do zadań MSCDN należy: 2.organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dyrektorów szkół i placówek w zakresie zarządzania oświatą; 3.organizowanie i prowadzenie, stosownie do potrzeb, doradztwa metodycznego dla nauczycieli: – przedmiotów zawodowych nauczanych w zawodach unikatowych, – zatrudnionych w szkołach z językiem nauczania mniejszości narodowych i etnicznych oraz językiem regionalnym; 4.prowadzenie wojewódzkiego systemu informacji pedagogicznej, w tym gromadzenie i udostępnianie informacji dotyczących dostępnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli. 5.Centrum może realizować inne zadania powierzane mu przez Zarząd Województwa Mazowieckiego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. 6.Centrum może, za zgodą Mazowieckiego Kuratora Oświaty, prowadzić kursy kwalifikacyjne, o których mowa w rozporządzeniu.

Współpraca MSCDN ze środowiskiem społecznym 1.Kluczowym zadaniem dla MSCDN jest współpraca z samorządami terytorialnymi województwa mazowieckiego. Jest ono realizowane poprzez: udział przedstawicieli MSCDN w konferencjach oświatowych w gminach i powiatach oraz spotkaniach na zaproszenia władz samorządowych; oferta szkoleniowa MSCDN dla pracowników JST zajmujących się oświatą; współpraca z JST w zakresie realizacji projektów, zarówno MSCDN, jak i projektów realizowanych przez samorządy gminne i powiatowe. 2.MSCDN współpracuje również z organizacjami społecznymi – Fundacja „Być jak inni” w Ciechanowie, Związek Harcerstwa Polskiego...

Formy bezpłatne Szkolenia dofinansowane przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty Projekty – Nauczyciel na starcie – Akademia młodego dyrektora – Mazowieckie Centra Talentów i Kariery – Otwarte Przedszkola – Mazowieccy Liderzy Nauczania – Połowa drogi – Akademia Profesjonalnego Nauczyciela – Szkoła Wspierająca Uzdolnienia „Myślę - Rozumiem - Wiem"

Komponenty projektu Diagnoza Szkoły Startu do Kariery Młodzieżowa Akademia Umiejętności Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne Doskonalenie nauczycieli Portal internetowy

Konkursy przedmiotowe Mazowieckiego Kuratora Oświaty

Rodzaje konkursów przedmiotowych w roku szkolnym 2014/15 Szkoły podstawowe: Język polski Matematyka Przyroda Gimnazja: Język polski Fizyka Historia Język angielski Matematyka Język francuski Geografia Język niemiecki Biologia Język rosyjski Chemia WOS- nowość

IV edycja programu

Pakiet edukacyjny MERITUM – Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny OŚWIATA MAZOWIECKA Biuletyn Informacyjny Kuratorium Oświaty w Warszawie

Kierunki budowania oferty doskonalenia zawodowego nauczycieli w roku szkolnym 2014/ Rozumienie, przetwarzanie i generowanie informacji w języku ojczystym jako ważne umiejętności ćwiczone na każdym przedmiocie i etapie edukacyjnym. 2.Redagowani tekstów użytkowych i dłuższych tekstów w języku obcym. 3.Efektywne strategie rozwiązywania zadań tekstowych. 4.Myślenie naukowe (łączenie wiadomości z różnych dyscyplin, ujmowanie wiedzy w kategoriach przyczyna – skutek, wnioskowanie, interpretacja). 5.Skuteczne sposoby zainteresowania uczniów bieżącymi problemami Polski i świata.

Kierunki budowania oferty doskonalenia zawodowego nauczycieli 6.Pogłębiona analiza wyników osiągnięć uczniów. 7.Włączanie zasobów technologii informacyjnej w nauczanie wszystkich przedmiotów. 8.Komplementarne działania na rzecz budowania u uczniów umiejętności uczenia się. 9.Skuteczna organizacja procesów edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. 10.Współpraca nauczycieli.

Dziękuję za uwagę