Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O PROJEKCIE:,, Aktywizacja zawodowa i spo ł eczna osób zagro ż onych wykluczeniem spo ł ecznym z powiatu i ł awskiego wspó ł finansowany ze ś rodków Unii.
Advertisements

Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 18 czerwca 2009 roku.
Gdańsk, r. Zasady realizacji projektów w ramach Osi Priorytetowej 6 Integracja Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
KAPITAŁ LUDZKI NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY Projekt współfinansowany przez Unie Europejską w ramach Europejskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Nabór wniosków w trybie pozakonkursowym dla Powiatowych Urzędów Pracy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Opiekun osób starszych
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Rola i znaczenie nowych rozwiązań ułatwiających młodym wejście/powrót na rynek.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działania adresowane do pracodawców Beata Wernio Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
System wsparcia finansowego w zakresie tworzenia miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych.
Wsparcie przedsiębiorczości w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki Toruń, 9 lutego 2012.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Program Operacyjny Polska Cyfrowa Program Operacyjny Polska Wschodnia.
Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje na temat Priorytetu VII PO KL Informacje dotyczące Projektu: Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII PROMOCJA INTEGRACJI SPOŁECZNEJ - projekty systemowe -

Cel główny PO Kapitał Ludzki: Wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej Priorytet VII Działanie 7.1 Promocja Integracji Społecznej Cel: Rozwijanie aktywnych form integracji społecznej i umożliwienie dostępu do nich osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz poprawa skuteczności funkcjonowania instytucji pomocy społecznej w regionie.

Podział środków finansowych w ramach PO KL Całość środków – 9,7 mld Euro EFS W tym: Alokacja dla Województwa Śląskiego: Euro Budżet projektów systemowych dla Podziałania Rok 2008 – PLN Wkład Własny wynosi – 10,5% w następującym podziale: budżet szczebla lokalnego – 9,75% fundusz pracy - 0,75%

Podział środków finansowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu na rok 2008 Aktywna integracja – ,00zł Upowszechnianie aktywnej integracji i pracy socjalnej w regionie – ,00zł Suma środków finansowych / w tym wkład własny/ ,00zł

Aktywna integracja zakłada realizację: kontraktów socjalnych, programów aktywności lokalnej (PAL)‏ działań na rzecz integracji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych Realizacja projektu umożliwia stosowanie i finansowanie zestawu instrumentów o charakterze aktywizacyjnym, mających doprowadzić do przywrócenia osób wykluczonych na rynek pracy oraz do integracji ze społeczeństwem. Zestaw ten nazywa się zbiorczo – instrumentami aktywnej integracji

Przez upowszechnianie aktywnej integracji i pracy socjalnej rozumie się: Koszty wynagrodzenia wynikające z dodatkowych zadań (wynikających z projektu) dla pracowników realizujących zadania na rzecz aktywnej integracji Możliwość zatrudnienia dodatkowych pracowników socjalnych lub doradców ds. osób niepełnosprawnych W ramach projektu możliwe jest również sfinansowanie kosztów wyposażenia stanowiska pracy nowozatrudnionych pracowników socjalnych

Beneficjenci Ostateczni Projektu – 370 osób BO stanowią osoby bezrobotne, poszukujące pracy lub niepozostające w zatrudnieniu, będące w wieku aktywności zawodowej i korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w tym: osoby bezrobotne osoby długotrwale bezrobotne osoby niepełnosprawne osoby bezdomne osoby nieaktywne zawodowo z uwagi na opiekę nad dziećmi lub innymi osobami zależnymi młodzież w wieku od 15 do 25 roku życia, pochodząca ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym osoby, o których mowa w art. 19 ust. 6 ustawy o pomocy społecznej

Problemy główne Grupy Docelowej Problemem głównym jest niska aktywność społeczna i zawodowa GD, w tym: niskie kompetencje życiowe niskie umiejętności zawodowe uniemożliwiające powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową.

Problemy szczegółowe Grupy Docelowej Niskie wykształcenie Niskie kwalifikacje zawodowe Niedostateczny poziom doświadczenia zawodowego Niski poziom wiedzy BO na temat lokalnego rynku pracy Niska samoocena Występowanie barier komunikacyjnych Słaba motywacja do zmiany sytuacji życiowej Niskie kompetencje i umiejętności społeczne

CELE OGÓLNE PROJEKTU Celem ogólnym projektu jest wzrost aktywności społecznej i zawodowej GD, w tym: Podniesienie kompetencji życiowych Wzrost umiejętności zawodowych pozwalających na powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową

Cele szczegółowe projektu Rozpoczęcie procesu podnoszenia wykształcenia Nabycie (wzrost) kwalifikacji zawodowych Wzrost poziomu doświadczenie zawodowego Wzrost poziomu wiedzy na temat lokalnego rynku pracy Wzrost samooceny Zwiększenie zdolności komunikacyjnych Zwiększenie motywacji do zmiany sytuacji życiowej Wzrost kompetencji i umiejętności społecznych

Instrumenty Aktywnej Integracji: Instrumenty aktywizacji zawodowej uczestnictwo w zajęciach Klubu Integracji Społecznej Instrumenty aktywizacji edukacyjnej uczestnictwo w zajęciach szkolnych związanych z uzupełnieniem wykształcenia ogólnego (na poziomie podstawowym, gimnazjalnym lub ponadgimnazjalnym)‏ uczestnictwo w zajęciach w ramach kształcenia ustawicznego uczestnictwo w zajęciach w ramach podnoszenia kluczowych kompetencji o charakterze zawodowym lub zdobycia nowych kompetencji i umiejętności zawodowych

Instrumenty Aktywnej Integracji: Instrumenty aktywizacji zdrowotnej badania profilaktyczne lub specjalistyczne w związku z możliwością podjęcia zatrudnienia sfinansowanie części kosztów turnusu rehabilitacyjnego, zespołu ćwiczeń fizycznych usprawniających psychoruchowo lub zajęć rehabilitacyjnych Instrumenty aktywizacji społecznej uczestnictwo w grupie i klubie samopomocowym poradnictwo specjalistyczne, udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach służące przywróceniu samodzielności życiowej trening kompetencji i umiejętności społecznych poradnictwo i wsparcie indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych

Wsparcie towarzyszące W przypadku zastosowania instrumentów aktywnej integracji sfinansowaniu mogą podlegać również: koszty opieki nad dzieckiem lub osobą zależną (na czas realizacji zajęć)‏ koszty pobytu dziecka w świetlicach, klubach oraz zorganizowanych formach wypoczynku dla dzieci i młodzieży

Rezultaty twarde projektu: Projekt realizuje wskaźniki z Planu Działania: Liczba klientów instytucji pomocy społecznej, którzy zakończyli udział w projektach dot. Aktywnej integracji - na poziomie min. 370 BO Liczba klientów instytucji pomocy społecznej objętych kontraktami socjalnymi w ramach realizowanych projektów - na poziomie 370 BO Ponadto: min.300 BO uzyska świadectwo ukończenia zajęć w Klubie Integracji Społecznej 370 osób skorzysta ze wparcia dochodowego - zasiłki celowe i okresowe oraz pomoc na kontynuację nauki min. 20 BO podejmie naukę w ramach zajęć szkolnych min. 200 BO otrzyma zaświadczenia o ukończeniu zajęć w ramach kształcenia ustawicznego lub kursu zawodowego w ramach zdobycia nowych kompetencji o charakterze zawodowym

Rezultaty miękkie Projektu: 60% BO osiągnie zakładane rezultaty miękkie Kluczowe umiejętności pracownicze: nabycie umiejętności pracy w zespole lub pracy indywidualnej, nabycie umiejętności komunikacyjnych Umiejętności praktyczne: umiejętności wypełniania formularzy; umiejętności sporządzania dokumentów CV; nabycie umiejętności poruszania się po rynku pracy Zdolności motywacyjne: zwiększenie motywacji; większe zaufanie we własne możliwości; podniesienie poziomu własnej samooceny; wyższe zawodowe i osobiste aspiracje Osobiste predyspozycje: poprawa autoprezentacji; poprawa kondycji psycho-ruchowej; nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem; wzrost poczucia odpowiedz. za wykonanie zadania

Wartość dodana Projektu: Wzrost poziomu poradnictwa i wsparcia indywidualnego i grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych umożliwiających powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową beneficjetnów ostatecznych Podniesienie jakości usług świadczonych przez MOPR poprzez wykorzystanie instrumentów aktywnej integracji Wzmocnienie zasobów kadrowych

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do dyskusji: Koordynatorzy Projektu: Barbara Stroka Daniel Grzywna Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Zabrzu ul. Roosevelta Zabrze Tel: (32)