ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Wykorzystanie elementów „Dziecięcej matematyki” wg E. Gruszczyk Kolczyńskiej w pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
KAMPANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA - ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE - PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W NIERADZIE.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Definicje. Nazwa jest nieostra, gdy brak jest obiektywnych kryteriów pozwalających na jednoznaczne wskazanie jej desygnatów. Przykłady : łysy człowiek,
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Jak sobie z nim radzić ?.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Jestem tym,co jem Edukacyjny Projekt Uczniowski Gimnazjum im. prof. Stefana Myczkowskiego Rok szkolny 2015/2016.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
{ NADLEŚNICTWO OSTRÓW MAZOWIECKA –WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO…
O BOWIĄZKI PRACOWNIKA I SKUTKI PRAWNE ICH NARUSZENIA Małgorzata Grześków.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA: - Podajmy sobie ręce - Moja droga do przedszkola - Pyszne witaminki.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Sześciolatek w obliczu zmian
Rzecznik Praw Dziecka.
6-LATEK W SZKOLE.
Dokumentacja rysunkowa
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Zapis prezentacji:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA: - Podajmy sobie ręce - Moja droga do przedszkola - Pyszne witaminki - Odlot ptaków CELE: - współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, poznawanie imion dzieci w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych reguł i zasad regulujących współżycie w grupie - rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnymszacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie a także osob dorosłych w każdej sytuacji - składanie obrazka z wielu części różnego kształu - znajomość kolejności dni tygodnia, określanie następstwa czasu - słuchanie dłuższych opowiadań - malowanie pędzlami o różnej grubości - posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi - rozpoznawanie figur geometrycznych płaskich – koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt - znajomość i przestrzeganie obowiązujących zasad poruszania się pieszych po drogach

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Jesienne nutki - Gdzie mieszkają zwierzęta? - Poczta polska - Mam apetyt CELE : - słuchanie dłuższych opowiadań i utworów literackich - konstruowanie prostego instrumentu muzycznego, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych - posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi, tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności - kształcenie uważnego słuchania utworów muzycznych, rozwijanie poczucia rytmu - znajomość tematyki związanej ze zwierzętami i ichmiejscem zamieszkania - rozwijanie zdolności skupieniauwagi, kształtowanie szybkiej orientacji i refleksu - poznanie urzędu pocztowego, przestrzeganie obowiązujących zasad poruszania się pieszych po drogach - rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich – prostokąt, kwadrat, koło, trójkąt - znajomość zasad kulturalnego spożywania posiłków - znajomość pór dnia, łączenie ich z wykonywanymi czynnościami - Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, wdrażanie do współpracy i współdziałania w planowaniu i realizowaniu wspólnie wytyczonego celu

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD DLA GRUPY V   TEMATYKA CYKLICZNA : - Taniec liści - Piękna nasza Polska Cała - Co słychać w lesie ? - Lubię swoje zabawki CELE : - obserwowanie zmian zachądzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych - poszerzanie zasobów słów w mowiepotocznej - wspólpracowanie w trakcie wykonywania zespołowych prac plastycznych - rozróżnianie liści dębu, kasztanowca, jarzębiny oraz wskazywanie ich owoców - dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,l iczenie sylab w wyrazie - znajomość miejscowości w której mieszkamy, herbu miasta - poznanie legendy związanej z regionem - poznanie symboli narodowych: godło, flaga, rozumienia ich znaczenia - wdrażanie do opowiadania historyjek obrazkowych, uwzględniając związki przyczynowo-skutkowe

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ DLA GRUPY V   TEMATYKA CYKLICZNA : - Skarby ziemi. - Co mnie cieszy, co mnie smuci? - Zimowa pierzynka - Hej, kolęda, kolęda! CELE: - interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody - wie, do czego służą wykorzystywane przez nich narzędzia i urządzenia - rozpoznaje i nazywa wybrane minerały (np.sól kamienna, węgiel, kreda) - rozumie i wykonuje polecenia kierowane do niego lub do całej grupy - zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania się - wie, że określone przyprawy, np.zioła, sól, cukier, zmieniają smak potraw - zna stałe naturalnie występując enastępstwa czasu - potrafi podać swoje imię i nazwisko oraz kilka informacji o sobie, np. Ile ma lat - wycina dowolne kształty po zaznaczonej linii sprawnie, posługujjąc się nożyczkamI - wie, że należy zachować ostrożność w kontaktach z nieznajomymi

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ DLA GRUPY V   TEMATYKA CYKLICZNA : - Witaj, Nowy Roku! - Tańczymy walczyka - Koło graniaste - Masz wiadomość CELE: - budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznym, artykulacyjnym, - samodzielne przygotowywanie upominku dla bliskich osób, - dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie 9, ćwiczenie umiejętności liczenia przedmiotów, - rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, komunikowania się, przyjmowania ról, - utrwalenie znajomości poszczególnych części zegara, - zapoznanie z tradycją zabaw karnawałowych, - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnych, - stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia, - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania muzyki, - posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunków w przestrzeni: w prawo, w lewo, - dostrzeganie i rozumienie występujących związków przyczynowo-skutkowych, -zapoznanie z pojęciem drzewo genealogiczne i wyglądem drzewa genealogicznego, poznanie kolejnych etapów życia człowieka, - przełamywanie nieśmiałości poprzez branie udziału w przedstawieniu dla Babci i Dziadka, - zapoznanie z rodzajami środków masowego przekazu i komunikacji (radio, telewizja, internet, telefon, prasa), - wzbogacanie doświadczeń plastycznych dzieci, - utrwalenie stosowania określeń: wczoraj, dziś, jutro, - zapoznanie z wyrażeniem prognoza pogody, rozumienie umowności symbolicznego zapisu, - utrwalenie znajomości pracy służb ratunkowych oraz numerów telefonów alarmowych.