1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
TYPOWE UMOWY W OBROCIE PRAWNYM, OSOBOWOŚĆ PRAWNA, ZASIEDZENIE.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Warszawa, 15 czerwca 2012 r. System rozliczeń OTC – strona regulacyjna.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Działania Białostockiej Komunikacji Miejskiej w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku- Etap.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo albo przeszkody. Znaki te zobowiązują uczestników.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
1 Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego pn. „Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji”
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Trakt Wielu Kultur - rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego Urząd Miasta Urząd Miasta.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
TAJEMNICZY KLIENT Metoda MYSTERY SHOPPING - Ocena jakości odsługi przy pomocy przeszkolonych osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej, jako zwykli.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Analiza systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Mieście Świnoujście 20 maj 2014 r. 1.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
( 1 ( Miejska Karta Płatnicza dla Szczecina Wygoda i oszczędność Szczecin, Maj 2011.
Teoria masowej obsługi Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Opracowały : Aneta Biłanik i Klaudia Będkowska z III c.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec,
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
KOSZTY DZIAŁALNOŚCI EWELINA CHOJNACKA. DEFINICJA KOSZTÓW wyrażone w pieniądzu, celowe i dające efekt gospodarczy zużycie: a)rzeczowych składników aktywów.
1 Funkcjonowanie komunikacji aglomeracyjnej na terenie Gminy Zabierzów.
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Sierpień 2017 roku.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Usługi internetowe.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Zapis prezentacji:

1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym System zliczania pasażerów, w Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Białystok 23 kwietnia 2010 r.

2 Miasto Białystok realizuje II etap projektu „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku” BKM inwestuje w nowoczesne rozwiązania, wychodząc naprzeciw potrzebom pasażerów. Najnowszymi udogodnieniami będą elektroniczna karta miejska, system dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach oraz system zliczania pasażerów. BKM Bliżej celu BKM Bliżej celu

e-BKM Elektroniczna Białostocka Karta Miejska e-BKM Elektroniczna Białostocka Karta Miejska

4 Elektroniczna Białostocka Karta Miejska E-karta zastąpi okresowy i jednorazowy bilet papierowy Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Używając e-karty będzie można korzystać z promocji cenowych na przejazdy autobusami oraz tworzyć atrakcyjną ofertę taryfową. Elektroniczna portmonetka pozwoli na zakup w autobusie dowolnego biletu jednorazowego, wniesienie opłaty za przejazd kilku osób w dowolnej strefie taryfowej z dowolnymi ulgami. Obecnie taki przejazd wymaga posiadania kilku różnych biletów papierowych.

5 Schemat działania Systemu Biletu Elektronicznego Sieć GSM Sieć GSM Centrum Obsługi Systemu Punkt sprzedaży / doładowania GPRS sieć Internet, GPRS Autobus komunikacji miejskiej

6 Elektroniczny Bilet Komunikacji Miejskiej Docelowo w mieście zostanie ustawionych 30 automatów biletowych, w których będzie można doładować Białostocką Kartę Miejską.

7 Cechy e-karty : wygoda użytkowaniawygoda użytkowania ulgi i inne uprawnienia pasażera zostaną zapisane na karcie, niepotrzebne będą legitymacje, zaświadczenia itp. inne wymagane dokumenty wymiary karty kredytowejwymiary karty kredytowej, więc łatwo ją przechowywać w portfelu czy kieszeni bezpieczeństwobezpieczeństwo dane zapisane na karcie nie do złamania przez fałszerzy personalizacjapersonalizacja w przypadku kradzieży karty imiennej można ją odtworzyć bez finansowej straty dla pasażera 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM

8 Inne zalety e-BKM : 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM trwałośćtrwałość karta może być używana nawet do 10 lat i jest odporna na zniszczenie ekologicznośćekologiczność zmniejsza zużycie papieru koniecznego do produkcji tradycyjnych biletów perspektywiczność rozwiązaniaperspektywiczność rozwiązania kartę będzie można w przyszłości wykorzystać także do innych funkcji, np. opłaty za bilet wstępu do muzeum, na koncert, opłaty za parkowanie itp.

Opłata za przejazd jednorazowy PRZYKŁAD:

10 Opłata za przejazd jednorazowy Wejście do autobusu

11 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Wejście do autobusu

12 Opłata za przejazd jednorazowy BKM 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta Wejście do autobusu Wybieramy taryfę

13 Opłata za przejazd jednorazowy BKM 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta Wejście do autobusu Wybieramy taryfę

14 Opłata za przejazd jednorazowy BKM 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta Wejście do autobusu Przykładamy kartę do czytnika

15 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Pobrano: 2,00 zł pozostało: 17,50 zł Wejście do autobusu Przykładamy kartę do czytnika System pobiera opłatę z karty

16 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Wejście do autobusu

17 Opłata za przejazd jednorazowy Wyjście z autobusu

18 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Wyjście z autobusu Przykładamy kartę do czytnika

19 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Zwrócono: 1,30 zł pozostało: 18,80 zł Przykładamy kartę do czytnika Wyjście z autobusu System zwraca nadpłatę

20 Opłata za przejazd jednorazowy 1. Bilet Normalny 2. Bilet Ulgowy 3. Sprawdź stan konta BKM Zwrócono: 1,30zł pozostało: 18,80 zł Zaleta: Zaleta: Opłata za rzeczywisty przejazd to tylko 70 gr. (zysk: 1,30 zł!) Wyjście z autobusu

System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

22 System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej Białostocki system za pomocą GPS będzie na bieżąco monitorował pozycję wszystkich autobusów i wyświetlał na przystankach RZECZYWISTY czas odjazdu, uwzględniając wszelkie utrudnienia w ruchu. Nowoczesne systemy informacji pasażerskiej podają podróżnym informację w formie wizualnej, na specjalnie opracowanych do tego celu tablicach elektronicznych, często wyposażonych dodatkowo w systemy zapowiedzi głosowych. Standardowo wyświetlane będą następujące informacje: - numer linii, - kierunek, - czas odjazdu lub czas oczekiwania, - dowolny komentarz dotyczący trasy/linii

23 System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej W pierwszej kolejności w tablice systemu informacji pasażerskiej zostaną wyposażone poniższe przystanki.

24 Przykłady realizacji systemu w innych miastach Polski. Gdańsk

25 Przykłady realizacji systemu w innych miastach Polski. Warszawa

26 Przykłady realizacji systemu w innych miastach Polski. Wrocław

27 Przykłady realizacji systemu w innych miastach Polski. Zielona Góra

28 Schemat działania SIP Autobus komunikacji miejskiej Sieć GSM Sieć GSM Centrum Obsługi Systemu Informacja o położeniu i punktualności GPS GPRS Tablica informacyjna na przystanku

29 System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej Planując wprowadzenie systemu dołożyliśmy szczególnej staranności w zakresie dostosowania systemu do potrzeb wszystkich mieszkańców miasta. Jedną z funkcji ułatwiających korzystanie z SIP jest „udźwiękowienie” tablic na przystankach. Linia numer 100, kierunek Wasilków, odjazd za 2 minuty.

30 Usługa wirtualnego monitora : -przeglądarka internetowa w komputerze lub telefonie komórkowym -prezentacja prognozowanego czasu przyjazdu autobusów dla KAŻDEGO przystanku w sieci komunikacyjnej. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

System Zliczania Potoków Pasażerskich

32 System Zliczania Potoków Pasażerskich Zasada działania: system rejestruje promieniowanie cieplne ciała pasażerów wsiadających i wysiadających z pojazdu.

33 System Zliczania Potoków Pasażerskich sensory sygnał otwarcia drzwi zasilanie autokomputer (gromadzenie danych) wysyłanie danych Przeznaczenie: pomiar ilości pasażerów korzystających z pojazdów transportu publicznego

34 ZASTOSOWANIE DANYCH UZYSKANYCH Z POMIARÓW lepsze dopasowanie sposobu obsługi linii do rzeczywistych potrzeb pasażerów Dane uzyskane z systemu pozwala na łączenie i weryfikowanie danych z innych systemów informatycznych – sprzedaży biletów, analizy punktualności, rozkładów jazdy. obserwacja i analiza zachowań pasażerów w dowolnym przekroju czasowym i przestrzennym (dzień roboczy, sobota, święto, wakacje, miesiąc, kwartał, rok, przystanek, wybrane przystanki, ciąg komunikacyjny, dzielnica) opracowanie charakterystyki brygad, linii i sieci komunikacyjnej

35 System Zliczania Potoków Pasażerskich Takiego nietypowego pasażera też policzymy.

36 Elektroniczna Białostocka Karta Miejska System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na przystankach System Zliczania Potoków Pasażerskich w autobusach już wkrótce w Białostockiej Komunikacji Miejskiej.