REORGANIZACJA I RESTRUKTURYZACJA OBSZARU SPOŁECZNEGO.  zmiana modelu funkcjonowania Pałacu Młodzieży / likwidacja PM jako jednostki oświatowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
 Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Młodzieżowa Rada Miejska Miasta Dąbrowa Górnicza
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

REORGANIZACJA I RESTRUKTURYZACJA OBSZARU SPOŁECZNEGO.  zmiana modelu funkcjonowania Pałacu Młodzieży / likwidacja PM jako jednostki oświatowej

Powody rozpoczęcia działań na rzecz zmiany modelu funkcjonowania PM? WYŁĄCZNIE CENTRALNE USYTUOWANIE OFERTY PAŁACU – BRAK REALIZACJI OFERTY W INNYCH CZĘŚCIACH MIASTA. STOSUNKWO NISKA LICZBA STAŁYCH UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ W SKALI ROKU. BRAK ZINTEGROWANIA OFERTY Z OFERTĄ INNYCH INSTYTUCJI. WYCZERPANA FORMUŁA FUNKCJONOWANIA WYŁĄCZNIE W JEDNYM MIEJSCU. BRAK MOŻLIWOŚCI REALIZACJI OFERTY DLA MIESZKAŃCÓW DZIELNICY ŚRÓDMIEŚCIE.

Powody rozpoczęcia działań na rzecz zmiany modelu funkcjonowania PM? WYSOKIE KOSZTY FUNKCJONOWANIA W STOSUNKU DO LICZBY STAŁYCH UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ. OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI INWESTO- WANIA W BUDYNEK GŁÓWNY PM PRZY OBECNEJ FORMULE FUNKCJONOWANIA. CHĘĆ POZYSKANIA DODATKOWYCH MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA ROZWOJU OFERTY W BUDYNKU. CHĘĆ UPORZĄDKOWANIA OFERTY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY RODZAJAMI - PM JAKO OFERTA EDUKACYJNA W OBSZARZE KULTURALNO-ARTYSTYCZNYM.

Miasto Gdańsk przygotowało propozycję zmian w siatce oświatowej, która jest początkiem procesu, a nie jakimkolwiek jego końcem. Nieprawdą jest to, że cokolwiek jest już przesądzone. Jest prawdą, że chcemy dyskutować nad tym, jak ma to wyglądać. Obecna formuła organizacyjna jest bardzo kosztowna i spełnia potrzeby stosunkowo niewielkiej liczby mieszkańców (2007 stałych uczestników zajęć/rok wg dokumentów składanych do UMG; niespełna 1800 wg danych podanych przez PM na stronie www). Fakty o sprawie Nie jest prawdą, że chcemy zlikwidować Pałac Młodzieży i ofertę zajęć pozaszkolnych dla dzieci. Mówimy jedynie o zmianie formuły jego funkcjonowania.

Prawdą jest, że całe miasto potrzebuje oferty zajęć podobnych do tych, które odbywają się w Pałacu Młodzieży. Nie wszyscy mogą dowozić swoje dzieci na Ogarną. Ale nie jest prawdą, że na Ogarnej nie będzie oferty zajęć podobnej do tej oferowanej obecnie. Fakty o sprawie Prawdą jest, że Pałac Młodzieży tworzą pracownicy zatrudnieni na Karcie Nauczyciela, czyli nauczyciele w liczbie 52 osób, na 44,38 pełnego etatu. Do tego dochodzi 23,2 etatu (tj. 26 osób administracji), tak więc przy rocznym budżecie placówki na poziomie zł, na płace wydatkujemy zł, a zł na pozapłacowe elementy.

Nie jest też prawdą, że mamy jakiekolwiek plany sprzedaży budynku, niemniej chcielibyśmy w nim mieć dużo mniej powierzchni biurowej i administracyjnej, a więcej dla usług służących poszczególnym grupom społecznym: NGO’som, seniorom, dzieciom, młodzieży itd. Prawdą jest, że budżet Pałacu Młodzieży powstaje w wyniku stosownego odpisu od subwencji oświatowej na każdego gdańskiego ucznia, uczącego się w szkole publicznej i musimy podjąć starania, aby mógł on służyć większej grupie młodych gdańszczan. Fakty o sprawie

Prawdą jest, że w przygotowanym komplecie projektów uchwał intencyjnych używa się słowa likwidacja, jednak nie dość, że mówimy o zamiarze, to jeszcze chodzi o likwidację wyłącznie placówki oświatowej. Nie jest prawdą, że podjęte zostały decyzje, co do tego jaka działalność dodatkowa miałaby wprowadzić się do budynku Pałacu, czy jakie inne podmioty miałyby tam realizować ofertę dla innych grup odbiorców; nie została zamknięta także ostateczna koncepcja dalszego funkcjonowania PM – to właśnie ma być przedmiotem dyskusji. Fakty o sprawie

Prawdą jest, że oferta edukacyjna skierowana do młodych gdańszczan musi zostać zintegrowana na terenie całego miasta bez względu na podmiot ja realizujący – oferta PM musi się „zazębiać” z ofertą edukacyjną GAK czy Bibliotek. Nie jest prawdą, że oferta realizowana w budynku PM miałaby być podzielona pomiędzy rożne ośrodki dzielnicowe. Część pracowni musi tam zostać, część zajęć może być realizowana wyłącznie w dzielnicach (w tym na ul. Ogarnej czy ul. Aksamitnej jako ośrodku dzielnicowym). Zatem cały czas mówimy o poszerzaniu oferty przez zmianę formuły działania. Fakty o sprawie

Podsumowując: PAŁAC MŁODZIEŻY POZOSTAJE JAKO OFERTA DLA GDAŃSZCZAN I JEST ONA ROZSZERZANA. NAWET NAZWA ZOSTAJE. ZMIENIONA ZOSTAJE WYŁĄCZNIE FORMUŁA PRAWNA FUNKCJONOWANIA PODMIOTU. ZAJĘCIA POZOSTAJĄ DALEJ BEZPŁATNE LUB ODPŁATNE SYMBOLICZNIE. BĘDZIE MOŻNA KORZYSTAĆ W SPOSÓB ŁĄCZONY Z OFERTY CENTRALNEJ, ALE TAKŻEJ NIECO UBOŻSZEJ OFERTY DZIELNICOWEJ. CZĘŚĆ KADRY POZOSTANIE ZATRUDNIONA DALEJ W JEDNOSTCE.

Co chcielibyśmy przedyskutować? JAKIE ZAJĘCIA MOŻNA POWIELIĆ W DZIELNICACH, A JAKIE MUSZĄ POZOSTAĆ REALIZOWANE CENTRALNIE? JAKIE DODATKOWE AKTYWNOŚCI DLA INNYCH GRUP POWINNY SIĘ POJAWIĆ? NA JAKICH ZASADACH ZATRUDNIANA MIAŁBY BYĆ KADRA STAŁA I UZUPEŁNIAJĄCA W NOWEJ JEDNOSTCE? NA JAKICH ZASADACH INNE AKTYWNOŚCI BĘDĄ MOGŁY BYĆ TAM REALIZOWANE I PRZEZ KOGO? KTÓRY Z PROPONOWANYCH WARIANTÓW JEST NAJLEPSZY DLA OSIĄGNIECIA WSPÓLNYCH CELÓW?

Przygotowanie analizy oraz rekomendacji dla zmian + lista uchwał intencyjnych Jakie miały być etapy pracy? Rozmowa telefoniczna z Dyrektorami placówek Spotkanie dialogowe / konsultacyjne i prezentacja szczegółów Spotkania dialogowe w tematycznych grupach roboczych Podsumowanie prac i rekomendacja dla PMG i RMG Spotkanie z Kadrą placówek i list do Rodziców Spotkania z Dyrektorami placówek i ustalenie spotkań z Kadrą Styczeń [III tydzień] Listopad-GrudzieńStyczeń [IV tydzień] Luty-MarzecKwiecień

Sesja Rady Miasta Gdańska – podjęcie uchwał Jakie miały być etapy pracy? Przygotowania do wdrożenia zmian / przeprowadzki / konkursy Wdrożenie zmian / nowa formuła funkcjonowania WrzesieńMaj Czerwiec-Sierpień

OPCJA 1. Pałac Młodzieży zostaje rozwiązany jako placówka oświatowa, a jego zadania zostają przeniesione do Gdańskiego Archipelagu Kultury – jednostki organizacyjnej Miasta. Oferta zintegruje się z ofertą GAK dla dzieci i młodzieży. Oferta sportowa realizowana przez MOSiR (w różnych miejscach). Część pracowników zostaje zatrudniona na etatach w GAK, część może być zatrudniona w MOSiR – pozostałe zajęcia będą realizowane jako usługi zlecane w ramach zamówień publicznych lub umów o dzieło/zlecenie. Oferta realizowana głównie w budynku „Ogarna 56”, „Aksamitna” i filiach GAK (7). W ustalonych przypadkach w oparciu o „Otwarte Szkoły”.

OPCJA 2. Pałac Młodzieży zostaje rozwiązany jako placówka oświatowa, a w jego miejsce powołana zostaje jednostka powstała z połączenia OKUN i PM. Jednostka pod nazwą Centrum Kreatywnej Pedagogiki będzie realizowała ofertę rozwoju szkoleniowego dla nauczycieli (pod szyldem Centrum) oraz koordynowała ofertę kulturalno-artystyczną i zarządzała m.in. budynkiem „Ogarna 56” pod szyldem/marką PAŁAC MŁODZIEŻY. Oferta sportowa realizowana będzie przez MOSiR (w różnych miejscach). Oferta realizowana przez GAK dla dzieci i młodzieży będzie podlegała uzgadnianiu z CKP – PM. Część pracowników zostaje zatrudniona na etatach w CKP, część może być zatrudniona w MOSiR – pozostałe zajęcia będą realizowane jako usługi zlecane w ramach umów o dzieło/zlecenie. Oferta realizowana w budynku „Ogarna 56”, „Aksamitna” oraz przez „Otwarte Szkoły” i „Domy Sąsiedzkie/Centra Aktywności Lokalnej” (do 10 punktów na terenie miasta).

OPCJA 3. Pałac Młodzieży zostaje rozwiązany jako placówka oświatowa. W jego miejsce powołana zostanie mała jednostka, która administrować będzie budynkami obecnego PM oraz koordynacją oferty i kalendarza zajęć, a także zintegrowaniem oferty feryjno-wakacyjnej w całym mieście. Oferta sportowa realizowana przez MOSiR (w różnych miejscach). Część pracowników (głównie administracyjnych) zostaje zatrudniona na etatach w nowej jednostce o tej samej nazwie, część może być zatrudniona w MOSiR – pozostałe zajęcia będą realizowane jako usługi zlecane w ramach zamówień publicznych; umów o dzieło/zlecenie oraz W RAMACH KONKURSÓW GRANTOWYCH DLA ORGANIZACJI POZARZĄ- DOWYCH lub wręcz pełnienie roli operatora programu zostanie zlecone tą drogą (konkurs na min. 2 lata).

OFERTA DLA DZIECI / CO I GDZIE? ZESPOŁY ROBOCZE -2 pracowników Pałacu Młodzieży -2 przedstawicieli Rady Rodziców -2 radnych Miasta Gdańska -1 przedstawiciel zarządu dzielnicy Śródmieście -2 przedstawicieli organizacji pozarządowych wskazanych przez Gdańską Radę Organizacji Pozarządowych -2 przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku -2 przedstawicieli instytucji kultury w Gdańsku -2 przedstawicieli Gdańskiego Forum Rad Szkół i Rad Rodziców

ZESPOŁY ROBOCZE OFERTA DODATKOWA / CO I GDZIE? -2 pracowników Pałacu Młodzieży -2 przedstawicieli Rady Rodziców -2 radnych Miasta Gdańska -1 przedstawiciel zarządu dzielnicy Śródmieście -5 przedstawicieli organizacji pozarządowych wskazanych przez Gdańską Radę Organizacji Pozarządowych -2 przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku -2 przedstawicieli miejskich instytucji kultury

ZESPOŁY ROBOCZE KADRA / ZATRUDNIENIE KTO, GDZIE, NA JAKICH ZASADACH? -5 pracowników Pałacu Młodzieży -2 radnych Miasta Gdańska -1 przedstawiciel każdego z gdańskich oświatowych związków zawodowych -5 przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Uwagi, sugestie do koncepcji, pytania i zgłoszenia do zespołów roboczych: do 16 lutego do godziny 16:00 Uwagi / konsultacje