Rozbudowa i rozszerzenie możliwości pomiarowych i informacyjnych Ogólnopolskiego Systemu MONitoringu Widma Radiowego pracującego w sieci Urzędu Komunikacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Elektroniczna baza danych monitoringu projektów indywidualnych Warszawa, 17 kwietnia 2008 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
transmisją wszelkiego rodzaju informacji na odległość.
Technik Telekomunikacji. Telekomunikacja to dziedzina techniki i nauki zajmująca się transmisją wszelkiego rodzaju informacji na odległość.
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Projekt Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
BUDOWA TELEFONU KOMURKOWEGO
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Tomasz Bogdan – Prezes Zarządu Certus Partnerzy Sp. z o.o.
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Prawdy oczywiste Opłaty za radioodbiorniki i telewizory w firmie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Bony na innowacje dla MŚP
Zapis prezentacji:

Rozbudowa i rozszerzenie możliwości pomiarowych i informacyjnych Ogólnopolskiego Systemu MONitoringu Widma Radiowego pracującego w sieci Urzędu Komunikacji Elektronicznej

, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej jest organem regulacyjnym w zakresie działalności telekomunikacyjnej i pocztowej, gospodarki zasobami częstotliwości oraz kontroli spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej. Jest także organem wyspecjalizowanym w zakresie kontroli wyrobów emitujących lub podatnych na emisję pola elektromagnetycznego, w tym aparatury i urządzeń telekomunikacyjnych wprowadzonych do obrotu handlowego w Polsce. Zakres zadań Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej określają następujące akty prawne: ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Pt), (Dz. U. z 2014 r. poz. 243) ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Pp), (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529) ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności, ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o kompatybilności elektromagnetycznej, ustawa z 14 września 2012 r. o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię, ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (megaustawa), ustawa z dnia 30 czerwca 2011 r. o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej.

Rozmieszczenie stacji KASMON

System antenowy RSKER Anteny namierzające: ADD 197 (20 MHz - 1,3 GHz) ADD 070 (1,3GHz – 3 GHz) Anteny dookólne: HF 214 (500 MHz – 1, 3GHz H) HF 902 (1 GHz – 3GHz V i H) HE 314A (20 MHz – 500MHz H) HK 014 (100MHz -1,3 GHz V) Anteny kierunkowe: HL 033 (20 MHz – 1,3 GHz) HL 040 (400MHz – 3 GHz) Rotor azymutu i polaryzacji AR/AE 1049 Komutator anten 8-2-4

Wyposażenie pomiarowe RSKER Urządzenia pomiarowe: Odbiornik ESMB (20MHz – 3 GHz) Namiernik DDF 195 (20MHz – 3 GHz) Odbiornik DDF 255 (20MHz - 3GHz) Analizator widma FSP 30 Urządzenia pomocnicze: Sterownik komutatora i rotatora STERKOM lub SIROCO Wzorzec częstotliwości 10 MHz, UPS Urządzenia sterujące: Komputer stacjonarny wraz z oprogramowaniem firmy Kenbit Router sieciowy

Okres i koszt realizacji projektu Realizacja projektu została podzielona na 3 Etapy. Etap I (etap inicjujący): –Wybór wykonawcy Wsparcia (opracowanie SIWZ i Koncepcji systemu oraz wsparcie przy realizacji Projektu) –Wybór wykonawcy na dostawę sprzętu i systemu OSMON Etap II (etap wytwórczy) –Instalacja sprzętu we wszystkich lokalizacjach –Dostarczenie systemu OSMON do testów Etap III (etap wdrożenia) –Testowanie –Pilotaż w 2 lokalizacjach –Szkolenia –Uruchomienie e-usług

Okres i koszt realizacji projektu Zgodnie z regulaminem konkursu CPPC (Centrum Projektów Polska Cyfrowa), projekty realizowane w ramach działania 2.1 nie mogą trwać dłużej niż 36 miesięcy od dnia podpisania umowy o dofinansowanie. Projekt realizowany przez UKE zakłada maksymalny czas realizacji w podziale na poszczególne etapy: 7 miesięcy – ETAP I 18 miesięcy – ETAP II 11 miesięcy – ETAP III

Okres i koszt realizacji projektu Harmonogram

Okres i koszt realizacji projektu Koszt realizacji projektu to kwota około 39 mln złotych, w tym główne wynikają z następujących działań: Lp.DziałanieKoszt w mln 1.Zakup i instalacja sprzętu niezbędnego dla realizacji Projektu, 24,00 2.Opracowanie i wdrożenie oprogramowania OSMON13,00 3.Wsparcie Zarządzania i obsługa Projektu0,65 4.Promocja projektu0,50 5.Szkolenia0,10

Przyczyna realizacji Projektu Decyzję o realizacji projektu OSMON podjęto w odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby. Zidentyfikowane potrzebyInteresariusze Projektu Dostęp do informacji o jakości świadczonych usług emisji Przedsiębiorcy świadczący usługi emisji radiowej i telewizyjnej; Nadawcy radiowi i telewizyjni Dostęp do informacji o zasięgu i innych wyników pomiarów Przedsiębiorcy świadczący usługi instalacji anten RTV Dostęp do informacji o zakłóceniach Przedsiębiorcy – użytkownicy systemów łączności radiowej Dostęp do informacji o faktycznym zasięgu radia i telewizji oraz sieci telefonii komórkowej Przedsiębiorcy pozostali Dostęp do informacji o faktycznym zasięgu radia i telewizji oraz sieci telefonii komórkowej Obywatele Realizacja zadańUKE Dostęp do informacji o zasięgu nadajników radiowych i telewizyjnych Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Cele Projektu W wyniku realizacji Projektu i wdrożenia systemu OSMON udostępnione zostaną usługi on-line następującym grupom odbiorców: Przedsiębiorcy telekomunikacyjni Konsumenci usług telekomunikacyjnych Administracja państwowa Placówki naukowo-badawcze Użytkownicy urządzeń radiowych i telewizyjnych i innej aparatury podlegającej zakłóceniom

Cele szczegółowe Projektu Udostępnienie informacji o zasięgach nadajników radiowych i telewizyjnych, Udostępnienie informacji o zasięgach sieci telefonii komórkowej, Udostępnienie informacji o parametrach jakościowych sygnałów telefonii komórkowej, Udostępnienie wyników pomiarów widma radiowego, Zdalny odsłuch wybranych częstotliwości np. bezpieczeństwa, Automatyzacja pomiarów z możliwością przyjmowania zleceń.

Strategie, w które wpisuje się Projekt Projekt wpisuje się w strategie zarówno na poziomie europejskim jak i krajowym: –Strategia Europa 2020 I Europejska Agenda Cyfrowa –Wieloletni program dotyczący polityki w zakresie widma radiowego - Radio Spectrum Policy Programme (Decyzja Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 243/2012/UE z dnia 14 marca 2012 r. –Decyzja Komisji Europejskiej z dnia 6 maja 2010 r. w sprawie zharmonizowanych warunków technicznych –Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju. Polska Trzecia Fala Nowoczesności. Cel 5 – Stworzenie Polski Cyfrowej –Narodowy Plan Szerokopasmowy –Średniookresowa Strategia Rozwoju Kraju –Strategia Sprawne Państwo –Strategia Innowacyjności I Efektywności Gospodarki

Strategie, w które wpisuje się Projekt –Strategia Innowacyjności I Efektywności Gospodarki na lata 2012 – 2020 –Plan wdrażania telewizji cyfrowej w Polsce –Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020 –Strategia Regulacyjna Prezesa UKE do roku 2015 Ponadto, Projekt zwiększy efektywność wprowadzenia kolejnych MUX (zwiększenie zasobów dla potrzeb sieci związanych z szerokopasmowym Internetem), systemu DAB+ oraz da narzędzie wspierające realizację a następnie weryfikację projektów CPPC w zakresie sieci szerokopasmowych wykorzystujących technologie mobilne.

Wskaźniki rezultatu Projektu Lp. Wskaźnik Wartość docelowa (rok 2023) Wartość w 2 roku po zakończenia projektu 1.Liczba użyć e-usług powstałych w wyniku realizacji projektu osób osób 2.Odsetek aktywnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych dostarczających usługi telefonii mobilnej, korzystających z e-usług powstałych w wyniku realizacji projektu 90%25%

Wskaźniki produktu Projektu Lp.Wskaźnik Liczba wdrożonych systemów informatycznych1 2.Liczba uruchomionych e-usług 7 3. Liczba uruchomionych jednostek monitorujących klasy A, gdzie klasa A oznacza podstawową stacjonarną stację pomiarową 5 4. Liczba uruchomionych jednostek monitorujących klasy B, gdzie klasa B oznacza stację stacjonarną będąca rozbudową stacji A Liczba uruchomionych jednostek monitorujących klasy C, gdzie klasa C oznacza stacje przenośną 10 6.Liczba uruchomionych jednostek monitorujących klasy D, gdzie klasa D oznacza stancje zamontowana na samochodzie 8

E-usługi w projekcie OSMON W ramach realizacji projektu OSMON udostępnionych zostanie 7 usług: Zgłoszenie zakłóceń elektromagnetycznych na ustandaryzowanym formularzu. Sprawdzenie zasięgów nadajników radiowych i telewizyjnych w danej lokalizacji. Sprawdzenie zasięgów i parametrów jakościowych sieci telefonii komórkowej. Subskrypcja informacji o zakłóceniach w określonym zakresie częstotliwości i na określonym terenie. Dostęp do wyników pomiarów i monitoringu widma w celu dalszych analiz. Zdalny odsłuch wybranych częstotliwości. Automatyczne zlecanie pomiarów i monitoringu wybranych zakresów częstotliwości przez uprawnione podmioty.

Charakterystyka e-usług – cz.1 Zgłaszanie zakłóceń elektromagnetycznych na ustandaryzowanym formularzu Usługa dedykowana wszystkim użytkownikom rynku telekomunikacyjnego. Usługa będzie dostępna poprzez formularze udostępnione na platformie EPL

Charakterystyka e-usług cz.2 Sprawdzania zasięgów nadajników radiowych i telewizyjnych w danej lokalizacji. Usługa pozwala na sprawdzenie dla danej lokalizacji zasięgu teoretycznego oraz wyników pomiarów mocy sygnału (pomiarów przeprowadzonych w pobliżu wybranej lokalizacji). Usługa dedykowana: –Operatorom radiowym i telewizyjnym; –Nadawcom radiowym i telewizyjnym; –Przedsiębiorcom świadczącym usługi instalacji anten radiowych i telewizyjnych oraz obywatelom.

Charakterystyka e-usług cz.3 Sprawdzenie zasięgów i parametrów jakościowych sieci telefonii komórkowej. Usługa pozwala na sprawdzenie dla danej lokalizacji zasięgu teoretycznego oraz wyników pomiarów mocy sygnału w sieci GSM, UMTS i LTE. Pozwala także na prezentacje dla wybranych lokalizacji (lokalizacji, w których dokonano pomiaru) parametrów jakościowych sygnałów telefonii komórkowej oferujących połączenia głosowe jak i transmisje danych. Usługa dedykowana: –Obecnym i przyszłym klientom (przedsiębiorcom i obywatelom) korzystającym z telefonii komórkowej; –Operatorom telekomunikacyjnym.

Charakterystyka e-usług cz.4 Subskrypcja informacji o zakłóceniach w określonym zakresie częstotliwości i na określonym terenie Usługa umożliwia zamówienie i otrzymywanie w formie elektronicznej informacji o zakłóceniach. Usługa dla podmiotów, które wykorzystują przydzielony zakres częstotliwości, między innymi: –Operatorom systemów łączności lotniczej i morskiej; –Przedsiębiorcom telekomunikacyjnym; –Nadawcom telewizyjnym i radiowym; –Służbom ratunkowym; –Operatorom systemów sterowania ruchem w miastach i innym służbom miejskim; –Użytkownikom systemów śledzenia pojazdów;

Charakterystyka e-usług cz.5 Dostęp do wyników pomiarów i monitoringu widma w celu dalszych analiz Usługa dedykowana podmiotom zainteresowanym analizą danych pomiarowych, które nie posiadają własnej infrastruktury pomiarowej, w szczególności naukowcom prowadzącym prace badawcze oraz służbom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo publiczne.

Charakterystyka e-usług cz.6 Zdalny odsłuch wybranych częstotliwości Usługa polega na udostępnianiu w czasie rzeczywistym upoważnionym podmiotom odsłuchu z określonych częstotliwości. Usługa dedykowana jest głównie podmiotom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo morskie (odsłuch z częstotliwości bezpieczeństwa morskiego), za bezpieczeństwo lotnicze (odsłuch z częstotliwości bezpieczeństwa lotniczego) oraz za bezpieczeństwo publiczne.

Charakterystyka e-usług cz.7 Automatyczne zlecanie pomiarów i monitoringu Usługa polega na umożliwieniu uprawnionym podmiotom złożenia wniosku o zlecenie pomiarów i monitoringu wybranych zakresów częstotliwości. Podmiotami uprawnionymi w szczególności są: –Policja; –Wojsko; –Służby specjalne; –Podmioty administracji (np. Główny Inspektor Ochrony Środowiska, KRRiT); –Instytucje badawcze; –Administracja samorządowa.

Usprawnione procesy W wyniku realizacji Projektu zostaną usprawnione następujące procesy: Pomiary i monitorowanie widma radiowego Obsługa zgłoszeń o zakłóceniach: –Przyjmowanie zgłoszeń; –Kontrola (weryfikacja zgłoszenia – czynności podjęte w wyniku przyjęcia zgłoszenia); –Działania (czynności podjęte w wyniku potwierdzenia zgłoszonego zakłócenia); –Udzielanie odpowiedzi w wyniku przyjęcia zgłoszenia.

Działania związane z poprawą dostępu do informacji sektora publicznego W ramach realizacji projektu podjęte zostaną następujące działania związane z poprawą dostępu do informacji sektora publicznego: przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o zakłóceniach i innych problemach; publikowanie danych o wynikach pomiarów zasięgu i jakości sygnału (telewizja i radio cyfrowe oraz telefonia komórkowa).

Planowany zakup sprzętu w ramach Projektu W ramach realizacji Projektu planowany jest zakup sprzętu specjalistycznego, w tym miedzy innymi: przewoźny namiernik krótkofalowy pracujący w paśmie 9 kHz do 30 MHz. Namiernik realizuje funkcje podstawowego narzędzia przy lokalizacji stacji emitującej sygnały w zakresie krótkofalowym, pokazując kierunek i odległość do potencjalnego nadajnika.

Planowany zakup sprzętu w ramach Projektu W ramach realizacji Projektu planowany jest zakup sprzętu specjalistycznego, w tym miedzy innymi: zestawy anten krótkofalowych współpracujących z aparaturą pomiarową, wykorzystywaną do monitoringu widma

Planowany zakup sprzętu w ramach Projektu W ramach realizacji Projektu planowany jest zakup sprzętu specjalistycznego, w tym miedzy innymi: Zestawy pomiarowe GSM/DCS/UMTS/LTE służące do sprawdzania zasięgów i jakości świadczonych usług w sieciach komórkowych: siły odbieranego sygnału, numeru stacji, numeru operatora, numeru kraju oraz innych charakterystycznych parametrów sygnałów nadawanych przez stacje bazowe (BTS)

Planowany zakup sprzętu w ramach Projektu W ramach realizacji Projektu planowany jest zakup sprzętu specjalistycznego, a w tym: Zakup 8 specjalistycznych samochodów wraz z wyposażeniem

Planowany zakup sprzętu w ramach Projektu W ramach realizacji Projektu planowany jest zakup sprzętu specjalistycznego, a w tym: Szerokopasmowe odbiorniki skanujące Analizatory modulacji Zestawy pomiarowe GSM/DCS/UMTS/LTE

Planowany zakup sprzętu w ramach Projektu Zakup: Zestawów anten UHF/VHF współpracujących z aparaturą pomiarową wykorzystywaną do monitoringu widma oraz anten krótkofalowych współpracujących z odbiornikami w zakresie KF Przewoźny namiernik krótkofalowy pracujący w paśmie 9 kHz do 30 MHz

Harmonogram zamówień publicznych Wszelkie zamówienia publiczne przewidziano w trakcie trwania Etapu I Projektu. W ramach tego Etapu wyłoniony zostanie wykonawca na Wsparcie oraz na dostawę sprzętu i systemu. Zamówienie publiczne na wyłonienie Wsparcia do projektu zostanie przeprowadzone w pierwszym miesiącu pierwszego kwartału. Zamówienie publiczne na wyłonienie wykonawcy systemu OSMON zostanie przeprowadzone na przełomie drugiego i trzeciego kwartału i nie powinno przekroczyć 3 miesięcy.

Zapraszamy do dyskusji Z uwagi na wymóg rejestracji prezentacji, proszę przed zadaniem pytania o podanie imienia, nazwiska oraz reprezentowanej instytucji.

Dziękujemy za uwagę