Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Model biznesowy.
Advertisements

Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek,
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Temat 3. Sytuacja przedsiębiorstw geodezyjnych zrzeszonych w Polskiej Geodezji Komercyjnej w 2012 r. Tezy do dyskusji Waldemar Klocek.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy przywileje grup zawodowych są sprawiedliwe?. Plan prezentacji 1. Podstawowe pojęcia 2. Zadanie 1 – świadczenia dodatkowe 3. Zadanie 2 – przywileje.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Janiec Jakub Janusz Piotr Juś Maciej Olesiejuk Aneta Węgrzyniak Patrycja.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Struktura kanałów marketingowych
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Sprzedaż produktu lub usługi
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przychody i koszty działalności
Prezentacja planu biznesowego
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Zapis prezentacji:

Modele biznesowe

Podręcznik

Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji. Model biznesowy opisuję przesłanki stojące za sposobem, w jaki organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wytworzonej wartości.

Elementy fundamentalne według Osterwalder i Pigneur Segment klientów Propozycja wartości Kanały Relację z klientami Strumienie przychodów Kluczowe zasoby Kluczowe działania Kluczowi partnerzy Struktura kosztów

Segment klientów Ten element modelu wskazuje różne grupy ludzi i organizacji, do których przedsiębiorstwo stara się dotrzeć i które chce obsługiwać. Dla kogo tworzymy wartość? Kim są nasi najważniejsi klienci?

Propozycja Wartości Element określany mianem propozycji wartości opisuje zbiór produktów i usług, które generują wartość dla konkretnego segmentu klientów. Jaką wartość generujemy dla naszym klientów? Jakiego rodzaju problemy pomagamy klientom rozwiązać? Które potrzeby klientów zaspokajamy? Jaki zbiór produktów i usług oferujemy każdemu z segmentów klientów?

Propozycja Wartości Powód dla którego, klienci przekładają ofertę danej firmy ponad ofertę konkurencji. Przykłady :nowość, wydajność, dostosowanie do indywidualnych potrzeb, skuteczność, cena, marka i status, niższe ryzyko, wygoda i użyteczność, dostępność.

Jaki to rodzaj wartości?

Kanały Kanały to ten element modelu biznesowego, który wskazuje, w jaki sposób firma komunikuje się z poszczególnymi segmentami swoich klientów i w jaki sposób przekazuje im swoją propozycję wartości. Z jakich kanałów powinniśmy korzystać przy nawiązaniu kontaktów z poszczególnymi segmentami klientów? W jaki sposób nawiązujemy te kontakty w chwili obecnej? Które sprawdzają się najlepiej? Które są najbardziej ekonomiczne?

Kanały Podnoszą świadomość klientów na temat produktów i usług znajdujących się w ofercie firmy. Pomagają klientom sformułować opinie na temat konkretnej propozycji wartości. planeria.pl

Rodzaje kanałów Komunikacji Dystrybucji Sprzedaży

Relacje z klientami Ten element modelu zawiera charakterystykę relacji, jakie łączą firmę z przedstawicielami konkretnego segmentu klientów. Jakiego rodzaju relacji oczekują od nas przedstawiciele poszczególnych segmentów rynku? Które spośród tych oczekiwań udało nam się sprostać? Ile nas to kosztuje? W jakim stopniu działania te są zintegrowane z pozostałymi elementami naszego modelu?

Relacje z klientami Budowanie społeczności Wykorzystanie Crowdsourcingu

Strumień przychodów Strumień przychodów to ten element modelu biznesowe, który symbolizuje ilość środków generowanych przez firmę w związku z obsługą każdego z segmentów rynku(żeby ustalić poziom zysków, należy odjąć koszty od przychodów). Za jaką wartość Twoi klienci są gotowi zapłacić? Za co płacą obecnie? W jaki sposób dokonują płatności w chwili obecnej? Jak woleliby płacić? Jak duży jest udział poszczególnych strumieni przychodów w ogólnych przychodach firmy?

Kluczowe zasoby Kluczowe zasoby to ten element modelu biznesowego, który wskazuje najważniejsze zasoby niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowanie. Jakich kluczowych zasobów wymaga nasza propozycja wartości? Jakich zasobów wymagają nasze kanały dystrybucji, relację z klientami i strumienie przychodów?

Kluczowe zasoby Co jest głównym zasobem tej firmy?

Kluczowe działania Na ten element składają się najważniejsze działania, które firma musi podejmować żeby jej model sprawnie funkcjonował. Jakich kluczowych działań wymaga nasza propozycja wartości? Jakich działań wymagają nasze kanały dystrybucji, relację z klientami i strumienie przychodów?

Kluczowe działania W przypadku producentów oprogramowania jak Microsoft, do kluczowych działań zaliczać się będzie tworzenie aplikacji. W przypadku firmy Dell, będącej producentem komputerów osobistych, za kluczowe działania uznamy zarządzania łańcuchem dostaw. Kluczowym działanie może być też rozwiązania problemu.

Kluczowi partnerzy Kluczowi partnerzy to element modelu biznesowego opisujący sieć dostawców i współpracowników, od których zależy sprawne funkcjonowanie firmy. Kogo należy uznać za kluczowego partnera? Kto zasługuje na miano kluczowego dostawcy? Jakie kluczowe zasoby pozyskujemy od partnerów? Jakie kluczowe działania realizują nasi partnerzy?

Kluczowi partnerzy Można wyróżnić cztery rodzaje partnerów: 1.Sojusz strategiczny firm niebędących konkurentami. 2.Współkonkurencja, czyli partnerstwo strategiczne konkurentów. 3.Wspólne działania zmierzające do stworzenia nowych jednostek biznesowych. 4.Współpraca między dostawcą a nabywać, mająca na celu zapewnienie bezpieczeństwa dostaw.

Struktura kosztów Struktura kosztów obejmuje wszystkie wydatki ponoszą w związku z korzystaniem z określonego modelu biznesowego. Jakie najważniejsze koszty generuje nasz model biznesowy? Które kluczowe zasoby kosztują najwięcej? Które kluczowe działania wymagają największych nakładów?

Struktura kosztów vs

Model Googla Propozycja wartości to doskonała targetowanej reklama w całym Internecie. Propozycja wartości zależy od liczby klientów, których uda przyciągnąć na stronę (Googla). Dlatego firma dba by klienci mieli stały dostęp do coraz to nowych produktów.

Model Googla Nawiązywanie współpracy Adsense- opłacanie treści publikowanych przez strony trzecie. Wzrost przychodów z reklam zachęca coraz to nowych właścicieli treści do nawiązania współpracy z Googlem.

Model Googla Trzy kluczowe działania firmy to: 1)Budowanie i utrzymywanie wyszukiwarki internetowej 2)Zarządzanie trzema głównymi usługami 3)Promocja platformy wśród nowych użytkowników, właścicieli treści i reklamodawców.

Wii

Wii Sukces dzięki niedrogiemu zróżnicowaniu produktu (kontrola za pomocą ruchu). Koncentracja na nowym rynku gdzie mniejsze znaczenia ma technologia (grający okazjonalnie) Wii generuje zyski ze sprzedaży konsol i pobiera od twórców gier opłaty z tytułu tantiem.

Platformy wielostronne Kojarzą ze sobą dwie odrębne, ale wzajemnie powiązane grupy klientów. Platforma generuje wartość, stwarzając warunki do interakcji przedstawicieli różnych grup.

Długi ogon

Freemium

O co pytać klienta Propozycja wartości Strumień przychodów Kanały dystrybucji Relacje z klientem

Podsumowanie Elementy modeli; Przykłady modeli; Platforma wielostronna jako typ modelu biznesowego.

Dziękuje za uwagę!