WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Advertisements

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
PROJEKT SIECI KOMPUTEROWYCH
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rynek usług medycznych
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Biznesplan.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Technik Organizacji Reklamy
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Co to jest biznes plan? Biznes plan jest zestawem dokumentów (analiz i programów), w których na podstawie oceny sytuacji strategicznej firmy oraz danych.
MÓJ ZAWÓD.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Prezentacja biznesplanu
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych

Teoretyczne podstawy MUF– synteza zagadnień – ćwiczenie 1. Podział na zespoły do realizacji zadań na cały semestr (3 osoby) Przestudiowanie materiału „Usługi finansowe – specyficzny produkt marketingowy”. Opracowanie w zespole 5 lub więcej pytań testowych Konstrukcja testu z zakresu głównych zagadnień MUF Rozwiązanie testu na forum całej grupy.

Przejawy marketingu – ćwiczenie Proszę podać przykłady działalności marketingowej. 2. Proszę podać przykłady produktu, usługi, z którego zakupu byłeś niezadowolony? Jakie były Twoje oczekiwania i deklarowane własności produktu/usługi a jaki był Twoim zdaniem stan faktyczny? 3. Które z przykładów działalności można Twoim zdaniem określić jako działania marketingowe? a) Projektowanie b) Transport c) Produkcja d) Handel detaliczny e) Rozpatrywanie skarg i zażaleń f) Planowanie finansów g) Sprawozdawczość finansowa h) Sprzedaż i) Obsługa klienta

a) Polityka kadrowa b) Ustalanie poziomu cen c) Reklama d) Badania i rozwój e) Promowanie produktów/usług 4. W oparciu o posiadaną wiedzę oraz materiał opanowany podczas ćwiczeń 1. sformułuj własną definicję marketingu. 5. Korzystając z zasobów Internetu znajdź przykłady działalności marketingowej banków i omów je.

Internet jako źródło wtórnej informacji marketingowej – ćwiczenie Poszukiwanie informacji rynkowej i danych wtórnych z wykorzystaniem sieci Internet 2. Wybór instytucji finansowej, która będzie przedmiotem analiz marketingowych wykonywanych podczas zajęć. (bank, bank spółdzielczy, skok, ubezpieczyciel, biuro maklerskie, towarzystwo funduszy inwestycyjnych itd.) 3. Wybór tematycznych portali internetowych i dostępnych w sieci danych wtórnych dotyczących wybranej instytucji. 4. Sporządzenie informacji dotyczącej rynku, na którym funkcjonuje wybrana do analizy instytucja finansowa (bank, bank spółdzielczy, skok, ubezpieczyciel, biuro maklerskie, towarzystwo funduszy inwestycyjnych itd.) Wskazówka: opis powinien zawierać podstawowe informacje o branży (np. struktura branży, liczba podmiotów, organizacja rynku, stopień interwencjonizmu państwa, kondycja finansowa, kierunki zmian na rynku, stopień dostosowania do zapotrzebowania rynku, typowe działania marketingowe, itp.).

Internet jako źródło wtórnej informacji marketingowej c.d. 5. Założenie: otwarcie placówki wybranej instytucji finansowej w dowolnej lokalizacji. Dla potrzeb dalszych ćwiczeń należy przygotować opis zawierający:  Nazwę placówki  Lokalizację  Krótką historię instytucji finansowej  Reprezentowaną branżę  Charakterystykę przedmiotu działalności  Proponowaną ofertę produktową  Proponowane segmenty docelowe  Zakres terytorialny działalności  Liczbę zatrudnionych osób w podziale na stanowiska

Analiza otoczenia marketingowego – ćwiczenie Wykonanie analizy SWOT dla instytucji finansowej (wykorzystaj: Analiza SWOT-omówienie) :  Opracowanie listy czynników wewnętrznych i zewnętrznych istotnych dla funkcjonowania wybranej jednostki z podziałem na S,W,O,T.  Określenie ważności każdego z czynników z wykorzystaniem skali od -5 do -1 (dla czynników negatywnych) oraz od 1 do 5 (dla czynników pozytywnych) lub własną bardziej rozbudowaną skalą.  Wyznaczenie profilu ocenianej instytucji finansowej.  Określenie, które z czynników są w największym stopniu Mocnymi stronami, słabymi stronami, szansami, zagrożeniami.  Podsumowanie analizy SWOT ze wskazaniem w jaki sposób można wykorzystać największe atuty przedsiębiorstwa oraz wyeliminować największe słabości według wzoru:

Analiza otoczenia marketingowego – ćwiczenie 3.

Mocna strona: np. wysoka jakość produktów/usług Działanie: np. utrzymanie i podnoszenie jakości produktów/usług Szansa: Działanie: Słaba strona: Działanie: Zagrożenie: Działanie: 7. Charakterystyka bieżącej sytuacji instytucji finansowej i strategii jej działania oraz perspektyw jej rozwoju.

Formułowanie misji i celów – ćwiczenie 4 i Sformułowanie misji instytucji finansowej biorąc pod uwagę następujące elementy:  Klienci  Produkty i usługi  Rynki  Cele ekonomiczne  Wyróżniające zdolności Misję należy sformułować w formie jednego zdania. 2. Określenie celów działaności instytucji finansowej na określony czas z podziałem na rodzaje (np. ekonomiczne, finansowe, prestiżowe, rynkowe).

Wprowadzanie nowego produktu na rynek – ćwiczenie 4. i 5. Założenie: do asortymentu jednostki należy dodać nowy produkt/usługę. Do wykonania: 1. Zaproponuj nowy produkt/usługę. 2. Opisz każdą warstwę produktu:  Rdzeń – (podstawowe funkcje, np. zapewnienie środków finansowych, zaspokojenie potrzeby oszczędzania)  Produkt właściwy, rzeczywisty (funkcje dodatkowe, oczekiwane korzyści, np. rodzaj kredytu, kwota, oprocentowanie)  Produkt poszerzony (funkcje dodatkowe, nieoczekiwane korzyści, np. sprawność i jakość usługi, jakość informacji o usłudze, wizerunek instytucji finansowej) 3. Określenie rynków docelowych, przeprowadzenie segmentacji według następującej procedury:  Wybór kryteriów segmentacji z uzasadnieniem wyboru  Określenie grup konsumentów (segmentów rynkowych według wybranych kryteriów oraz grup produktów oferowanych przez instytucję)  Wybór segmentów docelowych  Opis segmentów docelowych (a priori) według wybranych kryteriów)

Wprowadzanie nowego produktu na rynek – ćwiczenie 4. i W odniesieniu do nowego produktu zaplanuj działania promocyjne z uwzględnieniem:  Celów promocji (np. informacyjne, przypominajace)  Narzędzi promocji (np. promocja sprzedaży, reklama w mediach)  Szczegółowego planu promocji (opis poszczególnych działań wraz z projektem np. hasła reklamowego)  Przewidywanego budżetu.

Zaliczenie ćwiczeń Przygotowanie raportu z realizowanych ćwiczeń. Raport powinien zawierać:  Krótką charakterystykę branży, w której działa jednostka,  Syntetyczny opis wybranej jednostki (banku, ubezpieczyciela, itp.)  Opis placówki danej instytucji w wybranej lokalizacji  Rozwiązania i analizy ćwiczeń od 4 do 5.  Forma: Power Point