Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 - stan prac Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO. Lublin,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Informacja w sprawie warunków ex-ante mających zastosowanie dla regionu w odniesieniu do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania VII posiedzenie KM RPO WKP
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2014 – 2020 Realizacja projektów w ramach.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Stan realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata 2014.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
System wyboru i propozycje kryteriów oceny projektów pozakonkursowych dla wszystkich działań współfinansowanych z EFRR RPO WL w ramach Zintegrowanych.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Unia Europejska Fundusz Spójności Unia Europejska Fundusz Spójności Kryteria wyboru przedsięwzięć Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko I oś priorytetowa.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Obszar Metropolitalny Gdańsk–Gdynia–Sopot Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Dofinansowanie UE [PLN]
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
STAN WDRAŻANIA ZIT Zielona Góra
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, czerwca 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014 – stan prac Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO. Lublin, 1 czerwca 2015 r.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 zatwierdzony przez Komisję Europejską Decyzją Wykonawczą nr C(2015) 887 z dnia 12 lutego 2015 r. przyjmującą niektóre elementy programu operacyjnego "Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata " do wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach celu „Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia” dla regionu lubelskiego w Polsce, przyjęty przez Zarząd Województwa Lubelskiego Uchwałą nr XXI/355/2015 z dnia 10 marca 2015 r. w sprawie przyjęcia „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata ”.

RPO WL EFRR (euro) EFS (euro) Oś priorytetowa 1 Badania i innowacje Oś priorytetowa 2 Cyfrowe Lubelskie Oś priorytetowa 3 Konkurencyjność przedsiębiorstw Oś priorytetowa 4 Energia przyjazna środowisku Oś priorytetowa 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna Oś priorytetowa 6 Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów Oś priorytetowa 7 Ochrona dziedzictwa kulturowego i naturalnego Oś priorytetowa 8 Mobilność regionalna i ekologiczny transport Oś priorytetowa 9 Rynek pracy Oś priorytetowa 10 Adaptacyjność przedsiębiorstw i pracowników do zmian Oś priorytetowa 11 Włączenie społeczne Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje Oś priorytetowa 13 Infrastruktura społeczna Oś priorytetowa 14 Pomoc techniczna Suma

Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WL 2014 – 2020 (SZOOP RPO WL) Na mocy art. 2 pkt 25 i art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 Instytucje Zarządzające są zobowiązane do przygotowania dodatkowego dokumentu, uszczegóławiającego zapisy programu operacyjnego. SZOOP to dokument przygotowany i przyjęty przez instytucję zarządzającą programem operacyjnym oraz zatwierdzony w zakresie kryteriów wyboru projektów przez komitet monitorujący, o którym mowa w art. 47 rozporządzenia ogólnego, określający w szczególności zakres działań realizowanych w ramach poszczególnych osi priorytetowych programu operacyjnego. SZOOP RPO WL opracowany został zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie szczegółowego opisu osi priorytetowych krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata , które powstały w celu zapewnienia jednolitych warunków przygotowania i przyjmowania SZOOP. SZOOP

9 kwietnia 2015 r. Zarząd Województwa Lubelskiego przyjął Uchwałą nr XXVIII/452/2015 projekt Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – W dniach 13 – 27 kwietnia 2015 r. projekt SZOOP RPO WL poddany został konsultacjom społecznym za pośrednictwem strony internetowej Programu W ramach konsultacji społecznych, na specjalnie w tym celu utworzony adres , zgłoszono do IZ RPO ok. 560 uwag. Projekt SZOOP RPO WL konsultowany był także z Zespołem Zadaniowym ds. RPO WL , który zgłosił 167 uwag oraz Instytucją Koordynującą Umowę Partnerstwa, która zgłosiła 98 uwag. Obecnie trwa analiza wszystkich 825 uwag pod kątem ich zasadności i możliwości wprowadzenia zmian do dokumentu. Planowany termin zatwierdzenia SZOOP RPO WL przez Zarząd Województwa Lubelskiego: 9 czerwca br. SZOOP

Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WL 2014 – 2020 (SZOOP RPO WL) SZOOP zawiera w szczególności informacje o: a)typach możliwych do realizacji projektów, które pozwolą osiągnąć cele PO; b)trybach oraz kryteriach wyboru projektów; c)typach beneficjentów; d)grupach docelowych; e)planie finansowym, formach wsparcia i poziomach dofinansowania oraz minimalnym wkładzie własnym beneficjenta; f)możliwościach zastosowania cross-financingu; g)kwestiach dotyczących pomocy publicznej i pomocy de minimis; h)wymiarze terytorialnym prowadzonej interwencji; i)wskaźnikach rezultatu bezpośredniego i produktu dla działań i poddziałań. SZOOP

Warunkowość ex-ante Warunkowość ex ante (czyli warunkowość wstępna) oznacza konieczność spełnienia określonych warunków przed rozpoczęciem wdrażania programu operacyjnego Zgodnie z art. 19 Rozporządzenia 1303 wdrażanie funduszy jest powiązane z wypełnieniem określonych warunków wstępnych. Warunki te mają zastosowanie jedynie w takim zakresie, w jakim odpowiadają celom priorytetów danego programu, z uwzględnieniem wysokości proponowanego wsparcia, RPO zawiera podsumowanie oceny spełnienia warunków wstępnych na poziomie krajowym i regionalnym. W odniesieniu do warunków wstępnych, które nie są spełnione w dniu zatwierdzenia RPO – opisane są działania, które muszą zostać podjęte, podmioty za nie odpowiedzialne oraz harmonogram realizacji tych działań, KE może postanowić o zawieszeniu wszystkich lub części płatności okresowych na rzecz odpowiedniego priorytetu RPO do czasu zadowalają­cego zakończenia działań zmierzających do spełnienia warunku wstępnego, w celu uniknięcia istotnego naruszenia skuteczności i efektywności w osiąganiu celów danego priorytetu.

Warunkowość ex-ante – poziom regionalny WarunekKryteria wypełnieniaSpełnienie kryterium Status warunku 1.1 Badania naukowe i innowacje: Istnienie krajowych lub regionalnych strategii na rzecz inteligentnej specjalizacji, zgodnie z krajowym programem reform, w celu zwiększenia wydatków na badania i innowacje ze środków prywatnych, co jest cechą dobrze funkcjonujących krajowych lub regionalnych systemów badań i innowacji. Gotowa jest krajowa lub regionalna strategia na rzecz inteligentnej specjalizacji, która: - Częściowo spełniony 1. Opiera się na analizie SWOT lub podobnej analizie, aby skoncentrować zasoby na ograniczonym zestawie priorytetów badań i innowacji, Tak 2. Przedstawia działania na rzecz pobudzenia prywatnych inwestycji w badania i rozwój, Tak 3. Obejmuje mechanizm monitorowania.NIE 4. Przyjęto ramy określające dostępne środki budżetowe na badania i innowacje Tak Spełnienie warunku należy do kompetencji władz samorządowych. Warunek określony został jako częściowo spełniony. Kryterium niespełnionym pozostaje zapewnienie mechanizmu monitorowania Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Lubelskiego do roku Przewidywany termin spełnienia warunku:

Spełnienie warunku należy do kompetencji władz samorządowych i centralnych. Warunek określony został jako częściowo spełniony. Kryterium niespełnionym na poziomie regionu pozostaje istnienie jednego lub kilku planów gospodarki odpadami zgodnie z wymogami art. 28 dyrektywy 2008/98/WE tj. wojewódzkich planów gospodarki odpadami. Przewidywany termin spełnienia warunku: WarunekKryteria wypełnieniaSpełnienie kryterium Status warunku 6.2. Gospodarka odpadami: Promowanie zrównoważonych gospodarczo i środowiskowo inwestycji w sektorze gospodarki odpadami, w szczególności poprzez opracowanie planów gospodarki odpadami zgodnych z dyrektywą 2008/98/WE oraz z hierarchią odpadów. – zgodnie z wymogami art. 11 ust. 5 dyrektywy 2008/98/WE Komisji przekazano sprawozdanie z realizacji dotyczące postępów w osiąganiu celów określonych w art. 11 dyrektywy 2008/98/WE; Tak Częściowo spełniony – istnienie jednego lub kilku planów gospodarki odpadami zgodnie z wymogami art. 28 dyrektywy 2008/98/WE; Nie – istnienie programów zapobiegania powstawaniu odpadów, zgodnie z wymogami art. 29 dyrektywy 2008/98/WE; Tak – przyjęto środki niezbędne do osiągnięcia celów na 2020 r. dotyczących przygotowania do ponownego wykorzystania i recyklingu, zgodnie z art. 11 ust. 2 dyrektywy 2008/98/WE. Nie Warunkowość ex-ante – poziom regionalny

Spełnienie warunku należy do kompetencji władz samorządowych. Status warunku określony został jako niespełniony ze względu na brak Regionalnego Planu Transportowego, odpowiadającego wymaganiom KE. Przewidywany termin spełnienia warunku: lipiec 2016 WarunekKryteria wypełnieniaSpełnienie kryterium Status warunku 7.1. Transport: Istnienie kompleksowego planu/ planów lub kompleksowych ram w zakresie inwestycji transportowych zgodnie z instytucyjną strukturą państw członkowskich (z uwzględnieniem transportu publicznego na szczeblu regionalnym i lokalnym), które wspierają rozwój infrastruktury i poprawiają łączność z kompleksową i bazową siecią TEN- T. (1) Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych spełniających wymogi prawne dotyczące strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Nie Niespełniony (2) Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych określających wkład w jednolity europejski obszar transportu zgodnie z art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013, w tym priorytetów w zakresie inwestycji w:  bazową i kompleksową sieć TEN-T, w których przewiduje się inwestycje w ramach EFRR i Funduszu Spójności, oraz  wtórną łączność. Nie (3) Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych określających identyfikację odpowiedniej ilość realistycznych i zaawansowanych w przygotowaniu projektów, które mają być wspierane w ramach EFRR i Funduszu Spójności Nie (4) Istnienie kompleksowego planu/ planów transportu lub ram w zakresie inwestycji transportowych określających działania mające na celu zapewnienie zdolności instytucji pośredniczących i beneficjentów do realizacji projektów Nie Warunkowość ex-ante – poziom regionalny

Desygnacja  KE wyznacza i przekazuje cześć swoich kompetencji w zakresie zarządzania i wdrażania programu do Instytucji Zarządzających i Instytucji Pośredniczących,  Uzyskanie desygnacji jest warunkiem niezbędnym do rozpoczęcia finansowej realizacji programu czyli wystąpienia do KE z pierwszym wnioskiem o płatność,  Dokumentami ocenianymi w procesie uzyskania desygnacji są: Opis Funkcji i Procedur (OFIP) i Instrukcje Wykonawcze Instytucji Zarządzającej RPO oraz Instytucji Pośredniczących (IW),  Podstawą uzyskania desygnacji jest pozytywna opinia Instytucji Audytowej (Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej) nt. OFIP i IW.

Desygnacja  Procedura uzyskania desygnacji polega na szczegółowej weryfikacji i ocenie wszystkich procesów w systemie zarządzania i kontroli RPO, z uwzględnieniem istniejących zasobów ludzkich, monitoringu, sprawozdawczości oraz elektronicznego obiegu danych,  9 czerwca br. – przedłożenie Zarządowi Województwa Opisu Funkcji i Procedur (OFiP) wraz z Deklaracją gotowości do poddania się procedurze desygnacji,  12 czerwca br. – przekazanie Deklaracji gotowości wraz z zatwierdzonym OFiP do Instytucji Audytowej oraz do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Zarządzanie i wdrażanie RPO 2014 – 2020 w Urzędzie Marszałkowskim Instytucja Zarządzająca – Zarząd Województwa Lubelskiego Departament Zarządzania RPO Departament Wdrażania EFRR Departament Wdrażania EFS Departament Finansów pełniący funkcję Instytucji Certyfikującej

INSTYTUCJE POŚREDNICZĄCE Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości Wsparcie przedsiębiorstw w zakresie badań i innowacji, konkurencyjności przedsiębiorstw, energii odnawialnej i efektywności energetycznej. Wojewódzki Urząd Pracy Realizacja zadań związanych z aktywizacją zawodową oraz aktywnym włączeniem. Miasto Lublin Realizacja Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Instytucje Pośredniczące w ramach RPO

17 marca 2015 r. Zarząd Województwa Lubelskiego zatwierdził Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 na 2015 rok. do 30 listopada każdego roku Instytucja Zarządzająca zamieszcza na swojej stronie internetowej harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie projektu w trybie konkursowym, których przeprowadzenie jest planowane na kolejny rok kalendarzowy. Harmonogram naboru wniosków

 W czerwcu 2015 r. planowane jest uruchomienie pierwszego naboru wniosków – w trybie pozakonkursowym dla Działania 9.2 Aktywizacja zawodowa – projekty Powiatowych Urzędów Pracy.  Zgodnie z Harmonogramem, w III kwartale 2015 r. planuje się ogłoszenie naborów wniosków w trybie konkursowym dla następujących Działań: 6.4 Gospodarka wodno-ściekowa 9.1 Aktywizacja zawodowa 10.2 Programy typu outplacement 11.1 Aktywne włączenie 12.3 Kształcenie ustawiczne w zakresie ICT i języków obcych 13.2 Infrastruktura usług społecznych 13.5 Infrastruktura przedszkolna  Przewidywany termin przyjęcia i opublikowania Harmonogramu na 2016 r.: wrzesień 2015 r. Harmonogram naboru wniosków

Propozycje kryteriów wyboru projektów dla Osi 6 Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów, działanie 6.4 Gospodarka wodno- ściekowa, Propozycje kryteriów wyboru projektów dla Osi 9 Rynek pracy, działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa, Propozycje kryteriów wyboru projektów dla Osi 10 Adaptacyjność przedsiębiorstw i pracowników do zmian, działanie 10.2 Programy typu outplacement, Propozycja kryteriów wyboru projektów dla Osi Włączenie społeczne, działanie 11.1 Aktywne włączenie, Propozycje kryteriów wyboru projektów dla Osi 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, działanie 12.3 Kształcenie ustawiczne w zakresie ICT i języków obcych, Posiedzenie KM RPO 2014 –

Propozycje kryteriów wyboru projektów dla Osi 13 Infrastruktura społeczna, działanie 13.2 Infrastruktura usług społecznych, Propozycje kryteriów wyboru projektów dla Osi 13 Infrastruktura społeczna, działanie 13.5 Infrastruktura przedszkolna, Przedstawienia przez przedstawiciela Ministra Gospodarki informacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu; Przedstawienie propozycji kryteriów wyboru projektów pozakonkursowych dla wszystkich Działań współfinansowanych z EFRR RPO WL w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. Kolejne posiedzenie KM - wrzesień omówienie propozycji kryteriów wyboru projektów dla działań, dla których konkursy zostaną ogłoszone w IV kwartale roku 2015 r. Posiedzenie KM RPO 2014 –

Szczegółowe założenia dla każdego z obszarów wsparcia RPO WL 2014 – 2020 prezentowane będą w ramach przedstawiania propozycji kryteriów do danego działania programu, Zgodnie z zaleceniem Komisji Europejskiej na każdym posiedzeniu Komitetu Monitorującego prezentowana będzie informacja nt. aktualnego stanu spełnienia warunków ex-ante dla programu. Posiedzenie KM RPO 2014 –

Dziękuję za uwagę