Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Zebranie z rodzicami uczniów Gimnazjum w Piotrowicach.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 46 IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO W ŁODZI ul. WÓLCZAŃSKA ŁÓDŹ.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Muzea Migane – muzea dostępne dla niesłyszących Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII / VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 150 i W KLASACH III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2018/2019.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
KLASYFIKACJA ŚRÓDROCZNA UCZNIÓW edukacji wczesnoszkolnej
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zapis prezentacji:

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

U progu edukacji szkolnej ponad 80% dzieci pozytywnie ocenia własne zdolności uczenia się. Po ukończeniu „kursu szkolnego” 80% młodzieży i dorosłych uważa, że nauka jest czymś trudnym i przerasta ich możliwości. (G.Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu)

Dzieci nie uczą się w szkole, jak się uczyć. Dzieci są przekonane, że nie potrafią się uczyć. Dzieci osiągają niskie efekty w nauce. Co jest problemem?

Szkoła oferuje zajęcia efektywnej nauki. Nauczyciele uczą, jak się uczyć z sukcesem. Dzieci osiągają wyższe efekty w nauce. Projekt „Umiem się uczyć”:

Problem: niskie efekty nauczania w szkołach podstawowych Idea projektu: Odpowiedź: narzędzie podnoszące efektywność nauczania bez dodatkowych kosztów

Co wiemy o problemie? UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU

Co już wiemy o problemie? ________________________________________________  Słabe wyniki sprawdzianu szóstoklasisty w województwie  „Żeński” wzorzec edukacji  Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w 94% szkół  Deklaracje nauczania aktywnymi metodami  Mała dostępność kursów efektywnej nauki Dane CKE i OKE w Łomży, Raport Kuratorium Oświaty w Olsztynie, 2007 Raporty badawcze CKE Raport o Kapitale Intelektualnym Polski

Badanie efektywności uczenia się i nauczania: województwo warmińsko-mazurskie, 2011r. Badanie efektywności uczenia się i nauczania.ppt

Czego dowiedzieliśmy się z badań? ________________________________________________  Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze niezwiązane z wynikami  Idea „wyrównywania braków”  Uczniowie kompetentni w ukryciu  Nauczyciele patrzący na pustą połowę szklanki  Chłopcy niżej oceniani przez swój styl uczenia się  Aktywny nauczyciel, bierny uczeń i…

Czego dowiedzieliśmy się z badań? ________________________________________________  8% uczniów aktywnie zgłasza potrzebę pomocy i wsparcia podczas lekcji  9% uczniów twierdzi, że potrafi się uczyć i wie, jak uczyć się jeszcze lepiej  50% uważa swoje sukcesy w nauce za przypadek  75% ma negatywne przekonanie o swoich kompetencjach

Więcej o badaniach:

Jakie są cele projektu?

Podniesienie poziomu edukacji w szkołach podstawowych Wzrost kompetencji uczniów Wzrost kompetencji nauczycieli

uczniów i 8400 nauczycieli z 515 szkół podstawowych w woj. 450 nauczycieli z min. 100 szkół podstawowych w woj. 81 nauczycieli i 1215 uczniów klas IV-VI szkół podstawowych w woj.

Co jest innowacyjnym produktem?

„Warsztaty Efektywnej Nauki” Program zajęć wspomagających dla uczniów klas IV-VI Warsztaty Efektywnej Nauki.ppt

 30 scenariuszy zajęć w 5 modułach (30h)  podręcznik dla prowadzących zajęcia  program szkolenia przygotowującego dla nauczycieli Produkt:

Nowa oferta Realizacja Minimum zajęć d-w w ramach KN kosztów „Warsztaty Efektywnej Nauki” Samodzielność Poczucie Radość poznawcza skuteczności uczenia się

Jak produkt będzie testowany?

Potrójny cykl Deminga: 1 cykl = 5 miesięcy III. Szkolenia IV. Testowanie + superwizje V. Korekta narzędzia VI. Kolejny cykl II. Rekrutacja I. Przygotowanie dokumentacji Testowanie produktu:

Umiem się uczyć!

Dziękuję za uwagę „Instytut Badawczo – Szkoleniowy” Sp. z o.o.