Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice,"— Zapis prezentacji:

1 Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice, 29 grudnia 2010 r.

2 Tytuł projektu: Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Lider projektu: Związek Gmin Zagłębia Miedziowego Związek Gmin Zagłębia Miedziowego Gminy Partnerskie: Chocianów, Gaworzyce, Grębocice, Jerzmanowa, Pęcław, Polkowice, Przemków, Radwanice Okres realizacji projektu 20 lipca 2009 r. – 31 grudnia 2010 r. Koszt całkowity projektu: Kwota dofinansowania: ,15 zł ,78 zł

3 Utworzono19 punktów przedszkolnych na terenach wiejskich w których bawiło i uczyło się 378 dzieci w wieku lat (w tym dwoje niepełnosprawnych)

4 PRZEMKÓW - Wysoka, Piotrowice RADWANICE - Radwanice, Buczyna, Sieroszowice, Strogoborzyce JERZMANOWA - Jerzmanowa, Jaczów POLKOWICE - Trzebcz, Tarnówek, Jędrzychów, Kaźmierzów, Sucha Górna GRĘBOCICE - Obiszów, Stara Rzeka CHOCIANÓW - Szklary Dolne, Parchów GAWORZYCE - Gaworzyce PĘCŁAW - Pęcław

5 Punkty przedszkolne stanowiły tzw. inną / alternatywną formę wychowania przedszkolnego Punkty działały w dni powszednie przez 3 do 4 godzin w okresie od r. do r. z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji Punkty działały w dni powszednie przez 3 do 4 godzin w okresie od r. do r. z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli-wychowawców Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli-wychowawców W punktach realizowano podstawę programową W punktach realizowano podstawę programową Każde dziecko otrzymywało drugie śniadanie i napoje Każde dziecko otrzymywało drugie śniadanie i napoje W całym okresie projektu we wszystkich punktach zapewniono wsparcie logopedy W całym okresie projektu we wszystkich punktach zapewniono wsparcie logopedy Przez rok czasu w 14 punktach zorganizowano dodatkowo zajęcia z języka angielskiego Przez rok czasu w 14 punktach zorganizowano dodatkowo zajęcia z języka angielskiego

6 Punkty wyposażono w kolorowe meble: Regały Regały Krzesełka i stoliki Krzesełka i stoliki Wykładziny Wykładziny Biurko i krzesło dla nauczyciela Biurko i krzesło dla nauczyciela Wieszaki szatniowe Wieszaki szatniowe Kąciki tematyczne Kąciki tematyczne Wszystkie mebelki posiadały wymagane atesty i certyfikaty

7 Zakupiono zabawki i gry planszowe, pomoce dydaktyczne oraz materiały plastyczne i piśmiennicze

8 Dzieci miały czas na ZABAWĘ oraz …

9 … NAUKĘ (w tym przypadku z ćwiczenia z logopedą)

10 Przy współudziale rodziców organizowano okolicznościowe występy i zabawy, jak np.: JASEŁKA, …

11 … Dzień babci i dziadka oraz inne

12 Cel główny projektu: wyrównywanie szans oraz niwelowanie dysproporcji edukacyjnych wśród dzieci w wieku 3-5 lat, jak również zapewnienie im dobrego startu w edukację

13 LP.Wskaźnik Uzyskany wynik (%) 1. zapewnienie 315 dzieciom w wieku 3 – 5 lat lepszego startu w edukację przedszkolną wzmocnienie potencjału intelektualnego dzieci uczestniczących w projekcie zmniejszenie poczucia nierówności intelektualnej w stosunku do dzieci, które uczęszczają do przedszkola zniwelowanie różnic w zakresie podstawowych umiejętności wśród dzieci, które nie funkcjonują prawidłowo w systemie oświaty wzrost świadomości rodziców, zwłaszcza z rodzin patologicznych i dysfunkcyjnych w zakresie wagi edukacji ich dzieci 91 Określone w projekcie wskaźniki monitorowano przy pomocy badań ewaluacyjnych kierowanych do kadry pedagogicznej i rodziców dzieci

14 LP.Wskaźnik Uzyskany wynik (%) 6. zwiększenie wiedzy dzieci i rodziców na temat prawidłowego funkcjonowania w rodzinie i społeczeństwie 96 7.wzrost atrakcyjności przedszkolnego nauczania na rynku pracy wzrost samooceny dzieci w związku z nabytymi umiejętnościami i doświadczeniami wzbogacenie słownictwa dziecka i jego wiedzy ogólnej o otaczającym świecie lepszy rozwój sfery emocjonalno – społecznej dziecka poprzez zajęcia w grupie 95 Określone w projekcie wskaźniki monitorowano przy pomocy badań ewaluacyjnych kierowanych do kadry pedagogicznej i rodziców dzieci

15 GMINA CHOCIANÓW SZKLARY DOLNE i PARCHÓW

16 GMINA GAWORZYCE GAWORZYCE

17 GMINA GRĘBOCICE OBISZÓW i STARA RZEKA

18 GMINA JERZMANOWA JERZMANOWA i JACZÓW

19 GMINA PĘCŁAW PĘCŁAW

20 GMINA POLKOWICE JĘDRZYCHÓW, KAŹMIERZÓW, SUCHA GÓRNA, TARNÓWEK i TRZEBCZ

21 GMINA PRZEMKÓW PIOTROWICE i WYSOKA

22 GMINA RADWANICE RADWANICE, BUCZYNA, SIEROSZOWICE i STROGOBORZYCE

23

24 Związek Gmin Zagłębia Miedziowego ul. Mała Polkowice tel. (076) faks. (076) Koordynator Projektu Koordynator Projektu Paweł Rudkowski

25 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google