Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Edukacyjna Wartość Dodana
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE JUCHNOWIEC KOŚCIELNY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015, W TYM O WYNIKACH SPRAWDZIANU I EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Przykładowy model podziału środków
Zapis prezentacji:

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów

Spis treści: 1.Liczba uczniów 2.Wykaz placówek 3.Liczba nauczycieli 4.Wyniki sprawdzianu klas VI 5.Wyniki egzaminu gimnazjalnego 6.Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? 7.Dla kogo EWD? 8.Jak odczytać wykres? 9.EWD – gimnazja - gmina Jarocin – część humanistyczna. 10.EWD – gimnazja – gmina Jarocin – język polski 11.EWD – gimnazja – gmina Jarocin – przedmioty przyrodnicze 12.EWD – gimnazja – gmina Jarocin – historia i WOS 13.EWD – gimnazja – gmina Jarocin – mat-przyr. 14.EWD – gimnazja – gmina Jarocin – matematyka 15.Wyniki ewaluacji zewnętrznej w roku szkolnym 2014/15 16.Informacja o dalszych losach absolwentów 17.Koszt 1 ucznia/1 nauczyciela

Liczba uczniów Szkoły podstawowe W szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Jarocin było uczniów, co stanowiło 82,23 % ogółu uczniów uczęszczających do szkół podstawowych w gminie. Do szkół podstawowych niepublicznych chodziło 519 uczniów, co stanowiło 17,77% ogółu. Średnia liczba uczniów w oddziale w publicznych szkołach podstawowych wynosiła – 22,45. gimnazja Do gimnazjów publicznych i niepublicznych w roku szkolnym 2014/15 uczęszczało uczniów, do gimnazjów prowadzonych przez gminę Jarocin, 434 do gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia i osoby fizyczne. Średnia liczba uczniów w oddziale w publicznych gimnazjach wynosiła – 24,61 przedszkola W roku szkolnym do publicznych przedszkoli uczęszczało 930 dzieci, co stanowi 55,99 % ogółu dzieci przedszkolnych w Gminie Jarocin. 731 przedszkolaków uczęszczało do niepublicznych przedszkoli.

W roku szkolnym 2014/15 Gmina Jarocin prowadziła 9 szkół podstawowych L.p.PlacówkaLiczba uczniów 1.Szkoła Podstawowa nr 2 w Jarocinie Szkoła Podstawowa nr 3 w Jarocinie Szkoła Podstawowa nr 4 w Jarocinie Szkoła Podstawowa nr 5 w Jarocinie Szkoła Podstawowa w Cielczy Szkoła Podstawowa w Mieszkowie Szkoła Podstawowa w Wilkowyi Szkoła Podstawowa w Witaszycach Szkoła Podstawowa w Golinie 142

Szkoły podstawowe niepubliczne L.p.PlacówkaLiczba uczniów 1.Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Bachorzewie 59 2.Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Siedleminie 76 3.Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Roszkowie 69 4.Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Potarzycy 45 5.Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Łuszczanowie 88 6.Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Prusach 83 7.Społeczna Szkoła Podstawowa w Jarocinie 99

W roku szkolnym 2014/15 gmina prowadziła 6 gimnazjów. Na terenie gminy w roku szkolnym 2014/15 działało 7 niepublicznych gimnazjów L.p. Gimnazja publiczneLiczba uczniówGimnazja niepubliczneLiczba uczniów 1.Gimnazjum nr 1 w Jarocinie 310Niepubliczne Gimnazjum w Golinie Gimnazjum nr 3 w Jarocinie 108Społeczne Gimnazjum w Jarocinie 48 3.Gimnazjum nr 5 w Jarocinie 343Niepubliczne Gimnazjum w Potarzycy 38 4.Gimnazjum w Cielczy130Niepubliczne Gimnazjum dla Dorosłych w Jarocinie 46 5.Gimnazjum w Wilkowyi69Niepubliczne Gimnazjum im. T. Kościuszki w Jarocinie 98 6.Gimnazjum w Witaszycach 123Niepubliczne Gimnazjum w Prusach 35 7.Niepubliczne Gimnazjum w Łuszczanowie 34

Przedszkola publiczne i niepubliczne L.p.Przedszkola publiczneLiczba dzieciPrzedszkola niepubliczneLiczba dzieci 1.Publiczne Przedszkole nr 1 w Jarocinie 150Niepubliczne Przedszkole „Promyczek” w Jarocinie Publiczne Przedszkole nr 2 w Jarocinie 193Niepubliczne Przedszkole „Tęcza” w Radlinie Publiczne Przedszkole nr 5 w Jarocinie 145Niepubliczne Przedszkole w Roszkowie 35 4.Publiczne Przedszkole nr 6 w Jarocinie 199Niepubliczne Przedszkole w Siedleminie 67 5.Publiczne Przedszkole w Mieszkowie 80Niepubliczne Przedszkole w Potarzycy 24 6.Publiczne Przedszkole Witaszycach 104Niepubliczne Przedszkole w Bachorzewie 32 7.Publiczne Przedszkole w Wilkowyi 59Niepubliczne Przedszkole w Golinie 88 8.Niepubliczne Przedszkole w Łuszczanowie53 9.Niepubliczne Przedszkole w Prusach Niepubliczne Przedszkole „Poziomka” w Jarocinie Niepubliczne Przedszkole „Jaś i Małgosia” w Jarocinie 64

Liczba nauczycieli Zatrudnieni nauczyciele wg stopnia awansu zawodowego w szkołach publicznych. Najliczniejszą grupę stanowią nauczyciele mianowani - 183,48 etatu, co stanowi 50,07 % ogółu Drugą co do wielkości grupą są nauczyciele dyplomowani – 120,14 etatu, 32,78 % ogółu zatrudnionych nauczyciele kontraktowi stanowią 14,49 % stażyści 2,58 %

Wyniki sprawdzianu klas VI

Wyniki sprawdzianu kl. VI – szkoły publiczne Najwyższy wynik%Najniższy wynik% Szkoła Podstawowa nr 4 w Jarocinie z części polonistycznej – 77% z części matematycznej – 72% Szkoła Podstawowa w Wilkowyi z części polonistycznej – 61,62 % z części matematycznej – 53,23 %

Wyniki egzaminu gimnazjalnego

Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Metoda edukacyjnej wartości dodanej może służyć przede wszystkim szkołom. To dyrektorzy i nauczyciele mogą dzięki właściwej analizie wyników egzaminacyjnych zobaczyć mocne i słabe strony nauczania w swojej placówce. Wnikliwe przyjrzenie się rezultatom testów egzaminacyjnych dostarcza ważnych przesłanek do formułowania planów rozwoju szkoły, pozwala ocenić skuteczność już podjętych działań. Ewaluacja prowadzona przez samą szkołę w celu poprawy swojego funkcjonowania to najważniejszy obszar wykorzystania wyników egzaminacyjnych, a tym samym i metody edukacyjnej wartości dodanej. Beneficjentami skutecznej autoewaluacji stają się uczniowie, którzy mają szansę uczyć się w skuteczniej nauczających szkołach.

Dla kogo EWD?

Jak odczytać wykres?

Opis położenia elipsy (szkoły) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie pięciu punktów odniesienia. Szkoły neutralne. Gimnazja, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność. Szkoły sukcesu. Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania. Szkoły wspierające. Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności. Szkoły wymagające pomocy. Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. Szkoły niewykorzystanych możliwości. Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

EWD – gimnazja – gmina Jarocin Część humanistyczna Gim nr 1 w J-nie Społ.Gim w J-nie Niep. Gim. T.Kościuszki w Jarocinie Gim nr 5 w Jarocinie Gimnazjum w Cielczy Gim w Wilkowyi szkoła wspierająca szkoła sukcesu Szkoła wymagającą pomocy Szkoła niewykorzystanych możliwości Gim. nr 3 w Jarocinie

EWD – gimnazja – gmina Jarocin język polski Gim w Wilkowyi Gim w Cielczy Gim nr 5 w Jarocinie Gim nr 1 w Jarocinie Niep. Gim T. Kościuszki Społ. Gim. w Jarocinie Niep. Gim. w Golinie Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Szkoła wymagająca pomocy Szkoła niewykorzystanych możliwości

EWD – gimnazja – gmina Jarocin przedmioty przyrodnicze Niep. Gim. w Golinie Społeczne Gim w Jarocinie Niep.Gim.T.Kościuszki w J-nie Gim. nr 1 w Jarocinie Gim w Witaszycach Gim. nr 5 w Jarocinie Gim w Cielczy Gim w Wilkowyi Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Szkoła wymagająca pomocy Szkoła niewykorzystanych możliwości

EWD – gimnazja – gmina Jarocin historia i WOS Gim. w Cielczy Społeczne Gim w Jarocinie Niep. Gim T. Kościuszki Gimnazjum nr 1 w Jarocinie Niep. Gim w Golinie Gim. w Wilkowyi Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Szkoła wymagająca pomocySzkoła niewykorzystanych możliwości

EWD – gimnazja – gmina Jarocin mat-przyr. Gim w Wilkowyi Gim. nr 3 w Jarocinie Gim. w Witaszycach Niep. Gim. w Golinie Społeczne Gim. w Jarocinie Gim. nr 1 w Jarocinie Gim. nr 5 w Jarocinie Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Szkoła wymagająca pomocy Szkoła niewykorzystanych możliwości Niep. Gim. T. Kościuszki

EWD – gimnazja – gmina Jarocin matematyka Społeczne Gim. w Jarocinie Niep. Gim. T. Kościuszki Gimnazjum nr 1 w Jarocinie Gim. w Golinie Gim. w Witaszycach Gim w Wilkowyi Gim. nr 3 w JarocinieGim. nr 5 w Jarocinie Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Szkoła wymagająca pomocySzkoła niewykorzystanych możliwości

Wyniki ewaluacji zewnętrznej w roku szkolnym 2014/15 - informacje Przebieg ewaluacji wewnętrznej Proces ewaluacji zewnętrznej przebiega w trzech etapach: I Przygotowanie - polega na zaproszeniu dyrektora szkoły do zapoznania się z kryteriami ewaluacji, pytaniami badawczymi oraz narzędziami, poznaniu przez wizytatorów wyznaczonych do przeprowadzenia ewaluacji specyfiki szkoły/ placówki i uzgodnieniu wraz z dyrektorem harmonogramu ewaluacji, przedstawieniu przez zespół wizytatorów harmonogramu i zakresu ewaluacji na zebraniu rady pedagogicznej. II Badanie w szkole lub placówce - polega na zbieraniu przez wizytatorów danych przy użyciu następujących metod: badań ankietowych, wywiadów, obserwacji oraz analizy danych zastanych. III Podsumowanie - polega na opracowaniu zebranych danych, analizie i przygotowaniu prezentacji danych, sformułowaniu wniosków oraz skonsultowaniu ich z dyrektorem i radą pedagogiczną.

Wyniki ewaluacji zewnętrznej w roku szkolnym 2014/15 Ewaluacja ma na celu ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań. Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach: Poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Wyniki ewaluacji zewnętrznej w roku szkolnym 2014/15 W roku szkolnym 2014/15 przeprowadzono ewaluację zewnętrzną w: Zespole Szkół nr 3 w Jarocinie Zespole Szkół w Cielczy Szkole Podstawowej w Mieszkowie Publicznym Przedszkolu w Mieszkowie

Wyniki ewaluacji Zespół Szkół nr 3 w Jarocinie Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej WYNIK C Wymaganie: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji WYNIK C Wymaganie: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych WYNIK C

Wyniki ewaluacji Zespół Szkół w Cielczy Szkoła Podstawowa w Cielczy Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej WYNIK B Wymaganie: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji WYNIK C Wymaganie: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych WYNIK B Gimnazjum w Cielczy Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej WYNIK C Wymaganie: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji WYNIK C Wymaganie: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych WYNIK B

Wyniki ewaluacji Szkoła Podstawowa w Mieszkowie Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej WYNIK B Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji WYNIK B Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych WYNIK B

Wyniki ewaluacji Publiczne Przedszkole w Mieszkowie Badaniu poddano funkcjonowanie przedszkola w następujących obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa: Przedszkole realizuje koncepcje pracy ukierunkowana na rozwój dzieci - wynik B Dzieci są aktywne – wynik B Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – wynik B We wszystkich w/w obszarach wizytatorzy Kuratorium Oświaty stwierdzili: „wysoki stopień wypełniania wymagań państwa przez przedszkole”

Informacja o dalszych losach absolwentów Liczba absolwentów szkół podstawowych uczęszczających do gimnazjów na terenie Gminy Jarocin Liczba absolwentów szkół podstawowych ogółem % absolwentów szkół podstawowych wybiera gimnazja znajdujące się na terenie gminy Jarocin. Liczba absolwentów gimnazjów uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych na terenie Gminy Jarocin Liczba absolwentów gimnazjów ogółem % absolwentów gimnazjów wybiera szkoły ponadgimnazjalne znajdujące się na terenie gminy Jarocin.

Koszt 1 ucznia/ 1 nauczyciela

Dziękujemy za uwagę