Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyruszyć w świat w ramach JOTT 14.V.2005 Wita m. W pamiętną sobotę wyruszyliśmy na tereny Zagłębia Dąbrowskiego na dwie trasy turystyczne Starszoharcerską
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Badania podaży i popytu turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Komunikacja interpersonalna
Polityka turystyczna pańswa
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Polska szkoła: Publiczne Gimnazjum Tyczyn Francja szkoła: College Prive Mixte Langogne region Russolin Project: „Our regions and lifestyles across.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Koło Naukowe Robotyków "KoNaR" Działalność w roku 2008 – Forum Aktywności Studentów Koło Naukowe Robotyków "KoNaR.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
WYBRANE PARAFIE ZIEMI PUDNICKIEJ
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Finał projektu,,Hej kolęda, kolęda… Jak zorganizować Wigilię Szkolną 2011? Wioletta Rafałowicz Danuta Fossa.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. II Seminarium zadania badawczego.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Projekt był realizowany we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Projekt polegał na dokonaniu adopcji wybranego zabytku i otoczenia go pamięcią
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Władza lokalna w Polsce
Ścieżka dydaktyczna Pielgrzymkowym szlakiem przez dębowy gaj do Górki Klasztornej.
Planowanie trasy.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
P ROMOCJA PROJEKTU Działaj Lokalnie, Rokosowo. D LA SIEBIE, DLA INNYCH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Podsumowanie W. Suchorzewski PODSUMOWANIE 130 UCZESTNIKÓW + 3 rowery 15 REFERATÓW (13+2) PREZENTACJE WZBOGACAJĄCE TEKSTY.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy

Cele szczegółowe poznanie wybranych atrakcji turystycznych regionu brodnickiego poznanie dziejów wybitnych rodów arystokratycznych, których działalność miała wpływ na kształtowanie historii lokalnej kształtowanie umiejętności określania stylu architektonicznego danego zabytku rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty lokalnej, religijnej i narodowej rozwijanie krytycyzmu wobec różnych źródeł wiedzy historycznej

Cele szczegółowe c.d. kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce kształtowanie umiejętności potrzebnych w pracy badawczej historyka, takich jak: dociekliwość, krytycyzm, samodzielność myślenia, dążenie do prawdy, obiektywizm nauczenie twórczego i pożytecznego zagospodarowania czasu wolnego doskonalenie umiejętności pracy z komputerem i aparatem fotograficznym kształcenie umiejętności prezentowania zdobytej wiedzy na forum uczniowskim

Realizatorzy projektu uczniowie skupieni w Szkolnym Kole Historii Regionalnej Trzy kłosy

Termin realizacji projektu wrzesień kwiecień 2011

Sposoby realizacji prezentacja multimedialna trasy turystycznej

Dzięki nauczycielowi poznaliśmy ogólną charakterystykę powiatu brodnickiego główne atrakcje turystyczne powiatu brodnickiego, a zwłaszcza własnej gminy

Palcem po mapie, czyli wytyczyliśmy trasę turystyczną i obiekty stanowiące jej główne atrakcje

Najlepsze było przed nami – wraz z opiekunem ruszyliśmy w teren

Analiza materiałów źródłowych, to jednak żmudna praca

Analiza zgromadzonej dokumentacji fotograficznej, to z kolei sympatyczne zajęcie

Efekty powoli było widać, zwłaszcza jak tworzyliśmy prezentację ścieżki

Efekty naszej pracy pokazaliśmy na forum szkoły i zamieściliśmy na stronach internetowych: strona gimnazjum zakładka prezentacje ( jablonowo.pl) jablonowo.pl strona zakładka Historia

Wnioski końcowe co było dobre? co było złe? co trzeba zmienić?

Po analizie zgromadzonych uwag i dokonanej samoocenie uznaliśmy, że projekt: pozwolił na zdobycie wiedzy na temat zabytków własnej gminy i wybranych obiektów leżących w powiecie brodnickim pogłębił naszą wiedzę o przedstawicielach rodów arystokratycznych, którzy są współtwórcami lokalnej historii nauczył w praktyce jak odróżniać różne style architektoniczne pokazał, że nauka historii może być ciekawą zabawą zintegrował zespół i nauczył wytrwałości w dążeniu do celu

Ponadto zauważyliśmy, że: podczas realizacji projektu zabrakło czasu na ugruntowanie naszej wiedzy ustalenie terminów wyjazdu w teren często było bardzo trudne, zwłaszcza ze względu na problem przewidzenia ładnej pogody mającej wpływ na jakość zdjęć nie wszyscy uczniowie mogli wziąć udział w bezpośrednim prezentowaniu efektów pracy na forum szkoły

Zapraszamy do włączenia prezentacji Ze szlacheckiej wsi do gotyckiego miasta i obejrzenia multimedialnego efektu naszej pracy

Bibliografia przygotowując prezentację realizacji projektu wykorzystaliśmy instrukcję do projektu uzupełnioną przez opiekuna naszego Koła Historii Regionalnej zdjęcia wykonane przez członków koła sprawozdanie z realizacji projektu będące w dokumentacji szkoły (wnioski końcowe)