Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polityka turystyczna pańswa

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polityka turystyczna pańswa"— Zapis prezentacji:

1 Polityka turystyczna pańswa
Kuzma Rozanna i Roksolana GC03 2LTD

2 Państwo w ramach realizowanej przez siebie polityki (w mniejszym lub większym stopniu) oddziaływuje na wszystkie najbardziej istotne elementy podaży i popytu turystycznego i to praktycznie na wszystkich etapach wytwarzania i konsumpcji usług turystycznych.

3 Polityka turystyczna państwa
Cele ekonomiczne Środki polityki turyzstycznej Cele pozaekonomiczne Środki wynikające z ogólnej polityki państwa Środki adminastracyjno-organizacyjne Ustawodawstwo turystyczne Środki ekonomiczno-finansowe CYKL TURYSTYCZNY

4 CYKL TURYSTYCZNY Planowanie rozwoju turystyki
Model organizacyjny turystyki Budowa infrastruktury turystycznej i paraturystycznej Przygotowanie kadr Propaganda turystyczna Rozwój gospodarki turystycznej Badanie rynku (ocena polityki) Badanie rynku

5 Instrumenty polityki turystycznej:
Kształtowanie ilości i struktury czasu wolnego ludności oraz poziomu dochodów Tworzenie i egzekwowanie prawa turystycznego Wpływ na zagospodarowanie turystyczne Kategoryzacja bazy noclegowej Dofinansowania, kredyty, ulgi inwestycyjne, możliwości jakie stwarza system podatkowy, kształcenie kadr Informacja i propaganda

6 Istotnymi elementami polityki turystycznej państwa są także:
Troska o stan środowiska oraz walorów turystycznych Rozwój turystyki socjalnej Koordynacja działalności różnych sektorów gospodarki w taki sposób, aby interesy rozwoju turystyki oraz inne gałęzi przemysłu wzajemnie się uzupełniały, przynosząc korzyści całej gospodarce.

7 Podsumowując należy podkreślić, że świadoma polityka turystyczna państwa jest podstawowym warunkiem rozwoju przemysłu turystycznego.

8 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "Polityka turystyczna pańswa"

Podobne prezentacje


Reklamy Google