Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy
Cele szczegółowe poznanie wybranych atrakcji turystycznych regionu brodnickiego poznanie dziejów wybitnych rodów arystokratycznych, których działalność miała wpływ na kształtowanie historii lokalnej kształtowanie umiejętności określania stylu architektonicznego danego zabytku rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty lokalnej, religijnej i narodowej rozwijanie krytycyzmu wobec różnych źródeł wiedzy historycznej
Cele szczegółowe c.d. kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce kształtowanie umiejętności potrzebnych w pracy badawczej historyka, takich jak: dociekliwość, krytycyzm, samodzielność myślenia, dążenie do prawdy, obiektywizm nauczenie twórczego i pożytecznego zagospodarowania czasu wolnego doskonalenie umiejętności pracy z komputerem i aparatem fotograficznym kształcenie umiejętności prezentowania zdobytej wiedzy na forum uczniowskim
Realizatorzy projektu uczniowie skupieni w Szkolnym Kole Historii Regionalnej Trzy kłosy
Termin realizacji projektu wrzesień kwiecień 2011
Sposoby realizacji prezentacja multimedialna trasy turystycznej
Dzięki nauczycielowi poznaliśmy ogólną charakterystykę powiatu brodnickiego główne atrakcje turystyczne powiatu brodnickiego, a zwłaszcza własnej gminy
Palcem po mapie, czyli wytyczyliśmy trasę turystyczną i obiekty stanowiące jej główne atrakcje
Najlepsze było przed nami – wraz z opiekunem ruszyliśmy w teren
Analiza materiałów źródłowych, to jednak żmudna praca
Analiza zgromadzonej dokumentacji fotograficznej, to z kolei sympatyczne zajęcie
Efekty powoli było widać, zwłaszcza jak tworzyliśmy prezentację ścieżki
Efekty naszej pracy pokazaliśmy na forum szkoły i zamieściliśmy na stronach internetowych: strona gimnazjum zakładka prezentacje ( jablonowo.pl) jablonowo.pl strona zakładka Historia
Wnioski końcowe co było dobre? co było złe? co trzeba zmienić?
Po analizie zgromadzonych uwag i dokonanej samoocenie uznaliśmy, że projekt: pozwolił na zdobycie wiedzy na temat zabytków własnej gminy i wybranych obiektów leżących w powiecie brodnickim pogłębił naszą wiedzę o przedstawicielach rodów arystokratycznych, którzy są współtwórcami lokalnej historii nauczył w praktyce jak odróżniać różne style architektoniczne pokazał, że nauka historii może być ciekawą zabawą zintegrował zespół i nauczył wytrwałości w dążeniu do celu
Ponadto zauważyliśmy, że: podczas realizacji projektu zabrakło czasu na ugruntowanie naszej wiedzy ustalenie terminów wyjazdu w teren często było bardzo trudne, zwłaszcza ze względu na problem przewidzenia ładnej pogody mającej wpływ na jakość zdjęć nie wszyscy uczniowie mogli wziąć udział w bezpośrednim prezentowaniu efektów pracy na forum szkoły
Zapraszamy do włączenia prezentacji Ze szlacheckiej wsi do gotyckiego miasta i obejrzenia multimedialnego efektu naszej pracy
Bibliografia przygotowując prezentację realizacji projektu wykorzystaliśmy instrukcję do projektu uzupełnioną przez opiekuna naszego Koła Historii Regionalnej zdjęcia wykonane przez członków koła sprawozdanie z realizacji projektu będące w dokumentacji szkoły (wnioski końcowe)