Celem dzisiejszej konferencji jest zapewnienie Mieszkańcom możliwie pełnej informacji o stanie finansów Miasta, oraz poinformowanie o działaniach realizowanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Advertisements

rachunkowość zajęcia nr 7
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Socjologia rynku pracy
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
1 BGK – PEWNY PARTNER 1.Pożyczka budżetu państwa (art. 177 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych) (art. 178 ww. ustawy umożliwia zlecenie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
ANNA DEC Grupa KrZZTo2011.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Program wspomagający sekretariat Korespondencja. Wprowadzenie Instytucja dla którego ma być aplikacja pracuje w sieci Ethernet. Serwery pracują na systemie.
1 Etap 20. Opracowanie wytycznych projektowych wykorzystania OZE w budownictwie, przy uwzględnieniu krajowych i unijnych norm prawnych Zadanie badawcze.
Śląski Oddział Wojewódzki NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z siedzibą w Katowicach Kształtowanie się nakładów finansowych na świadczenia zdrowotne w latach.
Co decyduje o atrakcyjności inwestycyjnej regionu? Przykład parku przemysłowego w Rudzie Śląskiej Katowice, 18 kwietnia 2005 r.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 Urząd Marszałkowski Województwa.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Projekt Edukacja na rzecz ochrony środowiska jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PL2003/ Phare 2003 Organizacje.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
System gospodarki rynkowej
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Władza lokalna w Polsce
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Wieloletnia Prognoza Finansowa – realność i użyteczność doświadczenia związane z wdrożeniem nowej instytucji.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter edukacyjny i nie wspiera żadnego z kandydatów, komitetów wyborczych i reprezentowanych przez nie partii.
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Życiu TAK Śmierci NIE.
PUBLIC RELATIONS.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA PROPOZYCJA ZMIAN. Strefa PPP dziś
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, maj 2009.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Inspektor – Ekran główny. Inspektor informacje Wszelkie dane z Kolekcjonera są oczywiście automatycznie udostępniane modułowi Inspektor. Pozwala to Inspektorowi.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Celem dzisiejszej konferencji jest zapewnienie Mieszkańcom możliwie pełnej informacji o stanie finansów Miasta, oraz poinformowanie o działaniach realizowanych w pierwszych miesiącach obecnej kadencji. Stan finansów Miasta decyduje o możliwościach, kierunkach i sposobie działania zarządu. Musimy zrobić wszystko, by nie pogłębiać zadłużenia i wywiązać się z zaciągniętych zobowiązań, jednocześnie zapewniając jak najlepszą realizację zadań publicznych należących do administracji samorządowej.

Podjęliśmy szereg działań mających na celu optymalizację i ograniczenie wydatków ponoszonych na bieżące funkcjonowanie Miasta: Wdrażamy system kontroli zarządczej, czego efektem będzie lepszy nadzór nad jakością realizowanych zadań oraz nad celowością i racjonalnością dokonywanych wydatków. System kontroli zarządczej ma zapewnić dostęp do rzetelnych informacji i analiz, niezbędnych przy podejmowaniu decyzji.

Ograniczanie wydatków bieżących zaczęliśmy od Urzędu Miasta: zmniejszyliśmy liczbę kierowców, sprzedaliśmy droższy samochód służbowy, zrezygnowaliśmy z usług firmy zewnętrznej, powierzając zadanie ochrony urzędu Straży Miejskiej, zlikwidowaliśmy R-urząd (oszczędności z tego tytułu to ok. 140 tys. rocznie), zmieniamy przyjęte sposoby doręczania korespondencji, nadal pozostaje nieobsadzone stanowisko trzeciego zastępcy prezydenta.

Kontynuujemy wprowadzenie zmian organizacyjnych w Urzędzie, w celu usprawnienia jego pracy: zmniejszamy ilość komórek organizacyjnych i stanowisk kierowniczych (wąska specjalizacja pracowników nie służy sprawnemu załatwianiu spraw), dążymy do poprawy komunikacji wewnętrznej i współpracy pomiędzy wydziałami i referatami, dostosowujemy organizację i czas pracy poszczególnych pracowników i komórek organizacyjnych do specyfiki ich zadań,

Kontynuujemy wprowadzenie zmian organizacyjnych w Urzędzie, w celu usprawnienia jego pracy: zmieniliśmy system ocen pracowniczych i objęliśmy oceną wszystkich pracowników urzędu, co ma przyczynić się do poprawy jakości usług świadczonych na rzecz mieszkańców, budujemy zintegrowany system informatyczny w urzędzie usprawniający obsługę mieszkańców, będziemy skuteczniej zachęcać mieszkańców do korzystania z możliwości, jakie daje posiadanie podpisu elektronicznego (e-administracja).

Weryfikacja potrzeb kadrowych i konieczność podjęcia działań mających na celu zmniejszenie liczby pracowników urzędu jest chyba najtrudniejszym i najbardziej bolesnym posunięciem. Pomimo, że zwalnianie pracowników nie przysparza nam zwolenników, jest jednak nieuniknione. Musimy zwalniać osoby nie z ich winy. Pomijając sytuacje likwidacji stanowiska pracy, staramy się zwalniać osoby o krótkim stażu, zajmujące stanowiska pomocnicze, nie posiadające kwalifikacji o dużym znaczeniu dla naszego urzędu. Pragnę przypomnieć, iż wszystkie zwalniane osoby zostały objęte pomocą specjalnego doradcy w Urzędzie Pracy.

Tworzymy elektroniczne bazy danych dotyczące zasobów miasta w różnych obszarach: powstaje baza obiektów komunalnych, tworzymy bazę inwestycji i mierników ich efektywności (zostały opracowane elektroniczne arkusze - Baza Inwestycji oraz Baza Mierników Inwestycji, które mają służyć zbiorczemu ujęciu zadań inwestycyjnych realizowanych przez miasto, nakładów inwestycyjnych oraz źródeł ich finansowania. Bazy te pozwolą na weryfikację efektywności realizowanych inwestycji, a także ocenę ich celowości), powstaje baza projektów unijnych.

Wracamy do Strategii Wewnętrznego i Zintegrowanego Rozwoju Miasta, aktualizujemy dane, uzupełniamy projekty. Strategia Wewnętrznego i Zintegrowanego Rozwoju Miasta Ruda Śląska do 2015 r. była przyjęta Uchwałą Rady Miejskiej w listopadzie 1997 roku, ostatnia aktualizacja celów, kierunków i priorytetowych projektów na lata , została przyjęta uchwałą Rady Miejskiej we wrześniu 2002 roku. Konieczna jest ocena stanu realizacji strategii, czyli jej weryfikacja i aktualizacja, być może – wskazanie nowych priorytetów. Chcę dokonać tej aktualizacji w porozumieniu z mieszkańcami, Radą Miasta, przy udziale naszych autorytetów naukowych.

Zostało uporządkowanych i podjętych wiele spraw w zakresie sprawowanego nadzoru nad spółkami miejskimi: weryfikujemy zasady zatrudniania i wynagrodzenia zarządów spółek i rad nadzorczych, zwiększamy odpowiedzialność zarządów za efekty działań spółek (odchodzimy od zasady ręcznego sterowania), przywracamy ład korporacyjny w spółkach - zgodnie z Kodeksem Spółek Handlowych, każdy odpowiada za swoje zadania.

Wiele czasu zajęło rozwiązanie problemów prawnych i personalnych w zarządzie spółki Szpital Miejski. Problemy te miały swoje źródła w nieprawidłowych działaniach podjętych przez włodarzy miasta poprzedniej kadencji i realnie zagrażały pozbawieniem szpitala środków w ramach kontraktów z NFZ za 2 miesiące 2011r. Nierozwiązanie tych problemów w praktyce oznaczałoby pozbawienie mieszkańców miasta opieki medycznej. 25 lutego został uznany przez KRS obecny zarząd szpitala, mógł być realizowany kontrakt z NFZ podpisany przez nowy zarząd spółki.

Porządkujemy także inne obszary aktywności miasta, dążąc do zmniejszania zaangażowania miasta w działalność, którą POWINNY REALIZOWAĆ Spółki lub inne podmioty gospodarcze. Mieszkańcy Halemby będą mieli zapewnione bezpieczeństwo energetyczne. Została zawarta umowa pomiędzy PEC Ruda Śląska i Inwestorem, który wniósł do spółki PEC kwotę około 10 mln złotych, co umożliwi realizację inwestycji, mającej zapewnić dostawy ciepła południowym dzielnicom miasta, korzystającym obecnie z energii wytworzonej przez likwidowaną elektrownię Halemba.

Prowadzimy rozmowy z trzema inwestorami na temat przedsięwzięć, których realizacja przyczyniłaby się do zwiększenia liczby miejsc pracy i wzrostu dochodów miasta. Reorganizujemy strukturę miejskich jednostek, aby zmniejszać koszty administracji, jednym z kierunków jest usamodzielnianie tych jednostek.

Na koniec przedstawię informację o realizacji programu naprawczego Działania przyjęte w sierpniu 2010 r. uchwałą w sprawie racjonalizacji wydatków i zwiększenia dochodów budżetowych Miasta Ruda Śląska są wdrażane, a ich rezultaty są systematycznie monitorowane. Za pół roku będziemy oceniać, jakie faktycznie efekty udało się osiągnąć dzięki przyjętemu programowi. Niezależnie od programu naprawczego, wszelkie wydatki zostały ograniczone do niezbędnego minimum.

Przed nami trudna kadencja…