Nabór wniosków o dofinansowanie projektów Nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Advertisements

Delegatura w Płocku Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej – wnioski i uwagi do rozważenia.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
System pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 Urząd Marszałkowski Województwa.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Szkoła przyjaźnie wymagająca
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Umowa o dofinansowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Moje Bambino Sp. z o.o. Sp. k., Łódź, ul. Gdańska 80, tel. (0-42) , fax (0-42) Nowe horyzonty edukacji Poddziałanie Indywidualizacja.
Moje Bambino Sp. z o.o. Sp. k., Łódź, ul. Gdańska 80, tel. (0-42) , fax (0-42) Nowe horyzonty edukacji Poddziałanie Indywidualizacja.
Moje Bambino Sp. z o.o. Sp. k., Łódź, ul. Gdańska 80, tel. (0-42) , fax (0-42) Nowe horyzonty edukacji Poddziałanie Indywidualizacja.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
USPOŁECZNIENIE PROCESU PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM OLSZTYN, 16 LUTY 2012.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Nabór wniosków o dofinansowanie projektów Nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych, realizowanych w trybie systemowym – informacje ogólne

Nabór wniosków systemowych ogłasza: Nabór wniosków systemowych ogłasza: Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów: Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów: ,00 Wymagania czasowe: Wymagania czasowe: rozpoczęcie realizacji projektu – od 4 kwietnia 2011 r. zakończenie – najpóźniej 31 grudnia 2013 r. O dofinansowanie może się ubiegać: O dofinansowanie może się ubiegać: każdy organ prowadzący publiczna lub niepubliczną szkołę podstawową, zlokalizowaną na terenie województwa warmińsko-mazurskiego

Obowiązki organu prowadzącego (Beneficjent Systemowy): oszacowanie łącznych potrzeb uczniów klas I –III szkół podstawowych (Formularz zgłoszenia do projektu) informowanie własnych szkół o możliwości przystąpienia do projektu oraz przeprowadzenia naboru szkół weryfikacja spełnienia przez własne szkoły standardów I – III (Oświadczenie dyrektorów) przygotowanie wniosku o dofinansowanie rozliczanie projektu systemowego i jego monitorowanie

Grupa docelowa: Grupa docelowa: uczniowie i uczennice klas I – III szkół podstawowych, których indywidualne potrzeby edukacyjne zostały wcześniej zdiagnozowane zgodnie ze standardem I Szkoły objęte wsparciem: Szkoły objęte wsparciem: – –zlokalizowane są na terenie województwa warmińsko- mazurskiego – –stanowią przynajmniej 70 % wszystkich szkół podstawowych danego organu, zlokalizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego – –realizują standardy I - III

STANDARDY I – III Standard I W szkole działa zespół nauczycieli odpowiedzialny za opracowanie, wdrożenie i realizację działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III w kontekście wdrażania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym. Zespół ten: przeprowadza rozpoznanie potrzeb i analizuje jego wyniki na ich podstawie opracowuje/modyfikuje istniejące programy nauczania, uwzględniające indywidualizację pracy z dzieckiem na lekcji monitoruje realizację programów i ocenia skuteczność oddziaływań W skład zespołu wchodzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz inny pracujący bezpośrednio z uczniami klas I – III (np. wychowawca świetlicy, bibliotekarz, pedagog szkolny, psycholog) – jeśli są zatrudnieni

STANDARDY I – III Standard II Zgodnie z opracowanym/zmodyfikowanym wcześniej (w ramach standardu I) programem nauczyciele: realizują obowiązkowe zajęcia edukacyjne w danej klasie w tym indywidualizują pracę z uczniem z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości - zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym Standard III Nauczyciele doskonalą swoje umiejętności zawodowe w zależności od potrzeb, wynikających z przeprowadzonego w szkole wstępnego rozpoznania oraz z zaplanowanych do realizacji zajęć wspierających uczniów

Zakres działań możliwych do sfinansowania: Standard V Zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach zajęć obowiązkowych (standard II), wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I – III szkół podstawowych, m. in.: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji; zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy; zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej; gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy; specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np.: hipoterapia, muzykoterapia, dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych; zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych

Zajęcia dodatkowe muszą być realizowane z zastosowaniem następujących zasad: szkoła licząca w klasach I-III do 69 uczniów powinna realizować przynajmniej 2 rodzaje zajęć, szkoła licząca w klasach I-III 70 uczniów i więcej powinna realizować przynajmniej 4 rodzaje zajęć, liczba godzin przeznaczonych na jeden rodzaj zajęć nie może być mniejsza niż 30 w ciągu jednego roku szkolnego.

Zakres działań możliwych do sfinansowania: Standard IV Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w: materiały dydaktyczne, wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt (np.: specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej) odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych

Szkoła objęta projektem systemowym może realizować równocześnie także projekty (programy rozwojowe), które uzyskały dofinansowanie w ramach konkursów ogłoszonych dla Poddziałania Zasadą jest, by te same działania (wydatki) nie były finansowane podwójnie, zarówno w ramach realizacji programu rozwojowego, jak i programu indywidualizacji - w przeciwnym wypadku wydatki takie zostaną uznane za niekwalifikowane

Kwota przeznaczona wstępnie na dofinansowanie działań realizowanych przez dany organ prowadzący stanowi sumę: iloczynu liczby prowadzonych szkół podstawowych, do których uczęszcza 69 lub mniej uczniów klas I-III, i kwoty PLN oraz iloczynu liczby uczniów w klasach I-III, uczęszczających do pozostałych szkół podstawowych, i kwoty 453,30 PLN

Najważniejsze dokumenty: Zasady przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania realizowanych przez organy prowadzące szkoły w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – w konsultacjach Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL v Zasady finansowania PO KL Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL

Dziękuję za uwagę Dziękuję za uwagę