„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Województwo Podkarpackie
Konkurs Ministerstwo Edukacji Narodowej Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy (w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich Howarda Gardnera) Ponadregionalny Projekt Edukacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
doświadczenia drogą do wiedzy"
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
doświadczenia drogą do wiedzy"
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zapis prezentacji:

„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY” Miejski Zespół Szkół nr 7 w Krośnie Szkoła Podstawowa nr 4 im. Eugeniusza Kolanki w Krośnie PROJEKT EDUKACYJNY „PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY” Nauczyciel realizujący I etap projektu: Ewa Macierzyńska

Ponadregionalny Projekt Edukacyjny współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa Projektodawca: Grupa Edukacyjna S.A. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.4. Modernizacja treści i metod kształcenia

Uczestnicy podjętych działań: 2 700 szkół podstawowych z terenu sześciu województw (lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego) 150 000 uczniów klas pierwszych szkół podstawowych 8 100 nauczycieli nauczania zintegrowanego

OPIS I REALIZACJA PROJEKTU W KLASACH PIERWSZYCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W KROŚNIE

Podstawą Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” jest teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera – amerykańskiego psychologa, neurologa, profesora Uniwersytetu Harvarda i Uniwersytetu Bostońskiego, doktora honoris causa ponad 20 szkół wyższych i uniwersytetów.

Gardner proponuje inne, nietradycyjne spojrzenie na możliwości rozwojowe dziecka i jego szanse edukacyjne. Podważa tezę o istnieniu tylko jednej inteligencji, mierzonej przy użyciu technik psychometrycznych. W odniesieniu do dzieci wyróżnia i opisuje osiem inteligencji: językową, ruchową, matematyczno – logiczną, wizualno – przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną i intrapersonalną.  

W swej teorii Howard Gardner zakłada, że: każde dziecko posiada wszystkie typy inteligencji, w różnym stopniu rozwinięte, tworzą one indywidualny profil inteligencji, charakterystyczny dla danej osoby, profil inteligencji jest dynamiczny, zmienia się w trakcie rozwoju, wszystkie inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują, każdą inteligencję można rozwijać w działaniu, właściwie organizując środowisko rozwoju dziecka, wszystkie inteligencje są równoprawne.

Zadaniem nauczyciela, realizującego Projekt, zgodnie z ideą teorii Howarda Gardnera jest więc dostosowanie form, metod pracy, zabaw i propozycji zajęć, do zainteresowań i zdolności uczniów oraz jednoczesne stymulowanie wszystkich dziedzin aktywności dziecka, a szczególnie: językowej, matematyczno – przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno – informacyjnej, a także społecznej. Nauczyciel realizując autorskie pomysły, wykorzystując bogaty zestaw środków dydaktycznych (o wartości 8 000 zł), tworząc z nich Ośrodki Zainteresowań, ma rozwijać potencjał intelektualny dzieci i budować w nich motywację do nauki.

Do realizacji Projektu celowo dobrane zostały takie środki dydaktyczne, które wieloaspektowo i wielowymiarowo stymulują rozwój dzieci. Zaspokajają potrzebę samodzielnego odkrywania świata, kształtują umiejętność uczenia się i samokontroli, motywują do samodzielnych działań, dając możliwość odczucia sukcesu i radości ze zdobywania wiedzy, wyzwalają zainteresowania, rozwijają zdolności i umiejętności uczenia się zgodnie z indywidualnym rytmem rozwoju oraz indywidualnym profilem inteligencji dziecka.

Projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” oparty jest o zasadę trójpodmiotowości. Rodzice i nauczyciel powinni być partnerami we wspólnym wychowaniu dzieci. W oparciu o przewodnią myśl Projektu, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne, zadaniem rodziców i nauczyciela jest współdziałanie w obszarze wykorzystywania „mocnych” stron dziecka na rzecz wspierania „słabszych”. Rodzice i nauczyciel znając potencjał dzieci mogą lepiej zorganizować im środowisko rozwoju. Dziecko natomiast dostaje w zamian szansę lepszego startu szkolnego.

I etap Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” realizowany jest od kwietnia 2009 roku w klasie I a, w trakcie nauki szkolnej. Od września realizacją Projektu objęte są nadal te same dzieci (tzn. klasa II a), jednak w poszerzonym zakresie 50-u godzin zajęć dodatkowych. Ostatnie spotkanie, zaplanowane na dzień 17 grudnia 2009 roku, zakończy realizację I etapu pokazem umiejętności dzieci. Wśród zaproszonych gości znajdą się: koledzy z obecnej klasy pierwszej wraz z Wychowawczynią, Pani Dyrektor oraz Rodzice.

Od września prowadzona była przez nauczyciela i rodziców dokumentacja fotograficzna wybranych zajęć. Do tej pory, w niektórych spotkaniach jako goście uczestniczyli uczniowie klasy Ia. Oto zdjęcia, zapraszam do ich obejrzenia.

- Aktorskie popisy -

- Ludziki z darów jesieni -

- Przeliczamy euro -

- Urodziny klasowe -

- Zabawy na świeżym powietrzu -

- Nauka i zabawa z LOGICO -

- Obserwacje przyrodnicze -

- Teatrzyk kukiełkowy -

- Wycieczka do Pilzna -

- Zajęcia sportowe -

Pokaz umiejętności dzieci „JESTEŚMY Z SIEBIE DUMNI”

Od stycznia 2010 roku realizacją II etapu Projektu objęta zostanie obecna klasa pierwsza, a w przyszłym roku szkolnym następna. Uczniowie klas pierwszych, trzech roczników (2008/2009, 2009/2010 i 2010/2011) będą uczestniczyć w realizacji kolejnych etapów Projektu. Realizacja ostatniego z nich zakończy się 31 grudnia 2011r.