Wnioski z analizy informacji o wynikach kształcenia i wychowania Lębork, 25 sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU DELEGATURA W SŁUPSKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
25 sierpnia 2009 r. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku Tczew, 24 sierpnia 2009 roku KONFERENCJA DYREKTORÓW przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz zespołów szkół, zespołów.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Wnioski z analizy informacji o wynikach kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego w zakresie wspomagania szkół i placówek w roku szkolnym2010/2011 Miastko, 24 sierpnia 2011 roku KURATORIUM.
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
„Programowanie czas zacząć”
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Wnioski z analizy informacji o wynikach kształcenia i wychowania Lębork, 25 sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU DELEGATURA W SŁUPSKU

Średnie wyniki zdających sprawdzian w województwie pomorskim i w kraju w latach

Liczby szkół w powiatach ze średnim wynikiem sprawdzianu na poziomie niskim, średnim i wysokim w roku 2010 Powiat Wynik niskiśredniwysoki Słupsk 083 słupski bytowski lęborski

Średnie wyniki zdających egzamin gimnazjalny w części humanistycznej w woj. pomorskim i w kraju w latach

Liczby szkół w powiatach ze średnim wynikiem egz. gimnazjalnego w części humanistycznej na poziomie niskim, średnim i wysokim w roku 2010 Powiat Wynik niskiśredniwysoki Słupsk 444 słupski 1491 bytowski 1081 lęborski

Średnie wyniki zdających egz. gimnazjalny w części matem.- przyrodniczej w woj. pomorskim i w kraju w latach

Liczby szkół w powiatach ze średnim wynikiem egz. gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej na poziomie niskim, średnim i wysokim w roku 2010 Powiat Wynik niskiśredniwysoki Słupsk 435 słupski bytowski 685 lęborski

EGZAMIN MATURALNY w roku 2010 Średnie wyniki zdających z przedmiotów obowiązkowych: j. polski, matematyka i j. angielski w części pisemnej w woj. pomorskim i w kraju - 8 -

Wnioski z analizy wyników kształcenia 1.Konieczne jest podjęcie bardziej efektywnych działań w szkołach na rzecz poprawy wyników kształcenia w województwie, m.in. poprzez: wnikliwe i rzetelne analizy wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, opracowanie realnych programów, służących ciągłemu doskonaleniu procesu dydaktycznego, tworzenie warunków do współpracy między nauczycielami szkół z obszaru gminy (powiatu), z ukierunkowaniem na wymianę doświadczeń dydaktycznych i wychowawczych

2. Przykłady podejmowania skutecznych działań przynoszących poprawę efektów kształcenia w szkołach: powiat kwidzyński powiat sztumski Miasto Słupsk

Wnioski z kontroli doraźnych Wzmocnić nadzór pedagogiczny nad: organizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego nauczycieli w celu zapewnienia pełnej realizacji podstawy programowej, przestrzeganiem przepisów i zasad oceniania wiedzy i umiejętności uczniów, dostosowaniem wymagań edukacyjnych dla uczniów posiadających zalecenia poradni psychologiczno- pedagogicznych, dokumentowaniem sposobu informowania uczniów i rodziców o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, przestrzeganiem przez nauczycieli obowiązku zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez szkołę

Najczęściej odnotowane zdarzenia z udziałem uczniów: 1.Pobicia i bójki na terenie szkoły. 2.Wypadki w czasie przerw międzylekcyjnych. 3.Wypadki podczas wycieczek. 4.Zastraszania. 5.Samookaleczenia. 6.Samobójstwa i próby samobójcze. 7.Ucieczki z domu. 8.Zaginięcia. 9.Wypadki samochodowe

Wnioski do pracy wychowawczej 1.Położyć większy nacisk na rozpoznawanie problemów uczniów. 2.Poszerzyć zakres wsparcia pedagogiczno- psychologicznego korzystając z pomocy innych podmiotów działających na rzecz dzieci. 3.Sygnalizować rodzicom obszary potencjalnych zagrożeń oraz organizować spotkania ze specjalistami

Priorytetowym zadaniem programu Bezpieczna i przyjazna szkoła jest osiągnięcie rzeczywistej poprawy stanu bezpieczeństwa uczniów w polskich szkołach, ograniczenie występujących zjawisk patologicznych, w tym szczególnie agresji i przemocy rówieśniczej poprzez poprawę klimatu psychospołecznego szkoły i wprowadzenie programu wychowawczego w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości, szacunku i wolności. Priorytetowym zadaniem programu Bezpieczna i przyjazna szkoła jest osiągnięcie rzeczywistej poprawy stanu bezpieczeństwa uczniów w polskich szkołach, ograniczenie występujących zjawisk patologicznych, w tym szczególnie agresji i przemocy rówieśniczej poprzez poprawę klimatu psychospołecznego szkoły i wprowadzenie programu wychowawczego w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości, szacunku i wolności

Rekomendacje dla placówek doskonalenia nauczycieli 1.Na kursy pedagogiczne dla czynnych zawodowo nauczycieli nie można przyjmować osób niepracujących w szkole, ponieważ nie mają one możliwości zrealizowania praktyki pedagogicznej przewidzianej programem kursu. 2.Nie można przyjmować na kursy kwalifikacyjne osób niespełniających kryteriów naboru, które określono w programie danego kursu. 3.Po zamknięciu naboru na kurs, należy przesłać do Pomorskiego Kuratora Oświaty uaktualnioną listę uczestników kursu

Rekomendacje dla placówek doskonalenia nauczycieli 4.Należy przesyłać terminowo do Kuratorium Oświaty sprawozdania z realizacji kursów kwalifikacyjnych, informować o zaistniałych zmianach w organizacji i przebiegu kursu, które dotyczą terminu jego realizacji albo kadry. 5.Konieczne jest wpisywanie do dokumentacji kursu pełnej informacji na temat wykształcenia uczestnika kursu oraz miejsca jego zatrudnienia. 6.We wniosku dotyczącym przeprowadzenia kursu należy zaproponować taki termin, który zagwarantuje prawidłową jego realizację

Rekomendacje dla placówek doskonalenia nauczycieli 7.Organy prowadzące powinny dostosować statuty placówek doskonalenia nauczycieli do wymagań określonych w rozporządzeniu z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. nr 200, poz.1537)

Monitorowanie rekrutacji młodzieży niepełnosprawnej i przewlekle chorej do publicznych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży, z wyłączeniem szkół specjalnych i szkół dla dorosłych. Proszę przesłać wypełnione arkusze monitorowania do 15 września 2010 roku na adres: Kuratorium Oświaty w Gdańsku, ul. Wały Jagiellońskie 24, Gdańsk Uwaga ! 1.Przesłane arkusze na początku sierpnia, w pytaniu 11 i 12 zawierają niewielkie zmiany. Uaktualnione arkusze zostały przesłane drogą elektroniczną. 2.W przypadku szkół funkcjonujących w zespołach proszę wypełnić arkusz dla każdej ze szkół w zespole odrębnie

Konferencje dla nauczycieli (przewodniczących zespołów ewaluacyjnych) Szczegółowy harmonogram znajduje się na stronie internetowej Kuratorium Termin Miejsce realizacji r. Zespół Szkół Nr 3, Lębork, Aleja Wolności r. Gimnazjum Nr 1, Bytów, ul. Mierosławskiego r. IV Liceum Ogólnokształcące, Słupsk, ul. Grottgera r. Liceum Ogólnokształcące, Ustka, ul. Bursztynowa 12

Szkolenia dla dyrektorów - ewaluacja wewnętrzna Zmiany w terminach szkolenia Harmonogram i miejsce szkolenia pozostają bez zmian. Listy osób wytypowanych do szkoleń w nowych terminach zostaną umieszczone po 1 września 2010 r. na stronie Kuratorium. Pozostali dyrektorzy, którzy zostali wytypowani do szkoleń w miesiącu październiku i listopadzie 2010 r. zostaną poinformowani drogą mailową o przypisanych terminach lub dokonanych w tym zakresie zmianach. Odwołany termin szkolenia Nowy termin szkolenia kwietnia 2010 r października 2010 r kwietnia 2010 r listopada 2010 r

Gdański Salon Maturzystów – Perspektywy 2010 Informacje dla uczniów klas maturalnych i nauczycieli 1. Harmonogram 2. Miejsce Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji Gdańsk, ul. Bażyńskiego 6 DataGodzinaPowiat r. od bytowski lęborski słupski m. Słupsk

Dziękuję za uwagę.