Wyrównywanie szans edukacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Pracownia Komputerowa                                                                                               
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Pracownie informatyczne
Wyrównywanie szans edukacyjnych
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
KOŁO PLASTYCZNE.
Dydaktyka ogólna.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 37 w SZCZECINIE.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Sopocka Akademia Tenisowa
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wyrównywanie szans edukacyjnych SP w Matysówce

Wyrównywanie szans edukacyjnych Przy wszystkich zaletach nauki w szkole podstawowej na wsi, istnieje obawa, że ze względu na środowisko, w którym uczniowie się wychowują, będą bardziej nieśmiali, brakować im będzie pewności siebie, trudniej nawiązywać będą kontakty z osobami dorosłymi i instytucjami, przejawiać mniej aktywności.

Wyrównywanie szans edukacyjnych W kategorii "dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi" mieszczą się także dzieci, które nie potrafią podołać wymaganiom programu nauczania powszechnie obowiązującego w szkołach. Dzieci te nie mieszczą się w powszechnie funkcjonującym systemie edukacyjnym. Są one w stanie kontynuować naukę, ale potrzebują pomocy pedagogicznej w formie specjalnego programu nauczania, specjalnych metod nauczania dostosowanych do ich potrzeb, ograniczeń i możliwości

Wyrównywanie szans edukacyjnych Ważnym "narzędziem" w pracy z uczniami o "specjalnych potrzebach edukacyjnych" jest komputer i technologia informacyjna. Znacznie zwiększa ona zakres oraz możliwość doboru odpowiednich metod, technik i środków w celu stopniowego, ewolucyjnego i regularnego osiągania zamierzonych celów.

Wyrównywanie szans edukacyjnych W zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych prowadzonych z wybranymi uczniami naszej szkoły nauczyciele często wykorzystują Internet i programy komputerowe dostępne w naszej szkole.

Wyrównywanie szans edukacyjnych

Wyrównywanie szans edukacyjnych

Wyrównywanie szans edukacyjnych Programy które wykorzystujemy wspomagają przyswajanie wiedzy, materiału bieżącego, wyrównywanie braków, rozwijanie podstawowych funkcji percepcyjno-motorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wyzwalają dodatkową motywację do pokonywania barier.

Wyrównywanie szans edukacyjnych Są to m. in: - „Porusz umysł” - „Matematyka – działania” - „Klik uczy liczyć w zielonej szkole” - „Królik Bystrzak dla drugoklasisty” - „Dysleksja, dysortografia 2005” - „Dyktando – testy, ćwiczenia, nauka” - „Ortografia – nic prostszego”

Wyrównywanie szans edukacyjnych - „Dyktando w praktyce” - „Ortografia” - „Ortograficzna pułapka” - „Jurek Ogórek czyli ortografia na wesoło” - „Zabawy ze sztuką” - „Maluch poznaje ekologię” - „Matematyk” – multimedialny nauczyciel matematyki - "Baltie 2" – graficzne środowisko programowania obiektowego

Wyrównywanie szans edukacyjnych Obsługa programów przemyślana jest w taki sposób, by samodzielne korzystanie z programu nie sprawiało dzieciom żadnych kłopotów. Każde ćwiczenie posiada kilka stopni trudności, co pozwala indywidualnie dopasować go do aktualnych możliwości dziecka.

Wyrównywanie szans edukacyjnych

Wyrównywanie szans edukacyjnych Efekty bezpośrednie naszych działań to m. in.: - zdobycie (rozwój) nowych umiejętności, - odkrycie nowych obszarów potencjalnych zainteresowań, - wzrost wiary we własne siły, - poczucie sukcesu zachęcające do dalszych działań.

Wyrównywanie szans edukacyjnych Podkreślanie tego, co dziecko potrafi, przy wzajemnym zaufaniu i poczuciu respektu, pozwala na budowanie pozytywnego obrazu samego siebie. Nasza szkoła ma przekonać swoich uczniów o własnej wartości, o ich znaczeniu dla społeczeństwa, stworzyć wszystkim równe szanse startu w dorosłe życie.