Edukacja w krajach trzeciego swiata

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Mieszkańcy Afryki i ich problemy Jak jest? Jak powinno być?
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Z historii naszej szkoły…
Mała Afrykańska wysepka…
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Z espół Szkół Technicznych w Strzyżowie to dynamicznie rozwijająca się placówka oświatowa oferująca kształcenie w Technikum, Zasadniczej Szkole Zawodowej,
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Ślubowanie klas pierwszych
Dzień Edukacji Narodowej
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
AKCJE CHARYTATYWNE NA PIWNEJ
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Powiat ziemski w województwie ś l ą skim, odrodzony w 1999 roku, w ramach reformy administracyjnej. Powiat Tarnogórski poło ż ony jest w południowo-zachodniej.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Legalne Oprogramowanie
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
z Oddziałami Integracyjnymi
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Szkoła im. Simone Signoret w Bressuire. Liceum to powstało w 1966 roku pod nazwą Lycée Professionnel Malabry, od 1990 istnieje jako Lycée Professionnel.
WSZYSTKIE DZIECI CHCĄ SIĘ UCZYĆ – NIE WSZYSTKIE MOGĄ
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Włochy – roku 8 spotkanie Comenius ‘Similarity in Variety ’
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Działania na rzecz zwiększania dostępu do edukacji Rola dostępu do edukacji Prawo do edukacji jako prawo człowieka Bariery w dostępie do edukacji Wyzwania.
Edukacja w Burkina Faso
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Adopcja Miłości Salezjański Wolontariat Misyjny Ty też możesz pomóc!
Przygotowała: Marta Ławniczek II „g” Opiekun: mgr Anna Niestrój.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci MALI uczniowie idą do szkoły.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
ANALFABETYZM FUNKCJONALNY
Zapis prezentacji:

Edukacja w krajach trzeciego swiata

Analfabetyzm w Afryce Wedlug statystyk polowa mieszkancow Afryki nie potrafi czytac .Analfabetyzm w wiekszym stopniu dotyczy kobiet niz mezczyzn .Inne dane mowia o 26% dzieci ktore w ogole nie rozpoczynaja nauki a wsrod ponad 70% tych ktore maja do niej dostep, tylko polowa konczy szkole podstawowa

Jak wygląda edukacja w Afryce? Dostęp do edukacji jest jednym z podstawowych praw człowieka. Tymczasem na pewnych obszarach Afryki obywatele nie mają zapewnionej nauki choćby na podstawowym poziomie. Brak edukacji przyczynia się tam do pogłębiania ubóstwa, rozpowszechniania chorób zakaźnych i wzrastania analfabetyzmu.

Ciezka praca zamiast nauki Prawda jest ze w wielu rajach afrykanskie dzieci musza ciezko pracowac .Nie maja czasu ani warunkow do tego aby sie uczyc.Ogromnym problemem w szkolnictwie sa przeludnione klasy gdzie ilosc uczniow na jednego nauczyciela wynosi nawet 80 osob.Brakuje tez podstawowych przyborow szkolnych i podrecznikow

Szkola w Zambii Nie wszystkie dzieci mieszkające w Zambii mają dostęp do szkoły podstawowej. Przyczyn jest kilka. Po pierwsze szkół jest wciąż za mało i są położone daleko od domu - aby do niej dotrzeć, trzeba przejść niekiedy 20 km. Po drugie nie wszystkich rodziców stać na posłanie dziecka do szkoły. Bo choć nauka w klasach 1-7 jest bezpłatna, w najbiedniejszych rodzinach bardziej opłaca się, aby dziecko pracowało w gospodarstwie, niż "traciło czas" na naukę. W ostatnich latach wzrosła jednak świadomość rodziców, którzy zaczynają zdawać sobie sprawę, że jedyną szansą poprawy bytu ich dzieci, jest posłanie ich do szkół. Zresztą część z nich oferuje młodym Zambijczykom dodatkowe zajęcia oraz posiłki między lekcjami. Uczniowie muszą przychodzić do szkoły w mundurkach. Młodzi ludzie pragnący zdobyć konkretny zawód także napotykają na trudności. W Zambii brakuje bowiem szkół zawodowych.

Edukacja w Ugandzie W Afryce środkowo-wschodniej to właśnie Uganda uchodzi za kraj, który ma najlepiej rozwinięty system oświaty. Istnieją tam dwa rodzaje szkół Szkoły publiczne położone są głównie na terenach wiejskich i oferują bardzo niski poziom kształcenia. Brakuje w nich nawet tablicy i kredy, a nauczyciele nie są wykwalifikowani. Ich pensja również pozostawia wiele do życzenia. Klasy liczą nawet po 130 dzieci. Od czwartej klasy szkoły podstawowej wszystkie przedmioty wykładane są w języku angielskim. Część uczniów, mimo iż posiada świadectwo ukończenia klasy czwartej, nadal nie potrafi czytać ani pisać...

Szkolnictwo w Tanzanii Tanzania należy do grupy 30 najbiedniejszych krajów świata. Tamtejszy szkół nie uczęszcza nawet 1/3 dzieci z ogólnej liczby potencjalnych uczniów. Co więcej, tylko niecałe 70% ludności powyżej piętnastego roku życia potrafi pisać i czytać. Przy 34 milionach mieszkańców jest to niewiele.

Edukacja w Tanzanii składa się z systemu formalnego i nieformalnego Edukacja w Tanzanii składa się z systemu formalnego i nieformalnego. Pierwszy z nich obejmuje wczesną edukację dwa lata, edukację podstawową - siedem lat, edukację średnią - cztery lata, edukację średnio zaawansowaną - dwa lata oraz edukację wyższą - trzy lata lub więcej. Na system nieformalny składa się kształcenie dorosłych i nauka zawodu.

Tylko nauka na poziomie podstawowym jest bezpłatna Tylko nauka na poziomie podstawowym jest bezpłatna. Dzieci często odbywają lekcje pod gołym niebem, w cieniu baobabu, bądź też w słabo oświetlonych i ciasnych pomieszczeniach. Nauczyciele nie posiadają wystarczającej ilości książek, zeszytów i przyborów, aby każde dziecko mogło korzystać ze swojego zestawu. O ile w szkole podstawowej zajęcia odbywają się w języku suahili, o tyle w szkole średniej obowiązuje język angielski. Spora część uczniów, nie znając go, ma ogromne problemy w szkole i rezygnuje z dalszej nauki.