Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Budowa Krajowego Systemu Innowacji
Advertisements

Konsultant – prelegent
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Działania PARP na rzecz przedsiębiorców w 2013 r.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Coaching dla innowacyjnych firm
Punkt Konsultacyjny KSU-
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
„Instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców w regionie”
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
2012 Departament Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Rezultaty projektów realizowanych w Poprawa jakości.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
2009 O co możemy pytać i jakie odpowiedzi uzyskać? Warsztat ewaluacji. Doświadczenia PARP Jacek Pokorski Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości II Regionalna.
VI Krajowe Forum Edukacyjne dla MSP Warszawa września 2006r. Oferta usług ośrodków KSU dla MŚP USŁUGI INFORMACYJNE.
Wsparcie PARP dla MSP w Polsce
Wybrane działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w zakresie wspierania innowacji i przedsiębiorczości Irma Pęciak Dyrektor Zespołu Innowacji.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz rozwoju innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw Świętokrzyska Giełda Kooperacyjna.
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Wsparcie na prace badawczo- rozwojowe i wdrażanie ich wyników oraz na inwestycje we wzornictwo przemysłowe Izabela Wójtowicz Warszawa, 9 czerwca 2009 r.
2009 PARP na rzecz stabilności i rozwoju Aneta Wilmańska Zastępca Prezesa Warszawa, 6 czerwca 2009 r.
Dobre zabezpieczenie to pewny kredyt usługi finansowe funduszy poręczeniowych Roman Dawidowski Działdowska Agencja Rozwoju S.A.
Logo ośrodka KSU JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM FINANSOWANIA ROZWOJU MSP? Usługi finansowe funduszy pożyczkowych. Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego.
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
Krajowy System Usług dla MSP
Oferta ośrodków KSU dla MŚP: usługi informacyjne Agencja Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Logo ośrodka KSU Zakres i formy świadczenia usług informacyjnych przez Punkty Konsultacyjne Prowadzenie: Agnieszka Łodygowska.
1.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Schematyczny układ podsystemu instytucjonalnego RSI
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Pilotaż usługi doradczo- szkoleniowej w zakresie ochrony środowiska szansą na rozwój sieci KSU 1 26 listopada 2011, Warszawa.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Dotacje i pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Małopolskiego na lata Sylwia Bednarczyk-Mikuli.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
STAN SYSTEMU POŻYCZKOWO-GWARANCYJNEGO DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW szanse i wyzwania Barbara Bartkowiak VIII FORUM KORPORACYJNE Finansowanie polskich.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Centrum Wspierania Biznesu w Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie Otwarte Drzwi do Biznesu Iwona Kurzawińska Dyrektor Operacyjny ARR S.A. w Koninie.
Fundacja “Przedsiębiorczość”. Fundacja “Przedsiębiorczość” jest organizacją pozarządową, ustanowioną aktem notarialnym z dnia przez Zarząd.
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
Wpływ funduszy europejskich na rozwój regionu leszczyńskiego 22 marca2012 Punkty konsultacyjno- promocyjne.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Województwa Lubuskiego Pożyczki dla przedsiębiorców.
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
Zapis prezentacji:

Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1

Mapa usług KSU Usługi finansowe - udzielanie pożyczek Usługi informacyjne Usługi doradcze pro- innowacyjne Usługi finansowe - udzielanie poręczeń Nowe usługi systemowe, testowane pilotażowo 2

Krajowy System Usług Jakość świadczonych usług Kompetencje konsultantów Współpraca w sieci: Rady Tematyczne, Urzędy Marszałkowskie Informacja i promocja Badania i ewaluacja

119 transferów technologii Statystyki Usług KSU Punkty Konsultacyjne (110 PK, 2 lata) Ponad 140 000 usług Ponad 120 000 klientów Krajowa Sieć Innowacji (22 KSI, 1 rok) audytów 119 transferów technologii Fundusze Poręczeniowe (21 FPK, 6 miesięcy) 2965 poręczeń 346 mln zł Fundusze Pożyczkowe (20 FP, 6 miesięcy) 623 pożyczek 54,7 mln zł

Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - ZADOWOLENIE z usług Przyczyny pozytywnych opinii: Blisko 86% przedsiębiorców i ponad 91% pozostałych klientów zadowolonych z usług PK KSU

Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - UŻYTECZNOŚĆ usług Wpływ usługi PK KSU na podejmowanie decyzji biznesowych przez klientów Dla 68% klientów usługi PK KSU są pomocne w podejmowaniu decyzji w prowadzeniu firmy 20% osób - klientów PK KSU zakłada firmę po skorzystaniu z usługi

Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - przesłanki na PRZYSZŁOŚĆ Chęć korzystania z usług PK w przyszłości – 85% Źródło: „Badanie usług i klientów PK KSU”, 2010 ONE STOP SHOP – kompleksowa usługa – oczekiwana przez 65% klientów Kontakt bezpośredni - najwyżej ceniony przez klientów

Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 1. Badanie potrzeb klientów i rynku Propozycje nowych usług do testów - pilotaż Opracowanie standardów usług TEST OK  USŁUGA SYSTEMOWA Konkurs - wybór wykonawców pilotażu Usługi dla MSP już w fazie testowania Pilotaż – test zainteresowania klientów

Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 2. Usługi dostępne w kilku ośrodkach KSU Identyfikacja potrzeby systemowej Dopracowanie standardów KLIENT OK  USŁUGA SYSTEMOWA Wprowadzenie do systemu KSU Odpłatność klienta

Propozycja stanu docelowego oferty KSU z dofinansowaniem 100% Usługi systemowe z dofinansowaniem na zasadach pomocy publicznej w pełni odpłatne przez przedsiębiorców z dofinansowaniem 100% - pilotaże Nowe usługi systemowe w pełni odpłatne przez przedsiębiorców dofinansowane z innych źródeł Informacja o usługach innych usługodawców odpłatne przez przedsiębiorców lub dofinansowane z innych źródeł

Usługi PK KSU - w przyszłości DIAGNOZA BIZNESOWYCH POTRZEB KLIENTA: PROBLEM + PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA Obszar I: usługa informacyjna w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej Obszar II: usługa doradcza Asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej Obszar III: Opieka nad klientem Usługa brokerska w zakresie znalezienia usługodawcy specjalistycznego oraz pomocy w skorzystaniu z usługi Udzielenie informacji nt. zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty), Pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym, Monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej. Możliwe skierowanie do usługi obszaru II lub III, powrót do diagnozy

Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości www.parp.gov.pl www.ksu.parp.gov.pl ksu@parp.gov.pl 1212