Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1
Mapa usług KSU Usługi finansowe - udzielanie pożyczek Usługi informacyjne Usługi doradcze pro- innowacyjne Usługi finansowe - udzielanie poręczeń Nowe usługi systemowe, testowane pilotażowo 2
Krajowy System Usług Jakość świadczonych usług Kompetencje konsultantów Współpraca w sieci: Rady Tematyczne, Urzędy Marszałkowskie Informacja i promocja Badania i ewaluacja
119 transferów technologii Statystyki Usług KSU Punkty Konsultacyjne (110 PK, 2 lata) Ponad 140 000 usług Ponad 120 000 klientów Krajowa Sieć Innowacji (22 KSI, 1 rok) audytów 119 transferów technologii Fundusze Poręczeniowe (21 FPK, 6 miesięcy) 2965 poręczeń 346 mln zł Fundusze Pożyczkowe (20 FP, 6 miesięcy) 623 pożyczek 54,7 mln zł
Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - ZADOWOLENIE z usług Przyczyny pozytywnych opinii: Blisko 86% przedsiębiorców i ponad 91% pozostałych klientów zadowolonych z usług PK KSU
Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - UŻYTECZNOŚĆ usług Wpływ usługi PK KSU na podejmowanie decyzji biznesowych przez klientów Dla 68% klientów usługi PK KSU są pomocne w podejmowaniu decyzji w prowadzeniu firmy 20% osób - klientów PK KSU zakłada firmę po skorzystaniu z usługi
Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - przesłanki na PRZYSZŁOŚĆ Chęć korzystania z usług PK w przyszłości – 85% Źródło: „Badanie usług i klientów PK KSU”, 2010 ONE STOP SHOP – kompleksowa usługa – oczekiwana przez 65% klientów Kontakt bezpośredni - najwyżej ceniony przez klientów
Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 1. Badanie potrzeb klientów i rynku Propozycje nowych usług do testów - pilotaż Opracowanie standardów usług TEST OK USŁUGA SYSTEMOWA Konkurs - wybór wykonawców pilotażu Usługi dla MSP już w fazie testowania Pilotaż – test zainteresowania klientów
Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 2. Usługi dostępne w kilku ośrodkach KSU Identyfikacja potrzeby systemowej Dopracowanie standardów KLIENT OK USŁUGA SYSTEMOWA Wprowadzenie do systemu KSU Odpłatność klienta
Propozycja stanu docelowego oferty KSU z dofinansowaniem 100% Usługi systemowe z dofinansowaniem na zasadach pomocy publicznej w pełni odpłatne przez przedsiębiorców z dofinansowaniem 100% - pilotaże Nowe usługi systemowe w pełni odpłatne przez przedsiębiorców dofinansowane z innych źródeł Informacja o usługach innych usługodawców odpłatne przez przedsiębiorców lub dofinansowane z innych źródeł
Usługi PK KSU - w przyszłości DIAGNOZA BIZNESOWYCH POTRZEB KLIENTA: PROBLEM + PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA Obszar I: usługa informacyjna w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej Obszar II: usługa doradcza Asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej Obszar III: Opieka nad klientem Usługa brokerska w zakresie znalezienia usługodawcy specjalistycznego oraz pomocy w skorzystaniu z usługi Udzielenie informacji nt. zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty), Pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym, Monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej. Możliwe skierowanie do usługi obszaru II lub III, powrót do diagnozy
Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości www.parp.gov.pl www.ksu.parp.gov.pl ksu@parp.gov.pl 1212