,,The same as we are". W zmocnienie europejskiego wymiaru w edukacji poprzez promowanie współpracy między lokalnymi i regionalnymi władzami oświatowymi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Advertisements

„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
Comenius Regio –
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt konkursowy "Wyspa nauki i zabawy" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
„Wielokulturowość i sztuka szansą transgranicznego malucha“ „Multikulturalismus a umění šancí přeshraničních dětí“
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
„Szkolne Centrum Nauki”
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Organizator: Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Projekt Comenius Regio
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

,,The same as we are"

W zmocnienie europejskiego wymiaru w edukacji poprzez promowanie współpracy między lokalnymi i regionalnymi władzami oświatowymi w Europie. Realizacja projektów Comenius Regio zapewnia możliwość współpracy pomiędzy władzami edukacyjnymi, szkołami i innymi instytucjami działającymi w sektorze edukacji w poszczególnych regionach w zakresie wspólnych obszarów zainteresowania.

Partnerstwa w ramach programu Comenius Regio dają możliwość wzajemnego uczenia się, wymiany najlepszych praktyk, rozwijania struktur współpracy międzynarodowej. W skład partnerstwa mogącego realizować projekt Comenius Regio muszą wejść co najmniej następujące podmioty: jednostka lokalnej władzy oświatowej, szkoła, inna organizacja działająca na rzecz oświaty w danym regionie (dobrana ze względu na tematykę projektu).

Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu składa jednostka lokalnej władzy oświatowej, ona również pełni rolę koordynatora i jest odpowiedzialna za realizację i rozliczenie projektu. Runda selekcyjna 2013 – wyniki selekcji: Wnioski złożone – 39 Wnioski zaakceptowane do realizacji – 30 Średnia ocen dwóch ekspertów - najwyższa 93,4, najniższa – 60,5, wniosek gminy - 82,6

Koszty projektu ogółem – EUR W tym: mobilności, EUR koszty personelu,7.975 EUR koszty podwykonawstwa,9.500 EUR koszty wyposażenia,3.300 EUR pozostałe koszty,3.600 EUR Kwota dofinansowania – ,25 EUR Wkład własny ( rzeczowy- praca osób zaangażowanych w projekt ) – 6.093,77 EUR

Gmina Raków ul. Ogrodowa Raków Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rakowie ul. Łagowska Raków

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rakowie ul. Sienieńskiego Raków Centrum Kultury Fizycznej i Rozwoju Lokalnego w Rakowie ul. Ogrodowa Raków

Obecní úřad Zdíkov Zdíkov Zdíkov Základní škola a Mateřská škola Zdíkov Zdíkov Zdíkov

Speciálnĕ Pedagogické Centrum Strakonice, Plánkova Strakonice Tělovýchovná jednota Sokol Zdíkov o.s. Zdíkov Zdíkov

Cel główny projektu: tworzenie warunków włączenia dzieci niepełnosprawnych jako indywidualnych osób i jako grup w tok normalnego życia i korzystania przez nich z ogólnodostępnej infrastruktury społecznej i form życia społecznego.

- Wyrównywanie szans uczniów niepełnosprawnych. - Aktywne uczestnictwo uczniów niepełnosprawnych w życiu społecznym. - Integracja osób niepełnosprawnych ze środowiskiem lokalnym. - Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie pracy z uczniem niepełnosprawnym. - Poznanie metod, form, i zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym w kraju partnerskim, wymiana doświadczeń i prezentacja dobrych praktyk. - Poznanie oferty edukacyjnej dla uczniów niepełnosprawnych dostępnej w kraju partnerskim, a także poznanie problemów i barier, z którymi przychodzi im się mierzyć na co dzień. - Propagowanie idei równego dostępu do edukacji dla uczniów niezależnie od ich sprawności intelektualnej, fizycznej czy też psychicznej. - Kształtowanie kompetencji wychowawczych rodziców i umiejętności radzenia sobie z problemem niepełnosprawności w rodzinie. - Powołanie Gminnej Rady do Spraw Integracji.

- zajęcia artystyczne pn. Umiem, potrafię, wiem w zakresie: muzykoterapii, plastykoterapii, teatroterapii, - zajęcia korekcyjno-sportowe, - konkurs literacki dla uczniów pt. Czy Polacy są narodem tolerancyjnym, - spotkania integracyjne, - wyjazd do teatru w Krakowie, - zorganizowanie koncertu muzycznego, - przygotowanie i wystawienie spektaklu teatralnego, - udział w plenerze malarskim, - zorganizowanie obchodów Dnia Godności Osób Niepełnosprawnych, - zorganizowanie warsztatów dla nauczycieli pn. Uczymy się, aby móc lepiej uczyć innych, - zorganizowanie warsztatów dla uczniów niepełnosprawnych i ich rodziców pn. Razem raźniej, - zorganizowanie międzynarodowej konferencji pn. Antydyskryminacja na co dzień.

Opracowanie i wydanie broszury w języku polskim, czeskim i angielskim na temat krajów partnerskich, działań projektowych oraz dobrych praktyk w zakresie pracy z uczniem niepełnosprawnym. Opracowanie i wydanie kalendarzy na rok 2014 i Zorganizowanie wystawy fotograficznej.

Podczas trwania projektu będziemy gościć w naszej gminie przedstawicieli gminy czeskiej, odbędą się również wyjazdy do kraju partnerskiego. Cel wyjazdów: - poznanie metod, form i zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym w kraju partnerskim, - poznanie i wymiana doświadczeń w zakresie opieki nad uczniem niepełnosprawnym, - poznanie oferty edukacyjnej dostępnej dla uczniów niepełnosprawnych, - otwarcie współpracy z krajami Unii Europejskiej, - poznanie różnic kulturowych i różnych systemów edukacji.

- strona internetowa, - lokalne media, - podczas konferencji, warsztatów, spotkań integracyjnych, - poprzez dystrybucję broszury i kalendarzy.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Jadwiga Milewicz Koordynator Projektu