BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Człowiek – najlepsza inwestycja
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
MAPA WSPARCIA REGIONALNEGO
Znakowanie tablic informacyjnych,
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
INFORMACJA I PROMOCJA PROJEKTÓW W RAMACH RPO WP NA LATA
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Patrycja Drzał Pracownik Działu Priorytetów RPO nr 3, 4, 9 oraz ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Legnica, 24 czerwca 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 9-10 października.
1 Wytyczne w sprawie formy składania wniosków o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Projekt współfinansowany w 75% przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego i w 25% z budżetu państwa. Regionalne Centrum Informacji Medycznej.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Obowiązki beneficjentów
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za I półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Szkolenie dla partnerów KSOW
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Zapis prezentacji:

BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady dotyczące stosowania przez beneficjentów ZPORR środków informacyjnych i promocyjnych”

Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi Do zadań Oddziału Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji należy między innymi : - prowadzenie działalności informacyjnej i promocyjnej związanej z: integracją Polski z UE; realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych; rozwojem przedsiębiorczości na terenie województwa. współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego na rzecz realizacji „Planu Działań Komunikacyjnych dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2004-2006”, opracowanego zgodnie z wymogami dotyczącymi promocji oraz upowszechniania informacji, zawartymi w Planie Promocji Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego „Wsparcie Rozwoju Regionalnego w Polsce ze Środków Funduszy Strukturalnych”, w tym:

Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi - organizowanie szkoleń i konferencji dla beneficjentów ZPORR, dotyczących procedur finansowych, monitoringu i sprawozdawczości związanych z realizacją projektów w ramach ZPORR; - prowadzenie strony internetowej dotyczącej ZPORR na serwerze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego; - nadzór nad przestrzeganiem przez beneficjentów ZPORR zasad dotyczących stosowania środków informacyjnych i promocyjnych; - współpraca z Instytucją Zarządzającą oraz innymi instytucjami zaangażowanymi we wdrażanie ZPORR w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych (wymiana informacji, wspólne przedsięwzięcia);

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU DZIAŁANIA INFORMACYJNE I REKLAMOWE DOTYCZĄCE POMOCY UDZIELANEJ Z FUNDUSZY STRUKTURALNYCH Wytyczne dotyczące strategii informowania o Zintegrowanym Programie Operacyjnym Rozwoju Regionalnego na lata 2004-2006, zawarte są w Planie Promocji ZPORR: ,,Wsparcie Rozwoju Regionalnego w Polsce ze Środków Funduszy Strukturalnych ‘’. Plan ten został przygotowany zgodnie z wymogami Artykułu 46 Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999r. ustanawiającego przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz zaleceniami Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU W oparciu o powyższe rozporządzenia, na wszystkich materiałach związanych z realizacją projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych należy umieszczać logo Unii Europejskiej oraz informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską (nie należy używać skrótu, ponieważ nie jest on powszechnie znany).

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Logo Unii Europejskiej powinno być w szczególności używane na: - billboardach; - tablicach pamiątkowych; - broszurach i ulotkach; - wnioskach aplikacyjnych; - rocznych raportach z realizacji projektów i programu; - filmach video; - ogłoszeniach; - materiałach konferencyjnych, szkoleniowych; - materiałach multimedialnych; - korespondencji z beneficjentami; - materiałach prasowych; - plakatach; - stronach internetowych poświęconych funduszom strukturalnym.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Logo Unii Europejskiej powinno być umieszczane wraz z tekstem: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską. Jeżeli jest to możliwe, należy także podać informację o funduszu, który współfinansuje określony projekt.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU OPIS GEOMETRYCZNY SYMBOLU UE: http://europa.eu.int/abc/symbols/emblem/index_en.htm

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Regulacja kolorów: Logo ma następujące kolory: Niebieski Pantone reflex - powierzchnia prostokąta Żółty Pantone- powierzchnia gwiazd

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU 1.ULOTKI Przykładowe rozmieszczenie znaków graficznych na ulotkach:

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU W przypadku projektów realizowanych w ramach ZPORR, na wszystkich materiałach, na których umieszcza się logo Unii Europejskiej należy umieścić także logo ZPORR. Obydwa symbole powinny mieć tą samą wielkość. Symbol UE powinien być wykorzystywany wraz z tekstem opisującym zaangażowany w realizację projektu Fundusz Strukturalny. Powinno się zawsze używać pełnej nazwy zaangażowanego Funduszu Strukturalnego.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Przy nazwie funduszu powinna zawsze znaleźć się informacja, iż jest to fundusz Unii Europejskiej. Jeżeli projekt finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z Europejskiego Funduszu Społecznego, wystarczy podać informację, że projekt realizowany jest przy wsparciu funduszy strukturalnych Unii Europejskiej

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU 2. BILLBOARDY (TABLICE REKLAMOWE) Informują one o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony Funduszy Strukturalnych. Billboardy muszą być umieszczane w miejscach inwestycji infrastrukturalnych, których całkowity koszt wynosi ponad 3 mln euro w przypadku projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Billboardy powinny wyraźnie informować o zaangażowaniu funduszu Unii Europejskiej w realizację projektu. Wielkość stosowanej tablicy powinna zostać dostosowana do skali przedsięwzięcia, o którym informuje.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Układ tablicy musi spełniać następujące warunki: a) co najmniej 25% całej powierzchni tablicy powinno być poświęcone informacjom o zaangażowaniu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej w realizację projektu; b) na tablicy należy zamieścić logo UE (według powyższych wskazówek) oraz logo Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego; c) obok logo UE należy umieścić tekst: „Inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską”;

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU d) powinno się podać informację o zaangażowaniu środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w realizację projektu; e) rozmiar czcionki użytej do wskazania na finansowy wkład UE nie może być mniejszy niż rozmiar napisu wskazującego na udział krajowy, chociaż format pisma może być inny. Tablica reklamowa / billboard powinna zostać zastąpiona tablicą pamiątkową w ciągu 6 miesięcy od zakończenia prac inwestycyjnych.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU 3. STAŁE TABLICE PAMIĄTKOWE Ich celem jest pozostawienie trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Stałe tablice pamiątkowe należy umieszczać w miejscach publicznych (centra kongresowe, stacje kolejowe itd.) po zakończeniu realizacji projektu. W przypadku materialnych inwestycji w nieruchomości o charakterze komercyjnym, tablice umieszczane będą na okres 1 roku.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU 4. CERTYFIKATY Certyfikaty uczestnictwa i ukończenia szkolenia lub kursu współfinansowanego ze środków funduszy strukturalnych powinny zawierać: 1. logo UE, oraz logo ZPORR, 2. krótki opis wkładu Unii Europejskiej w realizację przedsięwzięcia, 3. nazwę funduszu współfinansującego projekt. Certyfikaty są jednym ze środków informowania beneficjentów o współzaangażowaniu UE w realizację projektu.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU 6. INNE INFORMACJE I PRZEDSIĘWZIĘCIA PROMOCYJNE Zalecane jest organizowanie dodatkowych akcji promocyjnych związanych z ważnymi etapami realizacji projektów, np. inauguracją rozpoczęcia realizacji projektu, momentem położenia kamienia węgielnego pod budowę etc. Wszystkie te wydarzenia powinny zostać podane do wiadomości możliwie najszerszemu kręgowi osób. Instrumentami, które mogą być w tym celu wykorzystane są: a) konferencje prasowe; b) notatki prasowe; c) obecność mediów; d) tablice reklamowe stawiane nawet przed rozpoczęciem realizacji projektu.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU OBOWIĄZKI BENEFICJENTÓW DOTYCZĄCE INFORMOWANIA I PROMOCJI Wszyscy beneficjenci uzyskujący wsparcie ze środków funduszy strukturalnych są zobowiązani do stosowania odpowiednich środków informowania i promocji w zależności od charakteru realizowanego projektu. Instrumentami tymi są: tablice reklamowe (billboardy); stałe tablice pamiątkowe;

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Ponadto beneficjenci mają obowiązek umieszczania logo UE i logo ZPORR na wszystkich dokumentach związanych z realizacją projektów. Zapisy dotyczące stosowanych środków informacyjnych i promocyjnych przez beneficjenta są elementem umowy o dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Europejskiego Funduszu Społecznego na realizację projektu, na mocy której projektodawca uzyska dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych.

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Zgodnie z tymi zapisami „Beneficjent jest zobowiązany do: zapewnienia informowania społeczeństwa o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską, zgodnie z wymogami o których mowa w  rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych oraz wytycznymi Instytucji Zarządzającej. - zamieszczenia we wszystkich umowach, które zawiera w związku z  realizacją Projektu, informacji o udziale Funduszu oraz budżetu państwa we współfinansowaniu Projektu oraz logo Programu.

Przykład Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżet państwa

WYMAGANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ UNIJNEGO ŹRÓDŁA DOFINANSOWANIA PROJEKTU Kontrola przestrzegania tych zapisów kontraktowych należeć będzie do obowiązków: Urzędu Wojewódzkiego – w przypadku gdy Urząd Wojewódzki podpisze umowę dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na realizację projektu; Instytucji Wdrażających / Beneficjentów końcowych dla działań priorytetu II oraz działania 3.4 – w przypadku gdy podpiszą one umowę dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego lub Europejskiego Funduszu Społecznego na realizację projektu.

www.zporr-bzfe.kielce.uw.gov.pl