ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
ROZWIŃ SKRZYDŁA Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie : 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenia różnic w jakości usług edukacyjnych Nr umowy : POKL. 09.01.02-24-258/10 Okres realizacji projektu: od 2011.08.01- 2013.07.31
NAZWA BENEFICJENTA Gimnazjum nr 17 w Częstochowie ul. Legionów 23 42-200 Częstochowa Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
CELE PROJEKTU: CEL OGÓLNY: Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w Gimnazjum nr 17 w Częstochowie ukierunkowane na wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji i zmniejszenie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
CELE SZCZEGÓŁOWE rozwinięcie kompetencji kluczowych z zakresie porozumiewania się w języku obcym, porozumiewania się w języku ojczystym kompetencji informatycznych kompetencji matematyczno- przyrodniczych. rozwój zainteresowań i zdolności uczniów podniesienie motywacji młodzieży do kontynuowania edukacji Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
DZIAŁANIA W PROJEKCIE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM I MONITORING PROMOCJA I REKRUTACJA DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE EWALUACJA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM I MONITORING Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM I MONITORING Obejmuje : Prowadzenie i organizację pracy zespołu projektu Obsługa finansowa Współpraca z podwykonawcami Kontakt z Instytucją Pośredniczącą Sprawozdawczość Gromadzenie i archiwizacja dokumentacji Prowadzenie bieżących spraw związanych z realizacją projektu Monitoring realizacji projektu i sposobu wykorzystania udzielonego wsparcia Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
PROMOCJA I REKRUTACJA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
PROMOCJA I REKRUTACJA W ramach zadania wykonane zostały następujące czynności: Oznakowano pomieszczenia , w których realizowany jest projekt, zakupiono pomoce dydaktyczne i wyposażenie. Zakupiono uczestnikom projektu gadżety promocyjne tj. długopisy, teczki, broszury, smycze, identyfikatory. Utworzono podstronę internetową projektu www.gim17.czest.pl, w zakładce Kapitał Ludzki- Rozwiń skrzydła, za pomocą której prowadzona jest działalność informacyjna projektu dla uczestników projektu, rodziców, personelu projektu, osób zainteresowanych. Na bieżąco prowadzona jest dokumentacja fotograficzna zajęć projektowych. Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
PROMOCJA I REKRUTACJA Zakupiono zaplanowane w projekcie pomoce dydaktyczne tj. zakup laptopów uczniowskich wraz z oprogramowaniem, zakup rzutnika multimedialnego, tablic flipchart, słuchawek. W prasie lokalnej ukazały się informacje o projekcie, rozpowszechniono ulotki i plakaty o projekcie Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE : Język polski Język angielski Chemia Matematyka Informatyka Zajęcia warsztatowe Równość płci, równość szans Wsparcie w postaci obiadów dla UP Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE I edycja zajęć od 13.10.2011- 21.06.2012 L.p Rodzaj wsparcia Liczba uczestników projektu Liczba godzin zajęć Rezultaty 1 Język angielski 10 120 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku obcym 2 Język polski 6 80 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym 3 Matematyka 8 Podniesienie kompetencji kluczowych z dziedziny nauk matematyczno- przyrodniczych 4 Chemia Uzupełnienie umiejętności z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych 5 Informatyka Rozwinięcie kompetencji informatycznych Równość płci , równość szans 36 Zwiększenie świadomości w zakresie potrzeby przeciwdziałania dyskryminacji Wzrost samooceny i zwiększenie wiary we własne możliwości Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE II edycja od 02.10.2012-20.06.2013 L.p Rodzaj wsparcia Liczba uczestników projektu Liczba godzin zajęć Rezultaty 1 Język angielski 10 120 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku obcym 2 Język polski 6 80 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym 3 Matematyka Podniesienie kompetencji kluczowych z dziedziny nauk matematyczno- przyrodniczych 4 Chemia 5 Uzupełnienie umiejętności z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych Informatyka Rozwinięcie kompetencji informatycznych Równość płci , równość szans 36 40 Zwiększenie świadomości w zakresie potrzeby przeciwdziałania dyskryminacji Wzrost samooceny i zwiększenie wiary we własne możliwości Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
REALIZACJA ZAJĘĆ- język polski miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ- język polski miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W. Andersa trener: mgr Anna Motłoch -I edycja trener : mgr Dorota Dąbrowska -II edycja Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
REALIZACJA ZAJĘĆ – język angielski miejsce zajęć: Szkoła Językowa Context trener: mgr Agnieszka Grzyb -I edycja trener :mgr Patrycja Grabarczyk- Wąsińska -II edycja Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
REALIZACJA ZAJĘĆ – chemia miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ – chemia miejsce zajęć: Zespół Szkół im.gen. W.Andersa trener: mgr Ewa Dudek Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
REALIZACJA ZAJĘĆ – informatyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ – informatyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im.gen.W.Andersa trener: mgr Katarzyna Łapeta –I edycja trener: mgr Anna Kalinowska – II edycja Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
REALIZACJA ZAJĘĆ – matematyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ – matematyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W. Andersa, Gimnazjum nr 17 trener: mgr Wiesława Janeczek Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
REALIZACJA ZAJĘĆ- Równość płci, równość szans miejsce zajęć: Zespół Szkół im.gen.W. Andersa, Gimnazjum nr 17 trener: dr Monika Stawiarska -Lietzau Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
WSPARCIE DLA UP- obiady Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
EWALUACJA W celu oceny efektywności projektu: przeprowadzono 2 ankiety ewaluacyjne w I i II edycji- startową i końcową (sporządzoną i opracowaną przez firmę zewnętrzną) dokonano przyrostu wiedzy i umiejętności z przedmiotów dodatkowych zajęć pozalekcyjnych poprzez porównanie oceny szkolnej przed projektem i po zakończeniu zajęć projektowych uczestnicy dokonują comiesięcznej oceny zajęć pozalekcyjnych wypełniając „Karty ocen zajęć pozalekcyjnych” prowadzący zajęcia dokonują comiesięcznej ewaluacji uczestników projektu wypełniając „Karty oceny uczestnika projektu” Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
EWALUACJA Przyrost wiadomości i umiejętności z przedmiotów szkolnych realizowanych w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu został określony poprzez oceny szkolne : I edycja Przedmiot Ilość uczestników Zmiana ocen po I edycji projektu J. angielski 10 6 poprawionych 60% 4 utrzymane 40% J. polski 6 4 poprawione 67% 2 utrzymane 33% Matematyka 8 4 poprawione 50% 4 utrzymanych 50% Informatyka 5 poprawionych 83% 1 utrzymana 17% Chemia 3 poprawione 50% 3 utrzymane 50% Razem 36 61 % poprawionych 39% utrzymanych Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
EWALUACJA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
NASZE CERTYFIKATY Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10 27
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE KORZYŚCI DLA UCZNIÓW: wyrównanie braków edukacyjnych potwierdzone wyższymi ocenami edukacyjnymi w dziennikach nauczania Gimnazjum nr 17 wsparcie dla uczestników w postaci obiadów wzrost samooceny i wiary we własne możliwości wzrost świadomości na temat korzyści płynących z edukacji i przeciwdziałania dyskryminacji wyposażenie uczniów w laptopy , oprogramowanie do nauki języka angielskiego, podręczniki do nauki języka angielskiego, przybory szkolne, sprzęt multimedialny opieka wykwalifikowanej kadry trenerskiej i psychologa Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
WNIOSKI KOŃCOWE 80% uczniów objętych projektem w I i II edycji projektu „Rozwiń skrzydła” ukończyło go, uczestnicząc regularnie w zajęciach pozalekcyjnych (poza językiem angielskim , który trwa do czerwca ) urealnienie samooceny uczestników znaczący wzrost poczucia doceniania przez bliskich. podniesienie swoich wyników w nauce. wzrosła wiara w swoje umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
WNIOSKI KOŃCOWE młodzież biorąca udział w projekcie ma problem z zarządzaniem czasem. wzrost motywacji do nauki przyrost wiedzy i umiejętności potwierdziły oceny szkolne (61% ocen zostało poprawionych, 39% ocen utrzymało się na takim samym poziomie). zwiększenie świadomości na temat zjawiska równości płci i równości szans. Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10
Kierownik projektu: Renata Czerwińska Opracowanie: Kierownik projektu: Renata Czerwińska Asystent kierownika projektu: Karolina Policzkiewicz Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10