ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt Zawodowe horyzonty 2 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

ROZWIŃ SKRZYDŁA Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie : 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenia różnic w jakości usług edukacyjnych Nr umowy : POKL. 09.01.02-24-258/10 Okres realizacji projektu: od 2011.08.01- 2013.07.31

NAZWA BENEFICJENTA Gimnazjum nr 17 w Częstochowie ul. Legionów 23 42-200 Częstochowa Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

CELE PROJEKTU: CEL OGÓLNY: Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w Gimnazjum nr 17 w Częstochowie ukierunkowane na wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji i zmniejszenie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

CELE SZCZEGÓŁOWE rozwinięcie kompetencji kluczowych z zakresie porozumiewania się w języku obcym, porozumiewania się w języku ojczystym kompetencji informatycznych kompetencji matematyczno- przyrodniczych. rozwój zainteresowań i zdolności uczniów podniesienie motywacji młodzieży do kontynuowania edukacji Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

DZIAŁANIA W PROJEKCIE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM I MONITORING PROMOCJA I REKRUTACJA DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE EWALUACJA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM I MONITORING Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM I MONITORING Obejmuje : Prowadzenie i organizację pracy zespołu projektu Obsługa finansowa Współpraca z podwykonawcami Kontakt z Instytucją Pośredniczącą Sprawozdawczość Gromadzenie i archiwizacja dokumentacji Prowadzenie bieżących spraw związanych z realizacją projektu Monitoring realizacji projektu i sposobu wykorzystania udzielonego wsparcia Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

PROMOCJA I REKRUTACJA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

PROMOCJA I REKRUTACJA W ramach zadania wykonane zostały następujące czynności: Oznakowano pomieszczenia , w których realizowany jest projekt, zakupiono pomoce dydaktyczne i wyposażenie. Zakupiono uczestnikom projektu gadżety promocyjne tj. długopisy, teczki, broszury, smycze, identyfikatory. Utworzono podstronę internetową projektu www.gim17.czest.pl, w zakładce Kapitał Ludzki- Rozwiń skrzydła, za pomocą której prowadzona jest działalność informacyjna projektu dla uczestników projektu, rodziców, personelu projektu, osób zainteresowanych. Na bieżąco prowadzona jest dokumentacja fotograficzna zajęć projektowych. Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

PROMOCJA I REKRUTACJA Zakupiono zaplanowane w projekcie pomoce dydaktyczne tj. zakup laptopów uczniowskich wraz z oprogramowaniem, zakup rzutnika multimedialnego, tablic flipchart, słuchawek. W prasie lokalnej ukazały się informacje o projekcie, rozpowszechniono ulotki i plakaty o projekcie Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE : Język polski Język angielski Chemia Matematyka Informatyka Zajęcia warsztatowe Równość płci, równość szans Wsparcie w postaci obiadów dla UP Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE I edycja zajęć od 13.10.2011- 21.06.2012 L.p Rodzaj wsparcia Liczba uczestników projektu Liczba godzin zajęć Rezultaty 1 Język angielski 10 120 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku obcym 2 Język polski 6 80 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym 3 Matematyka 8 Podniesienie kompetencji kluczowych z dziedziny nauk matematyczno- przyrodniczych 4 Chemia Uzupełnienie umiejętności z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych 5 Informatyka   Rozwinięcie kompetencji informatycznych Równość płci , równość szans   36 Zwiększenie świadomości w zakresie potrzeby przeciwdziałania dyskryminacji Wzrost samooceny i zwiększenie wiary we własne możliwości Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

DODATKOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE II edycja od 02.10.2012-20.06.2013 L.p Rodzaj wsparcia Liczba uczestników projektu Liczba godzin zajęć Rezultaty 1 Język angielski 10 120 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku obcym 2 Język polski 6 80 Podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym 3 Matematyka Podniesienie kompetencji kluczowych z dziedziny nauk matematyczno- przyrodniczych 4 Chemia 5 Uzupełnienie umiejętności z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych Informatyka   Rozwinięcie kompetencji informatycznych Równość płci , równość szans 36 40 Zwiększenie świadomości w zakresie potrzeby przeciwdziałania dyskryminacji Wzrost samooceny i zwiększenie wiary we własne możliwości Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

REALIZACJA ZAJĘĆ- język polski miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ- język polski miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W. Andersa trener: mgr Anna Motłoch -I edycja trener : mgr Dorota Dąbrowska -II edycja Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

REALIZACJA ZAJĘĆ – język angielski miejsce zajęć: Szkoła Językowa Context trener: mgr Agnieszka Grzyb -I edycja trener :mgr Patrycja Grabarczyk- Wąsińska -II edycja Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

REALIZACJA ZAJĘĆ – chemia miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ – chemia miejsce zajęć: Zespół Szkół im.gen. W.Andersa trener: mgr Ewa Dudek Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

REALIZACJA ZAJĘĆ – informatyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ – informatyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im.gen.W.Andersa trener: mgr Katarzyna Łapeta –I edycja trener: mgr Anna Kalinowska – II edycja Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

REALIZACJA ZAJĘĆ – matematyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W REALIZACJA ZAJĘĆ – matematyka miejsce zajęć: Zespół Szkół im. gen. W. Andersa, Gimnazjum nr 17 trener: mgr Wiesława Janeczek Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

REALIZACJA ZAJĘĆ- Równość płci, równość szans miejsce zajęć: Zespół Szkół im.gen.W. Andersa, Gimnazjum nr 17 trener: dr Monika Stawiarska -Lietzau Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

WSPARCIE DLA UP- obiady Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

EWALUACJA W celu oceny efektywności projektu: przeprowadzono 2 ankiety ewaluacyjne w I i II edycji- startową i końcową (sporządzoną i opracowaną przez firmę zewnętrzną) dokonano przyrostu wiedzy i umiejętności z przedmiotów dodatkowych zajęć pozalekcyjnych poprzez porównanie oceny szkolnej przed projektem i po zakończeniu zajęć projektowych uczestnicy dokonują comiesięcznej oceny zajęć pozalekcyjnych wypełniając „Karty ocen zajęć pozalekcyjnych” prowadzący zajęcia dokonują comiesięcznej ewaluacji uczestników projektu wypełniając „Karty oceny uczestnika projektu” Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

EWALUACJA Przyrost wiadomości i umiejętności z przedmiotów szkolnych realizowanych w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu został określony poprzez oceny szkolne : I edycja Przedmiot Ilość uczestników Zmiana ocen po I edycji projektu J. angielski 10 6 poprawionych 60% 4 utrzymane 40%   J. polski 6 4 poprawione 67% 2 utrzymane 33% Matematyka 8 4 poprawione 50% 4 utrzymanych 50% Informatyka 5 poprawionych 83% 1 utrzymana 17% Chemia 3 poprawione 50% 3 utrzymane 50% Razem 36 61 % poprawionych 39% utrzymanych Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

EWALUACJA Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

NASZE CERTYFIKATY Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10 27

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE KORZYŚCI DLA UCZNIÓW: wyrównanie braków edukacyjnych potwierdzone wyższymi ocenami edukacyjnymi w dziennikach nauczania Gimnazjum nr 17 wsparcie dla uczestników w postaci obiadów wzrost samooceny i wiary we własne możliwości wzrost świadomości na temat korzyści płynących z edukacji i przeciwdziałania dyskryminacji wyposażenie uczniów w laptopy , oprogramowanie do nauki języka angielskiego, podręczniki do nauki języka angielskiego, przybory szkolne, sprzęt multimedialny opieka wykwalifikowanej kadry trenerskiej i psychologa Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

WNIOSKI KOŃCOWE 80% uczniów objętych projektem w I i II edycji projektu „Rozwiń skrzydła” ukończyło go, uczestnicząc regularnie w zajęciach pozalekcyjnych (poza językiem angielskim , który trwa do czerwca ) urealnienie samooceny uczestników   znaczący wzrost poczucia doceniania przez bliskich. podniesienie swoich wyników w nauce. wzrosła wiara w swoje umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

WNIOSKI KOŃCOWE młodzież biorąca udział w projekcie ma problem z zarządzaniem czasem. wzrost motywacji do nauki przyrost wiedzy i umiejętności potwierdziły oceny szkolne (61% ocen zostało poprawionych, 39% ocen utrzymało się na takim samym poziomie). zwiększenie świadomości na temat zjawiska równości płci i równości szans. Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10

Kierownik projektu: Renata Czerwińska Opracowanie: Kierownik projektu: Renata Czerwińska Asystent kierownika projektu: Karolina Policzkiewicz Nr projektu: POKL. 09. 01. 02 - 24 - 258/10