Nowoczesna korespondencja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

ZAMÓWIENIE.
Prowadzący: Hubert Nowak
SYSTEM KANCELARYJNY.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Wypełnianie kwestionariusza osobowego.
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Zebranie jako forma wymiany informacji
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Audity Opracował: Tomasz Greber
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Jak pisać pracę dyplomową?
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
KORESPONDENCJA HANDLOWA
Technika Biurowa i Komputerowa
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Elementy składowe pism
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Omówienie bieżących spraw dotyczących wdrażania osi priorytetowej 4 PO RYBY Warszawa, 28 września 2012 r. Unia Europejska Europejski Fundusz.
Zarządzanie kredytami i należnościami
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Przebieg Pracy.
Metodyki zarządzania projektami
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Schemat organizacyjny
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Dokumenty aplikacyjne
REDAGOWANIE PISM.
Praca.
Rodzaje dokumentów biurowych
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
ZAMÓWIENIE. Korespondencja handlowa Mianem korespondencji handlowej określa się wszelkiego rodzaju pisma, jakie wymieniane są pomiędzy podmiotami gospodarczymi,
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Zasady redagowania pism
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Program „Maluch 2013”edycja 2
Umowy międzynarodowe Jan Ludwik
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Pracownia techniki biurowej
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Nowoczesna korespondencja

Skuteczna korespondencja Co piszemy W jaki sposób Do kogo Co chcemy osiągnąć

Proces komunikacji Informacja zwrotna Przekaz Filtr Opisanie Działanie Dekodowanie Zakodowanie Transmisja Odbiór Odbiorca Nadawca

Bariery w przekazie Pismo staranne myśl utrwalona na papierze jest względnie trwała Zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami korespondencji świadectwo profesjonalizmu Z dochowaniem wszelkich wymagań formalnych (sprawy ważne-polecone) i reguł obyczajowych (zaproszenia)

Kryteria podziału Treść Forma Obieg pisma Termin załatwienia Rodzaj sprawy Stopień zabezpieczenia tajemnicy Elementy pisma Treść - (charakter informacyjny, charakter przekonywujący) Forma – (blankiet korespondencyjny, specjalne blankiety firmowe, formularze) Obieg pisma – (przychodzące, wychodzące, pozostające w obiegu) Termin załatwienia – (pilne, terminowe, zwykłe) Rodzaj sprawy - (wewnętrzne akty normatywne, wnioski, protokoły, umowy ,dokumenty założycielskie) Stopień zabezpieczenia tajemnicy - (pisma tajne i poufne) Elementy pisma (zatytułowane, zaadresowane, mieszane)

Polska Norma

PKN

Fax

Zasady redagowania pism Wprowadzenie Przedstawienie zagadnienia Uzasadnienia pisma Wnioski

Styl urzędowy Przewaga zdań pojedynczych Posługiwanie się stroną bierną i formami bezosobowymi Posługiwanie się gotowymi formułami Nie używanie zwrotów emocjonalnych Ograniczenie pisma do jednej strony Jasna, zrozumiała redakcja Uprzejmość pisma Kompletność pisma Przejrzystość i staranność

Ogólne pisma biurowe

Pełnomocnictwo Prokura Pełnomocnictwo ogólne obejmujące umocowanie do czynności zwykłego zarządu Pełnomocnictwo rodzajowe musi określać kategorię czynności objętej umocowaniem, a także jej przedmiot Pełnomocnictwo szczegółowe / upoważnienie uprawnia do jednej lub kliku szczegółowo określonych czynności np. pełnomocnictwo procesowe Umocowanie dowolnej osoby do dokonania czynności prawnej ( art. 98-109 k.c.)

Prokura

Pełnomocnictwo ogólne

Pełnomocnictwo rodzajowe

Pełnomocnictwo szczególne

Zaświadczenia / zawiadomienia Zaświadczenia – krótkie pismo zatytułowane potwierdzające zdarzenie, stan faktyczny, uprawnienie, wysokość zarobków Zawiadomienia – podstawowa forma przekazywania informacji w obiegu wewnętrznym i zewnętrznym

Protokoły Protokół zebrania Protokół zdawczo-odbiorczy Protokół uzgodnień i rozbieżności Protokół porozumienia Protokół kontroli Protokół kasacji Protokół przyjęcia towaru

Schemat budowy protokołu Wstęp Tytuł Część zasadnicza Przebieg rejestrowanego zdarzenia Okoliczność towarzyszące Wnioski i uchwały Część końcowa Formuła o zakończeniu Podpisy Załączniki

Sprawozdania Stanowią relację np. ze spotkania z kontrahentami, z podróży służbowej, z przedsięwziętych kroków w pewnej działalności, najczęściej z działalności całej organizacji lub jej organów.

Notatki Forma potwierdzenia zaistniałych faktów przekazanie przełożonemu ważnej informacji, różne sprawy wewnętrzne danej jednostki, raporty, minutki, z zebrań o charakterze roboczym ( odprawy, narady)

Raport Dokument mający na celu przedstawienie stanu faktycznego, sytuacji przedsiębiorstwa, podsumowanie rocznej działalności. Formy raportów: Krótkie notatki z zebrania Roczne sprawozdania finansowe Roczne sprawozdanie tzw. annual report – opracowanie prezentujące sukcesy firmy w danym roku Spis treści rocznego raportu

List intencyjny List intencyjny określa zakres przyszłych działań czy umów oraz zarys planów dotyczących danego projektu List intencyjny może zawierać: zobowiązanie do prowadzenia negocjacji w dobrej wierze; zobowiązanie do nierenegocjowania już uzgodnionych postanowień; upoważnienie do rozpoczęcia oznaczonych prac; deklarację dokonania wpłaty odpowiedniej wysokości.  to pisemna, wstępna deklaracja zamierzeń dotyczących swoich działań, składana przez stronę możliwego przyszłego stosunku gospodarczego. W odróżnieniu od oferty list intencyjny nie wiąże składającego ani przyjmującego. . Zwykle jest podpisywany w chwili, gdy po zakończeniu wstępnych negocjacji zostało osiągnięte porozumienie co do podjęcia dalszych działań. Stanowi więc pierwsze uregulowanie przyszłej współpracy, które zobowiązuje sygnatariuszy do uczestnictwa w danym projekcie.

Pisma przewodnie Uzupełniające treść dokumentu Wyjaśniające powody przekazywania załączników Wskazujące czynności, jakim należy poddać załączniki itp są pismami towarzyszącymi innym dokumentom. Mogą one zawierać informacje:

Zaproszenie

Korespondencja handlowa

Etapy transakcji Propozycja sprzedaży Zamówienie towaru / usługi Dostawa towaru / usługi Weryfikacja dostaw

Schemat obiegu pisma

Etap I: Propozycja sprzedaży List reklamowy Zapytanie ofertowe Oferta

List reklamowy

Etap II: zamówienie towaru Umowa o dostawę Zamówienie Potwierdzenie zamówienia Anulowanie zamówienia

Etap III-dostawa towaru Awizo Specyfikacja Dowód przyjęcia towaru Protokół przyjęcia towaru

Etap IV – weryfikacja dostaw Reklamacja Odpowiedź na reklamację

Dokumentacja osobowa

Związana z przyjmowaniem pracownika Cv List motywacyjny Kwestionariusz osobowy Zapytanie o karalność Umowa o pracę Umowa zlecenie Umowa o dzieło

Występująca w czasie stosunku pracy Zakres czynności Przeszeregowanie pracownika Zmiana warunków pracy Zaświadczenie o pracy Wniosek o urlop Prośba o udzielenie urlopu okolicznościowego Prośba o udzielenie urlopu bezpłatnego Upomnienie Nagana Przyznanie nagrody

Dotyczącą rozwiązania stosunku pracy Wypowiedzenie umowy o pracę Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia Świadectwo pracy Pozew o sprostowanie świadectwa pracy

Korespondencja w językach obcych

US: Układ blokowy

US: Zmodyfikowany układ blokowy

US: Uproszczony układ blokowy

GB: Wcięty nagłówek

GB: Układ blokowy

DE: List handlowy DIN 5008

DE: List handlowy na formularzu

FR: Pismo z nadrukiem daty