Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

notatki służbowe Pracownia techniki biurowej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "notatki służbowe Pracownia techniki biurowej"— Zapis prezentacji:

1 notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
TEMAT : protokoły, sprawozdania, notatki służbowe

2 PISMA Z TYTUŁEM protokoły sprawozdania notatki służbowe zaświadczenia
upoważnienia

3 Pisząc pismo z tytułem, pamiętaj:
Papier firmowy = brak pieczątki Miejscowość i data – prawa strona Wyróżniony tytuł pisma blokowy układ pisma numeracja stron z wyjątkiem pierwszej Załączniki - lewa strona na wysokości podpisu Rozdzielnik – jako ostatnie - lewa strona na dole

4 Protokół : dokument rejestrujący stan rzeczy, przebieg spotkania, sprawozdanie z zaistniałych działań i faktów. Rodzaje protokołów zdawczo – odbiorczy relacja z przekazania rzeczy lub spraw. Wskazuje osoby: przekazującą i przyjmującą. Kontroli Opisuje działania kontrolne i ich wynik – wskazuje nieprawidłowości. Zabrania odtwarza przebieg zebrania, podjęte uchwały. podpisy: protokolanta i przew. zebrania Zdarzeń opisuje zaistniałe fakty podpisy: sporządzających Przesłuchania określa, kto i gdzie dokonał czynności, kto był obecny, co ustalono podpisy: sporządzających i uczestników Rozprawy przebieg i wynik rozprawy podpisy: protokolant, przewodniczący

5 Protokół : dokument rejestrujący stan rzeczy, przebieg spotkania, sprawozdanie z zaistniałych działań i faktów. ELEMENTY PROTOKOŁU TYTUŁ - słowo „protokół” - czego dotyczy - miejsce o data WSTĘP - osoby uczestniczące lub nieobecne - Porządek (przebieg) obrad w punktach OPIS PRZEBIEGU Odtwarza przebieg zebrania, podjęte uchwały. OKOLICZNOŚCI TOWARZYSZĄCE Wypowiedzi uczestników UCHWAŁY I WNIOSKI FORMUŁA ZAKOŃCZENIA , PODPISY podpisy : protokolant, przewodniczący część wstępna część zasadnicza część końcowa

6 Ćwiczenia 1. Zadanie 5 str. 113.

7 Sprawozdania : dokument zawierający opis przebiegu zdrzeń lub relację z działalności firmy, pracownika za określony czas. Faktyczny przebieg wydarzeń Nie wyrażamy własnych poglądów. Chronologiczny porządek wydarzeń

8 Typy sprawozdań : OPISOWE ANKIETOWE LICZBOWE
w sposób narracyjny opisuje wydarzenia na z wycieczki. OPISOWE Informacje uzyskujemy zadając pytania zawarte w formularzu lub ankiecie. ANKIETOWE Przedstawia dane statystyczne – wykorzystuje gotowe formularze. LICZBOWE

9 ELEMENTY SPRAWOZDANIA
Budowa sprawozdania : ELEMENTY SPRAWOZDANIA - słowo „sprawozdanie” - czego dotyczy - miejsce, data lub okres jakiego dotyczy - odtwarza przebieg zdarzenia w formie słownej lub liczbowej. - wnioski - miejscowość i data (lewa strona) - podpis sporządzającego (prawa strona) - kto przyjmuje sprawozdanie. część wstępna część zasadnicza część końcowa

10 Ćwiczenia 1. Zadanie 8 str. 114.

11 Notatka : rodzaj dokumentacji wewnętrznej,
do przekazywania informacji w zakładzie pracy. Stosowana gdy potrzeba potwierdzenia piemnego Służy do kontroli realizacji czynności słuzbowych. Precyzyjna, zwięzła i prosta.

12 Budowa notatki : część wstępna część zasadnicza część końcowa
ELEMENTY NOTATKI - słowo „NOTATKA” - czego dotyczy - miejsce, data, nadawca i adresat - Treść notatki. - Ustalenia : podane w punktach - wnioski - Imię i nazwisko autora - Podpis osoby sporządzającej część wstępna część zasadnicza część końcowa

13 Ćwiczenia 1. Zadanie 11 str. 116.


Pobierz ppt "notatki służbowe Pracownia techniki biurowej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google