BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
1.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Sporządzanie biznesplanu
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
INFORMACJA MARKETINGOWA
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Monopol.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Zarządzanie strategiczne 4
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Zarządzanie międzynarodowe
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Otoczenie przedsiębiorstwa
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE

ANALIZA LOKALNEGO RYNKU Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku w pewnym otoczeniu: czynniki, które wpływają na decyzje podejmowane przez firmy trzeba je analizować i zastanawiać się jak mogą wpłynąć na nasze przedsiębiorstwo Makrootoczenie Mikrootoczenie Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Mikrootoczenie otoczenie odnoszące się do konkretnego przedsiębiorstwa działającego na danym obszarze klienci; dostawcy; konkurenci istniejący; konkurenci potencjalni; producenci substytutów; instytucje finansowe. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Makrootoczenie Jest wspólne dla wszystkich przedsiębiorstw z danej branży w Polsce: otoczenie ekonomiczne; otoczenie polityczne i prawne; otoczenie społeczne; otoczenie demograficzne; otoczenie technologiczne; otoczenie międzynarodowe. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Ćwiczenie Czynnik Negatywny wpływ Pozytywny wpływ Ekonomiczne Społeczne … Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Analiza SWOT….. Co to jest? Pomaga w podejmowaniu decyzji o kształcie naszego przedsiębiorstwa. Zasadnicza część metody SWOT polega na określeniu słabych i silnych stron firmy oraz zewnętrznych szans i zagrożeń. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Silne strony to… Silnymi stronami przedsiębiorstwa są przede wszystkim jego unikalne zasoby, umiejętności i inne aspekty wyróżniające je w pozytywny sposób od innych: zatrudnieni pracownicy; lokalizacja; marka; szeroki asortyment. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Słabe strony to… Słabymi stronami firmy są wszystkie aspekty, które wpływają na ograniczenie jej sprawności, a także blokują jej rozwój: brak doświadczenia; brak zasobów finansowych; wysokie koszty funkcjonowania. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Szanse w otoczeniu to… Biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne, szanse stanowią atrakcyjne sytuacje, dzięki którym firma może osiągnąć przewagę nad innymi: tendencje i mody wspierające nasze funkcjonowanie; mała konkurencja; dostępność kredytów, dofinansowania. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Zagrożenia w otoczeniu to … Zagrożenia postrzegane są jako bariery dla rozwoju firmy, utrudnienia, dodatkowe koszty działania, mające destrukcyjny wpływ na rozwój firmy lub powodzenie inwestycji: duże bezrobocie; brak infrastruktury technicznej; niski poziom zarobków. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

szanse zagrożenia mocne strony słabe strony Pozytywne Negatywne Zewnętrzne Wewnętrzne Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Przykłady McDonald – standardy obsługi (czas) Alma24.pl – sklep spożywczy, internetowy Samochody Leopard – ręcznie robione Cukierki Krówki w Indiach? Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

BUDOWANIE ANKIETY Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Badania marketingowe Pozyskanie informacji o rynku (klientach), konkurencji Jaki wybrać sposób zdobycia informacji? Raporty Opracowania książkowe A może zebrać samemu? ankieta Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Ankieta Zbiór pytań zapisanych w określony sposób na kartkach papieru lub w innej formie w celu wywołania żądanych odpowiedzi. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Ankieta Jednolity wygląd Wstęp: powitanie, cel badań, instrukcje Zasady budowy kwestionariusza Kolejność pytań Pytania zrozumiałe Metryczka Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Rodzaje pytań w ankiecie Pytania otwarte Dają swobodę wypowiedzi „Dlaczego zdecydował się Pan/i na te produkty?" …………………………………………………………………………. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Rodzaje pytań w ankiecie Pytania zamknięte Zaznaczamy odpowiedź, różnią się skalą odpowiedzi To były moje najlepsze wakacje…… – zdecydowanie zgadzam się – raczej zgadzam się – nie mam zdania – raczej nie zgadzam się – zdecydowanie nie zgadzam się Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

Dziękuję za uwagę